Maxima eksis hindadega tarbija kasuks (2)

Tarbijakaitseamet korraldas järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli, mille eesmärk oli võrrelda kaupluste saali- ja kassahindu. Erinevalt varasemast eksisid kaupmehed üllatuslikult rohkem tarbija kasuks.

Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski ütles Saarte Häälele, et kaks eksimust tarbijate kasuks leiti Kuressaare Maximas. Neist esimesel juhul oli keraamiline lillepott müügisaalis väljas hinnaga 3,79 eurot ning kassas osutus hind 28 senti odavamaks. Piparkoogitaigna hind aga oli müügisaalis 1,69 eurot ning kassas 10 senti odavam. Kontrolliti ka Saare Agrovaru kauplust, kuid seal hinnaerinevusi ei tuvastatud.

Inspektorid kontrollisid sel korral kokku 82 kauplust üle Eesti, millest 30-s tuvastati rikkumine. Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16 juhul, odavamaks lausa 30 juhul.

Suurim hinnaerinevus ilmnes Võru Vilja Selveris, kus tekikoti eest pidi tarbija kassas tasuma 7,91 eurot saalihinnast rohkem. Tarbija kasuks eksis suurima summaga Maardu lemmikloomapood PetShop, mis küsis hinnasildi järgi 24 eurot maksva kaelarihma eest kassas pea kaheksa eurot vähem.

 

Nõuandeid tarbijale

• Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.
• Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.
• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 830 korda, sh täna 1)