Elektriautode GPS seade tühjendab auto lisaaku (3)

Sotsiaaltöötajate elektriautode talvistele hädadele lisandus veel auto abiaku kiire tühjenemine autodele varem paigaldatud GPS jälgimisseadme tõttu.

Probleemid väikese aku tühjenemisega tekivad nendel sotsiaaltöötajatel, kes sõidavad lühikest maad.

Kui suur aku on täis laetud, siis sama süsteemiga lisaakut laadida ei saa. Tavalaadijaga laadimine võtab aga tunde. Probleem kerkis eriti teravalt esile pärast pikki pühasid, mil autod seisid, aga GPS “sõi” akut edasi.

Silberauto müügiesindaja Mattias Vahter tunnistab, et pärast pühi pöördusid sotsiaaltöötajad tõesti tema poole probleemiga, et elektriauto seistes jooksid autol akud tühjaks.

GPS jälgimisseadmed paigaldati autodele sotsiaalministeeriumi tellimusel teise firma poolt ja müügiesindaja ei oska öelda täpset põhjust, miks voolutarbimine toimub.

Vahteri sõnul on tegemist tavalise käivitusakuga, mida laetakse tavalaadijaga. Ainukese lahendusena näeb ta pidevat sõitmist. Müügiesindaja teada on üks maakonna sotsiaaltöötaja maha sõitnud juba paarkümmend tuhat kilomeetrit ja temal pole probleeme esinenud.

Sotsiaalministeeriumi projektijuhi Merle Ploompuu sõnul alles uuritakse, kas aku tühjenemise põhjuseks on GPS seade ja kas seade võib olla valesti paigaldatud. Vaja on GPSi aga sellepärast, et vastavalt lepingule on riik kohustunud edastama Mitsubishile tehnilisi andmeid autode kohta. Tehnikaülikooli ja tehnikakõrgkooli koostöös uuritakse autode käitumist kuni selle aasta lõpuni. Andmeid kogutakse nii läbisõidu, laadimiste, akumahutavuse kui ka käiguvahetuste kohta.

Projektijuhi sõnul on elektriautod näidanud ennast üldiselt heast küljest. Negatiivse poole peal on talvel vähenev läbisõit ja soojenduse kokkuhoiuvajadusest tingitud mittekasutamine.

Kihelkonna valla sotsiaalnõunik Sirje Rõuk kinnitas, et auto aku saab tühjaks tõepoolest. “Ega ma pärast seitsmendat detsembrit, kui suur lumi maha tuli, pole õieti sõitnudki,” selgitas ta.

Sotsiaaltöötaja jutu järgi vajas ta vana aasta sees autoabi teenust, sest aku sai linnast tagasisõidul tühjaks. Alguses lubati talle ühe laadimisega sõita 150 km. Tegelikult on näidikul pärast laadimist 90 km ning auto käivitamise järel väheneb oodatav läbisõit veel 10–12 km.

Kui Kuressaares tuleb ka ringi sõita, on kojujõudmine Rõugu sõnul kaheldav. Autos raadiot kuulata ta ei saa, kuid uduste akende pärast peab sõites soojenduse siiski sisse panema.

Eraldi teema on auto käivitusaku. Pärast selle laadimist sõitis Rõuk 10 km Kihelkonna ümbruses. Järgmisel hommikul oli aga “väike” aku jälle tühi. Hoolimata probleemidest sotsiaaltöötaja oma autost päriselt loobuda veel ei kavatse.

Laimjala valla sotsiaalnõunik Rohta Lember tunnistab samuti, et pole juba kuu aega elektriautoga sõitnud. Põhjuseks see, et auto ei käivitu või kui pärast lisaaku laadimist käivitub, siis tuleb sellega pikem reis teha, et aku ära laadiks. Linnareisi pole sotsiaalnõunik talvel ette võtnud. “Eks siin vahepeal olid teed hanges ka,” leiab Lember, kellel igapäevast tööd teha aitab vana hea bensiinimootoriga ametiauto.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 767 korda, sh täna 1)