Võidusõidutraavlid Kärla tallist (6)

Võidusõidutraavlid Kärla tallist

KOGEMUSED MAKSAVAD: Ivar Tänak on Oti ralliklubi vast targeim mees. Kogemust on tal omajagu. Ise 15 aastat aktiivselt rallit sõitnud mehe tipphetkeks on Eesti meistri tiitel aastast 1997. Nüüd aitab ta meistriks tulekul juba järelkasvu. Foto: Sander Ilvest

Kärlal, Sauvere poole suunduva tee ääres asuvad vanad töökojahooned. Kunagi remonditi ja hooldati nendes kolhoosi põllutöömasinaid, nüüd on osa ühest hoonest oma käsutusse saanud Oti ralliklubi, kus askeldatakse märgatavalt kiiremate masinate kallal.

Punaste garaažiuste vahelt sisse piiludes võib näha ehtsat võidusõidutalli, kus ehitatakse, remonditakse ja hooldatakse ralliautosid. Jah, ka ehitatakse, sest suur osa võistlusautodest “sünnib” siia ilma tavalise sõiduautona ja alles ümberehituse käigus muutuvad need võidusõidumasinateks.

Alustuseks võetakse uhiuus, poest ostetud tänavasõiduauto täiesti “pulkadeks”, pukkidele jääb alles vaid toorikkere, mille kõik keevisõmblused keevitatakse veel kord üle. Seejärel paigaldatakse turvapuur ja komplekteeritakse auto võidusõiduks vajalike osade ning sõlmedega. Kõrvale heidetakse suurem osa seeriaautol kasutatud detailidest, sest võidusõidu jaoks on need kõlbmatud. Kõik vajalik tellitakse Inglismaalt, montaaži teostavad peamiselt Oti ralliklubi poisid, vaid turvapuuri keevitab kokku eriloaga spetsialist.

Ralliklubi juht Ivar Tänak on lahkesti seletusi jagamas: “Kõige esimese auto ehitamiseks kulus meil seitse kuud, praegu suudame ühe sellise auto valmis ehitada juba poolteise kuuga. Poisid on väga tublid, nende peale võin täiesti kindel olla. Lohakat tööd siin teha ei saa, kõik asjad peavad täpselt paigas olema. Näiteks iga juhtmekimp tuleb kindlalt fikseerida, et see sõidu ajal loksuma ei hakkaks ja kuhugi vastu katki ei hõõrduks.”

Edasi loe tänasest Saarte Häälest.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 506 korda, sh täna 1)