Saaremaa sikutas kaubalaeva jäävangist vabaks (4)

Saaremaa sikutas kaubalaeva jäävangist vabaksLäinud reede õhtul Kuivastu sadamas ebasoodsa tuule tõttu rüsijäässe kinni jäänud kaubalaev Baltiiski-201 vajas lahti pääsemiseks parvlaeva Saaremaa abi.

Saaremaa kapteni Otto Ojamaa (fotol) sõnul kavatses kaubalaeva meeskond puidu laadimise lõpetada juba neljapäeva õhtul, kuid sellega jäädi veidi hilja peale. “Vahepeal aga tuule suunad muutusid ja põhja-kirdesuunaline tuul pakkis kaubalaeva korralikult Kuivastu sadama kai äärde kinni,” selgitas Ojamaa põhjust, mis tingis vajaduse jäämurdmise järele.

Nn päästeaktsioon läks lahti kella 20 paiku õhtul, mil Saaremaa oli just oma graafikujärgsete liinireisidega lõpetanud. “Siin oligi abiks Saaremaa Laevakompanii uus laev. Klassikalise laevaga nagu Regula ei oleks siin midagi ära teinud,” kinnitas kapten.

Oma gabariitidelt on Saaremaa selline, et vajaks kapteni sõnul kehvades oludes ise jäämurdja abi. Samas on nii Saaremaa, Hiiumaa kui ka Muhumaa Otto Ojamaa kinnitusel ääretult hea manööverdusvõimega, mistõttu ollakse ise võimelised jääd purustama.

“Purustasime akvatooriumis jää, seejärel kinnitasime laevale pukseerimiseks otsad ja kiskusime ta kai äärest lahti. Asi oligi selles, et kaubalaev oli lihtsalt väga ebasoodsas suunas, külgepidi poleks ta omal jõul mitte kuidagi liikuma saanud,” tõdes Ojamaa.

Saaremaa kapteni sõnul võttis abistamine mõnevõrra aega. “Eks ta kohmakas oli, Saaremaa pole ju puksiir nagu näiteks Panda, mis ongi mõeldud taoliseks tegevuseks. Me oleme ikka sirge kursi hoidmiseks, aga siiski on meil suurepärane manööverdusvõime,” kinnitas Ojamaa. “See võim ja jõud, mis Saaremaal on, oli kõik suures abiks.”

Otto Ojamaa sõnul sai laeva meeskond väärt kogemuse võrra rikkamaks ning vajadusel ollakse nõus teinekordki aitama. “Absoluutselt. Kui sadam arvab, et võiks praegu nt Virtsu kaubalaeva sisse tuua, siis ma arvan, et see (jää purustamine – toim) oleks täiesti teostatav,” arvas ta. Seejuures on muidugi oluline see, et liinilaev peab püsima oma graafikus ning jääd saab murda vastavalt vajadusele ja kokkuleppele.

Otto Ojamaa sõnul on jäämurdmisega varemgi pisut tegeletud. Mullu näiteks tuli kord Virtsus laeva tulekuks akvatooriumi ette valmistada. Ka Heltermaa sadamas on Muhumaa korra kaubalaeva abistatud. Kuivastus pole sellist tööd varem teha tarvis olnud.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 277 korda, sh täna 1)