Saaremaa kvaliteedimärk jõuab järgemööda toodetele (6)

Saaremaa kvaliteedimärk jõuab järgemööda toodetele

MÄRK ETIKETIL, ETIKETT PAKENDIL: Saaremaa märgiga kadakajuustu etikettide pakenditele kleepimisega on ametis piimatööstuse operaator-pakendaja Marina Püüa. Foto: Sander Ilvest

Kohalikest suurtootjatest esimene, kelle pakendeilt Saaremaa tootjate ühise märgi leiab, on Saaremaa piimatööstus. Mõne veidi väiksema tootja pakendeil on märk juba peal.

Sügise hakul sai Saarte koostöökogu Saaremaa brändi töölerakendamiseks PRIAlt kinnituse 99 990 euro suuruse toetuse määramise kohta. Senine brändimärk tehti Ain Varese kunstnikukäe all oskuslikult lihtsamaks ja ettevõtjatele meelepäraseks ning esimesed “märgistatud” tooted ongi juba poodides.

Koostöökogu projektijuht Ahti Kuris tõdes, et märgile oma jah-sõna öelnud tootjad on märgistamisega erinevates etappides – kel on juba õnnestunud toode Saaremaa märgiga varustada, kes aga ootavad, et märk kleepsu kujul või pakendile-etiketile trükitult nendeni jõuaks. Niinimetatud kleepsuootajate seas on seejuures peaasjalikult väiketootjad.

Kuris tõi näidetena välja, et Saaremaa mõistes keskmise suurusega tootja Karja Pagariäri kannab parasjagu oma toodetele uue märgiga etikette, Ösel Fishi särjepakendil on aga märk trükitud kujul olemas ja toode sel moel juba müügiski. Nende delikatess-kalatooted ootavad samas endiselt kleepse. Kleepsud peaksid lisanduma ka Saare Leiva pakendeile, kadakasiirupi pudelitele, Kadastiku õunaaia mahladele jne. “Suurem osa väiksematest tootjatest on kleepsude ootel,” märkis Kuris, lisades, et nende päralejõudmine ning toodetele kandmine on kõigest lähinädalate küsimus. Suurtootjatel võib minna pisut rohkem aega.

Saaremaa piimatööstus on üks neist, kel on märk mõnel etiketil juba olemas. Piimatööstuse juhatuse esimees Andi Saagpakk tõdes, et esialgu jagub neil siiski veel ka uue märgita pakendimaterjali. Seega päris kõik tooted ühekorraga “märgistatud” ei saa. “Kasutame need pakendid ära ja siis hakkab järjest minema. Trükitud partiid on aga juba olemas,” kinnitas ta, näidates Saarte Häälele kahte esimest toodet, millel uus märk etiketil teiste kõrval reas – kadaka juustu ja kadaka küüslaugujuustu. Saaremaa märgiga kadakajuust peaks Saagpaku sõnul kauplustest leitav olema juba sel nädalal.

Piimatööstuse müügijuht Aime Polding täpsustas, et uue etiketiga kadakajuust on kauplustest tegelikult juba leitav.
Sellele järgneb peagi küüslaugujuust, veebruaris saab märk peale ka võile ning edasi jõuavad toidupoodidesse Saaremaa piimatööstuse delikatessjuustud Old Saare ja Saaremaa Ekstra, millel on täpselt niisamuti saaremaist kvaliteeti kinnitav ühismärk peal.

Kui suurtootjatest veel rääkida, siis Saaremaa lihatööstusel on Ahti Kurise sõnul olemasolev (ühismärgita) pakendivaru veidi suurem. “Kui aga tulevad uued suvetooted aprillis, on plaanis, et need saavad märgi,” avaldas ta.

Nantecom Saaremaa Delifood OÜ ehk Saare kohukese ja smetana tootja on parasjagu vähemalt ühte oma pakendeist ümber kujundamas. Saaremaa märgiga kohukesed peaksid poelettidelt leitavad olema millalgi veebruaris.

 

Ühised degusteerimisletid

Kohti, kuhu Saaremaa märk veel saab kantud, on Saarte koostöökogu projektijuhi Ahti Kurise sõnul mitmeid, kuid rääkima ta neist veel ei tõtta. Mida siiski praegu märgiga seoses mainida võib, on Kurise sõnul see, et Saaremaa tootjad saavad kõnealuse brändi käimatõmbamise projekti raames oma toodangu tutvustamiseks kauplustes kasutada ühtse kujundusega degustatsioonilette. “Need on abiks, et üle Eesti degustatsioone teha,” tähendas ta.

Ehkki oma toodete degusteerimisi korraldatakse edukalt ka praegu, aitab ühtse kujundusega degusteerimislett tarbijail juba eemalt ära tunda, et just seal saab mekkida Saaremaa oma tootjate kvaliteetset kraami.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 760 korda, sh täna 1)