Vilsandi laevateed tuleb süvendada ja laiendada (8)

Vilsandi laevateed tuleb süvendada ja laiendada

UUS LAEV SAI NIME: Maikuisel laeva ristimisel sai alusele nimeks Vilsandi. Ristiema Annika Allak ulatab kapten Harri Hiiuväinale kastikese ristimisel kasutatud šampusepudeli kaelaga. Foto: Tõnu Veldre

AS Saarte Liinid tellitud Saaremaa ja Vilsandi saare vahelise laevaliikluse uuringu kohaselt on mõistlik jätkata kahe saare vahelist laevaliiklust olemasolevate sadamate kaudu, kuid vaja on süvendada laevateed.

OÜ EstKonsult koostatud uuringust selgub, et Saaremaa ja Vilsandi vaheliseks laevaliikluseks on vaja investeeringuid 1,5 miljoni euro ulatuses.

Uuringus jõuti erinevaid alternatiive ja nende maksumusi vaagides järeldusele, et laevaliikluse toimimiseks on otstarbekas kasutada ka edaspidi Vilsandi saarel Vikati sadamat ning Saaremaal Papissaare sadamat, mis on ka kõige paremas tehnilises olukorras. Samas tuleb mõlemas sadamas esmajärjekorras remontida kaid ja süvendada akvatooriumi. Papissaare sadam vajaks kindlasti ka parklat ja sadamapaviljoni.

Laevaliikluse parandamiseks soovitab uuring laevatee olemasolevad kanalid laiendada ja süvendada ning tähistada laevatee navigatsioonimärgistusega. Kaalumisel oli alternatiivne kanali asukoht, mis oleks haaranud ka Käkisilma kõrval oleva laiu, kuid see lahendus jäi süvenduse oluliselt suurema mahu tõttu olemasolevale kanalile alla.

Lisaks Vikati ja Papissaare sadamale hindas uuring Vilsandil tuletorni ja Pitkanina sadamakoha, Saaremaal aga Jaagarahu ja Kuusnõmme sadamakoha ning Atla sadama sobilikkust laevaliikluse korraldamiseks.

Erinevatel põhjustel uuring neid sadamakohti püsiva laevaühenduse tarvis välja ehitada ei soovita, küll aga on Vilsandi merepäästejaama sadamakoht parim sihtkoht Atla sadamast Vilsandile minekuks ja Atla sadamast on huvireise tuletorni juurde ka tehtud.

Uuringus öeldakse, et Vilsandi ja Saaremaa laevaühenduse põhiprobleemideks on tingimused Papissaare sadamas, mis ei rahulda turismi vajadusi ega vasta püsiühendusega seotud laevaliikluse ohutuse tagamiseks vajalikele nõuetele.

Samuti on Vilsandiga ühendust pidav laev mahutavuselt ebapiisav suuremamõõtmeliste materjalide ning suvekülastajate üleveo tarvis.

Kasutuselolev 12 inimest mahutav reisilaev Vilsandi läbib Papissaare ja Vikati sadama vahelise 8 km pikkuse meretee ligikaudu 15 minutiga. Laevatee kulgeb üle Kihelkonna, Kiirassaare ja Kuusnõmme lahe, mis on madalaveelised, täis kive, rahusid ja madalaid. Osaliselt kulgeb laevatee oludes, milles kursil püsimine ebasoodsate ilmastikuolude puhul on raske ka kogenud kaptenil.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 932 korda, sh täna 1)