Kaarma vald nõuab Eesti Energialt aru (4)

Kaarma vallavanem Margus Mägi pöördus Eesti Energia ja Elektrilevi poole kirjaga, kus viitas viimase aja hulgalistele elektrikatkestustele ja uurib, mida kavatseb energiafirma olukorra parandamiseks ette võtta.

Mägi viitas detsembrikuus toimunud lühematele ja pikematele elektrikatkestustustele Aste, Aula-Vintri, Vantri, Endla, Kungla ja teistes külades. Nii olid 15.–16. detsembril suured pingekõikumised, mistõttu polnud võimalik kasutada kodumasinaid ja elektroonikat, osas tarbimiskohtadest oli täielik elektrikatkestus 15.–18. detsembrini. Katkestused kordusid ka 25.–26. detsembril.

Nii korterelamutes kui põllumajandusega tegelevas OÜ-s Hekva, kus vee ja reovee ärajuhtimine on otseselt seotud elektrivarustusega, tõi elektrikatkestus kaasa hulgaliselt probleeme.

Margus Mägi arvas oma kirjas, et kindlasti ootavad kliendid, kellel polnud lubatud pinge tagatud, võrguteenuse osutajalt individuaalset lähenemist, näiteks võrguteenuse tasu vähendamist konkreetsel perioodil. “Palume teie nägemust tehtavate tööde loetelu kohta eelpoolnimetatud piirkonnas Kaarma vallas, et oleks välistatud analoogne elektrikatkestuste jada ja oleks tagatud tarbimiskohtades kvaliteetse pinge olemasolu igal ajahetkel,” kirjutas Mägi.

Samasisuliste kirjadega on Eesti Energia poole juba pöördunud mitme Mustjala küla vanemad ning Orissaare valla ettevõtja Aavo Aljas. Viimane kutsus tuleva nädala teisipäevaks Kavandi külas Uueelu puhkemajas kokku ümarlaua, kus Saaremaa elektrivarustuse probleeme arutada.

 

Hüvitis elektrita aja eest viibib

Eelmise aasta lõpus jäid paljud Aste elanikud pikemaks ajaks elektrivooluta. Nüüd soovivad nad teada, miks ei vähendatud nende võrgutasusid jaanuarikuus saadud arvel, nagu seadus sellisel puhul ette näeb.

Elektrilevi OÜ kommunikatsioonispetsialist Kaarel Kutti tunnistab, et kuigi detsembris toimunud pikkade elektrikatkestuste eest oleks tulnud vähendada võrgutasusid jaanuari alguses väljastatud arvel, millega tasutakse detsembri võrgutasu (esimene arve pärast katkestust), tekkis osa klientide puhul IT-süsteemi viga.

“IT-süsteemi tõrkumise tõttu jäi osadel arve saajatel võrgutasu automaatselt vähendamata, kuid andmed soodustuste õigust omavate tarbijate kohta on Elektrilevil olemas. Ükski tarbija, kellel on õigus vähendatud võrgutasule, sellest ilma ei jää ja võrgutasu vähendamine kajastub lihtsalt järgmisel arvel,” kinnitab Kutti.

Probleem puudutab tema sõnul umbes kümnendikku kõigist klientidest, kellel on õigus saada vähendatud võrgutasuga arve ning Elektrilevi vabandab tekkinud segaduse pärast.

Samas näeb majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus ette, et elektrivarustuse kindluse nõuete rikkumise korral vähendatakse turuosalise asjakohase kalendrikuu võrgutasu summa võrra, mille võrguettevõtja peab turuosalisega sõlmitavates lepingutes ette nägema.

Tõnu Veldre

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 942 korda, sh täna 1)