KredEx ja Kuressaare linn läksid kiirlaadija pärast tülli (12)

KredEx ja Kuressaare linn läksid kiirlaadija pärast tülli

VASTASSEIS: Kuressaares saab elektriautosid praegu laadida näiteks Tolli tänaval päevakeskuse juures. Kiirlaadija tahab Kredex rajada haigla kõrvale, linnavalitsus Kalle Koov sellega nõus pole. Foto: Sander Ilvest

Elektriautode kiireks sõidukorda saamiseks mõeldud laadimispunkt pannakse Kuressaares äärelinna vaatamata sellele, et paigaldajate esmane nõue oli laadija asumine võimalikult kesklinnas.

Kujutage ette, et te omate elektriautot ja sõidate linna näiteks Muhust. Kesklinnas on vaja veidi asju ajada, seepärast panete auto ilusasti mõneks ajaks laadima ja sõidate üsna pea rõõmsalt koju tagasi. Elektrikiirlaadimisvõrgu rajamist korraldav SA KredEx aga on otsustanud panna kiirlaadija Kuressaare haigla juurde.

Vaatamata sellele, et linnavalitsus on välja pakkunud KredExi nõuetele vastava asukoha kesklinnas Kitzbergi tänaval, põhjendab KredEx laadimispunkti äärelinna kolimist rahapuudusega kesklinna parkla rajamise tarvis.

Laadija nurga taha

Kui KredEx hakkas otsima kiirlaadijate asukohti, esitati omavalitsustele ankeet, kus olid kirjas erinevad kriteeriumid: “Linnades ehitatakse laadimispunktid asukohtadesse, kus inimesed nagunii liiguvad – näiteks ostukeskuste, bensiinijaamade, posti- või pangahoonete, parklate jne juurde.”

Kitzbergi tänava krundi ainuke häda on, et seal pole parklat. Linnavalitsus pakkus välja, et kahe kohaga parkla rajatakse kahasse. KredEx loobus ning pani kiirlaadija jaoks elektrivarustuse ehitamise soovi sisse hoopis Luha tn 2C projekteerimistingimustesse. Seda isegi nii, et laadija oleks küll Luha 2C, kuid parkimiskohad Luha 1 aadressil.

Seal on aga linna maa, kus pole parklat ja luba selle ehitamiseks pole keegi küsinud. Seda enam, et Luha 2C jääks täpselt ette haiglast helikopteri maandumisplatsi juurde viivale koridorile.

“Asukohavalik on ebaõnnestunud. Me ei saa seadustada võimaliku liiklusohtliku olukorra tekitamist piiratud nähtavusega tänavalõigul, ja seda just erakorralise meditsiinitehnika kõige kasutatavamal lõigul,” ütles ablinnapea Kalle Koov.

KredExi kommunikatsioonispetsialist Tarmo Seliste kinnitas Saarte Häälele, et kiirlaadimispunktid peaksid olema võimalikult käidavates kohtades. “Kuna elektriauto laadimine võtab aega, siis peaks inimestel olema vahepeal ka midagi teha ning talvel koht, kus soojas olla,” nentis Seliste.

Raha pole

Küsimusele, kas Luha 2C puhul peaksid inimesed hakkama käima haiglas ennast soojendamas, Seliste ei vastanud.

Seliste selgitab, et kui otsiti kohti kiirlaadijate jaoks, siis rahanappuse tõttu otsiti juba olemasolevaid parkimiskohti nähtavates kohtades. Saarte Hääle andmeil pakkus KredEx välja, et laadija võiks olla näiteks kultuurikeskuse taguses parklas ning juttu on olnud ka laadija paigaldamisest näiteks Kuressaare peatänava äärsesse taksopeatusse.

Kitzbergi tänavast loobumist põhjendab Seliste sellega, et kuna KredExi eelarve on piiratud, siis ei olnud neil võimalik kinnistule parklat välja ehitada. Linnavalitsuse arvestusel läheks parkla ehitamine kahepeale maksma umbes 5000 eurot. Sellega KredEx nõus ei olnud.

Kuna linnavalitsus jälle ei nõustunud muude asukohtadega, siis otsustaski KredEx paigaldada kiirlaadija sinna, kuhu on tulemas ka haiglale kuuluvate autode tavalaadimispunkt. “Soov paigaldada laadija haigla juurde tuli sotsiaalministeeriumist, seda eelkõige silmas pidades sotsiaaltöötajate vajadust,” selgitas Seliste.

Nüüd ollaksegi üsna veidras seisus. KredEx on Saarte Häälele teadaolevalt võrguvaldajale kiirlaadija võrgutasu juba ette ära maksnud, arvatavasti eeldades, et linnavalitsus lubab kiirlaadja Luha 2C krundile paigaldada. Linnavalitsus aga ei luba.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 892 korda, sh täna 1)