Majandusministri hinnangul on mõistlik sillaplaaniga jätkata (17)

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis koos käinud komisjonis arutati Saaremaa püsiühenduse asjus seni tehtut, tutvustati keskkonnamõjude hindamist ja viimaseid rahvaküsitluste tulemusi. Ühtlasi otsiti lahendust küsimusele, kuidas edasi minna.

Saare maavanem Kaido Kaasik rääkis Kadi raadio eilses “Keskpäevatunnis”, et laual oli mitu võimalikku varianti: kas püsiühenduse teema üldse ära lõpetada, hakata tegelema planeeringutega nii Saare- kui ka Läänemaal või alustada juba 2015. aastal sillaehitust. “Minister oli seda meelt, et võiksime projekteerimise ja planeerimisega pihta hakata 2015. aastal,” tõdes Kaasik.

ERR-ile antud lühiintervjuus nentis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et kui vaadata kogu finantseerimislahendust, ei kuulu Saaremaa püsiühendus n-ö Euroopa transpordi põhivõrku. Sisuliselt tähendab see, et kui tahame kasutada selle rajamiseks Euroopa vahendeid, siis pole välistatud nt sotsiaalvaldkonnale suunatud Euroopa vahendite kasutamine.

“Sellise projekti tekkimine eelarvesse tekitab aga olulisi pingeid muudes valdkondades,” tähendas Parts. Ministri hinnangul on praegu kõige mõistlikum planeerimisega edasi minna.

Kaido Kaasiku sõnul oli maanteeamet komisjoni koosolekul seisukohal, et kuna planeerimisprotsessid on aeganõudvad, siis on mõeldav, et kolme aastaga saab planeering valmis, misjärel saab hakata projekteerima.

“See tähendaks, et enne 2018. aastat ei juhtu nagunii midagi,” selgitas Kaasik. Viimastel aastatel on erinevad püsiühenduse uuringud maavanema sõnul maksma läinud 2,14 miljonit eurot. “Peaksime tõesti otsustama, kas läheme sellega edasi, võtame otsuse vastu või lõpetame kogu asja ära ja parendame hoopis laevaühendust,” ütles Kaasik.

Maavanema sõnul on ministeeriumi tasandil juttu olnud ka sellest, et sild ei tohiks tulla ülejäänud Eesti teedeehituse arvelt. Paraku on seda keeruline rahastada Euroopa Liidu vahenditest, kuna tegemist on siseriikliku objektiga. “See peaks siis tulema nt laenu arvelt. Pealegi ei tuleks sild kindlasti tasuta, sillaületus kujuneks kolmandiku võrra kallimaks kui praegune praamisõit on,” tõdes Kaasik.

Lõppsõna, mil moel riik püsiühenduse teemaga edasi läheb, ütleb vabariigi valitsus. “Praegu on veel kõik võimalik,” nentis maavanem.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 582 korda, sh täna 1)