Bussifirmad kergitavad piletihinda (13)

Enamik bussifirmadest tunnistab, et pisut kallinev piletihind parvlaevaliinidel, ehkki mitte ainsa põhjusena, kergitab ka bussipileti hinda.

“Meist sõltumatu hinnatõusu tõttu oleme sunnitud korrigeerima bussipiletite täispileti hinda Kuivastu–Virtsu üleveo korral 20 sendi võrra,” tunnistas Saarte Häälele Sebe turundusjuht Marel Kallas.

Ta selgitas, et kuna kaugbussiliinidel eraldi parvlaevapileteid ei müüda, siis on bussipileti hinna sisse tinglikult arvestatud Väinamerel ülevedajale edasimakstavad kulud, mis suurenevad veebruarist bussiettevõtte jaoks ühe reisija kohta 0,18 eurot. Bussi üleveo hinnale lisandub veel 1,57 eurot. Sebe on Kallase sõnul seega olukorras, kus bussiettevõte tasub ka bussi üleveo eest ja soovib samas säilitada reisijale atraktiivset soodustuste süsteemi.

“Seeläbi on bussipileti hinnatõus reisija jaoks proportsionaalselt väiksem kui on tegelik praamipileti hinnatõus bussiettevõtte jaoks,” kinnitas ta.

Bussifirma AS Sareta ühe omaniku Ivar Liiva sõnul mõjutavad laevapiletite, aga ka näiteks kütuse, bussijaamade, elektri jm hinnatõusud paratamatult ka bussipiletite hinda. “Iga hinnatõus on ebamugav. Kuid kui palju ja millal kõik hinnatõusud meie bussipiletitesse jõuavad, seda me täna veel otsustanud ei ole,” tõdes Liiv.

Bussipiletite veebimüügiprogrammi andmeil peaks Sareta piletid vähemalt vahetult pärast laevapiletihinna muutust olema sama hinnaga kui praegu. Sareta korrigeeris Ivar Liiva sõnul viimati oma bussipiletite hinnad ühe sendi täpsuselt kümne sendi täpsusele aasta tagasi 1. veebruaril.

GoBusi piletihind tõuseb siiski juba alates veebruarist ning 1 euro võrra. Seda erinevatest hinnatõusudest lähtuvalt. Samas on GoBusil näiteks varahommikused esimesed bussisõidud ning õhtune viimane sõit odavamad kui päevased sõidud. Sarbuss piletihinda kergitada ei plaani.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 715 korda, sh täna 1)