Lugeja kiri: Jõulukinkide imelised teekonnad

Juba üsna ammu, kui Saaremaal vastavatud kirikutes juba jõulumissat peeti, käis Veneetsia kaupmees ja rändur Marco Polo mööda maismaad Hiinas ja tõi kaasa imelisi asju, millest varem midagi ei teatud. Muidugi olid need väikesed nipsasjad, mida rännumees hulgi kanda ei suutnud. Oluline oli see, et niisuguseid asjakesi võis kinkida ka rõõmsal jõuluajal.

Nüüdsama märkasid maailma teadeteagentuurid, et Hiina riik oli tellinud Lõuna-Korea laevaehitustehaselt maailma suurima, 396 m pikkuse ja 54 m laiuse kaubalaeva. Laev oli ristitud Marco Polo nimega ja lastiti Hiinas 16 020 tavalise ühesuuruse merekonteineriga. Nendes konteinerites olid massikaubad, mis mõeldud just jõulukinkideks.

Laev jõudis läbi India ookeani, ümber Hea Lootuse neeme ja mööda Atlandi ookeani Lääne-Euroopa sadamatesse. Näiteks Rotterdami sadamas lossiti maha 4000 konteinerit sellest hiigellastist. Kirjutatakse, et Hiina on juba tellinud veel kaks taolist laeva, aga need ehitatakse 18 000 konteineri mahutavusega. Euroopa lastel on edaspidigi võimalus Hiina leludest rõõmu tunda.

Huvitav on siinjuures juba see asjaolu, et Hiina konteinervedusid jääb seetõttu Venemaa raudteedel ja ka Baltimaade sadamates vähemaks. Ja õige on see, et milleks rohkem maksta, kui odavamalt saab. Uut tüüpi superlaevad kulutavad vähem kütust, seilavad oma odavad meremehed ja pealegi on see meretee ohutu, keegi ei saa kaubalastist midagi varastada.

Konteiner on universaalne. Seda saab vedada sisemaale madelautol ja paariviisi raudteeplatvormvaguniga.
Ka meie meresõiduajaloos oli unifitseeritud konteiner tuntud. See oli 134-liitrine suletud puutünn, mida kutsuti tündriks. Purjelaevas ei kannatanud tünnikaubad mere tujude käes. Ka esimesed eestikeelsed vaimulikud raamatud, mis trükitud Lübeckis, toodi lugejateni tünnides. Juba sellest ajast tunneme ka vanu saksa heliloojate jõululaule.
Jõulukinkidel on kombeks liikuda imelisi teid kaudu.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 109 korda, sh täna 1)