Mati Maas: tasuta ühistransport ei oleks aus (18)

Harjumaa Liinide Saaremaa osakonna juhataja Mati Maas leiab, et maavalitsuse väljapakutud idee tasuta ühistranspordist Saare maakonna teedel ei oleks aus nende suhtes, kes bussiga ei sõida.

“Eks keegi peab selle kuskilt ikka kinni maksma, sest tasuta lõunaid ei ole ja eks ta läheks kõik maksumaksja rahast,” sõnastas Mati Maas oma isikliku arvamuse Kadi raadiole antud lühiusutluses.

Maasi sõnul ei ole see päris aus, sest põhimõtteliselt maksavad ühistranspordi kinni ka need inimesed, kes ise ei sõidagi.

Saare maakonna bussiliinivõrgu ülalpidamiseks kulus riigil mullu 1,209 miljonit eurot ja piletitulu oli 424 000 eurot. Riigi toetus moodustas 74 protsenti ja piletitulu 26 protsenti.

“Saare maakonna puhul saaks tasuta ühistranspordi kehtestada ühiselt kohalikud omavalitsused, makstes kinni piletitulu osa ühistranspordi kuludest ning kulud jagataks vastavalt elanike arvule,” selgitas laupäevases Saarte Hääles Saare maavalitsuse nõunik Taavi Kurisoo, lisades, et keskmiselt suureneksid kohalike omavalitsuste kulutused ühistranspordile ühe protsendi võrra.

Kaarma vallavanem Margus Mägi ütles, et maavalitsuse teemapüstitus on põnev, aga selge on, et Kurisoo väljapakutud mudeliga seda rahastada ei saa.

Esiteks tekitab küsimusi Ruhnu osa, kuna Ruhnu ühtegi bussi ei lähe. Teiseks peaks peaaegu poole kogu rahast maksma Kuressaare, samas linnainimesed eriti maakonna ühistranspordiga ei sõida.

“Kahtlen, kas Kuressaare oleks sellel teemal kaasa rääkija,” nentis Mägi. “Sama on ka Kärlaga, kes ütleb, et neil on 400 klienti hooldekodus, kes ei sõida üldse bussidega, nad on peaaegu kolmandik vallarahvast ja ka nemad pole nõus.”

Mägi arvates ei tule tasuta ühistransporti enne, kui Saaremaal ei ole ühte omavalitsust.

“Praegu ei maksa üldse juurelda, kes ja kui palju mis vald maksaks,” lisas ta.

Janne Nurmik, Ivika Laanet

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 903 korda, sh täna 1)