Abruka saare rahvas sai endale oivalise laeva (FOTOD) (6)

Abruka saare rahvas sai endale oivalise laeva

RISTITUD: Abruka rahva uue laeva ristiema Krista Lember lõi pudeli kangemat kraami Abro nime kinnituseks vastu laeva vööri kildudeks. Foto: Sander Ilvest

Eile keskpäeval lasti Baltic Workboatsi tehase juures Nasva sadamas pidulikult vette Abruka uus liinilaev, löödi pudel kangemat kraami vastu laevavööri puruks ja ristiti ta ametlikult Abroks.

Abro ehitanud Baltic Workboatsi üks omanikke Marten Vaikmaa kinnitas, et Abruka rahvale laeva ehitamine kulges sujuvalt. “Kui mingid mured tekivad, siis on see info tavaliselt ikka meieni jõudnud, aga seni on kõik väga hästi läinud,” tõdes ta. Vaikmaa lisas, et Abro-tüüpi laevu on nad varemgi ehitanud. Samas on Abro neist eelmistest väheke erinev. “Tal on tekiehitus kohandatud reisijate jaoks ja on ka aparell, millega on võimalik saarele autosid viia. Väga hea meel on mul selle üle, et laeva meeskond on leitud Abruka saare pealt,” rõõmustas Marten Vaikmaa.

Ta avaldas lootust, et uus laev teenib Abruka saart ja selle rahvast pikalt. Vaikmaa nentis, et Abro on iseenesest igati super, ehkki “super” ei tohiks tegelikult öelda. “Kui käisime Abruka sadama avamisel, siis härra Tuulik ütles, et eestikeelne vaste sõnale “super” on oivaline ja ma arvan, et see laev on küll igati oivaline,” ütles Vaikmaa.

Abro oivalisust tunnistas Saarte Häälele ka selle kapten Kaupo Heinlaid, kes on varemgi Abruka liini sõitnud. Uue laevaga sobitab ta oma sõnul alles tutvust, kuid selle toredus on talle juba teada. “Abro on vägev! Varasema laevaga ei anna võrreldagi,” kinnitas ta. “Aga enne, kui reisijad pardale tulevad, pean temaga täiesti sina peale saama. Loome temaga hetkel pikaajalisi suhteid,” naeris Heinlaid. Kapten avaldas lootust, et Abro jõuab liinile Abruka rahvast ja saare külalisi teenindama mai lõpul. Senikaua võtab aega paberimajanduse kordaajamine.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske tähendas, et teda rõõmustab Abro puhul eriti just see, et laeval hakkavad tööle Abruka oma mehed – Kaupo Heinlaid ja mehaanik Riho Leppik. Prisket rõõmustas ka see, et laevale valisid nime abruklased ise. “Oli erinevaid huvitavaid mõtteid, aga hääletamisel võitis saare ajalooline nimi Abro. Loodetavasti tekitab see ka kõigis külalistes huvi saare ajaloo vastu.”

Abro on oma eelkäijast Heilist Marika Priske sõnul poole mahukam. “Ta jaksab peale võtta 24 inimest. Juulikuus, kui toimub abruklaste üleilmne kokkutulek, saab Abro proovile pandud, kas ta jõuab kõik kohale viia ja vääriliselt käituda,” sõnas ministeeriumi kantsler. “Kuna laevaehitaja kinnitusel on tegemist oivalise laevaga, siis erilisi kahtlusi selles ei ole!”

Kaarma vallavanema Margus Mägi sõnul oodati seda päeva kaua, mil Abruka endale täiesti uue laeva saab. Ta meenutas, et tema eelkäijal Ülo Veversil olid uue laeva joonised valmis juba 7–8 aastat tagasi. “Ma ei tea, mis tehase mehed selle valmis joonistasid, aga selle laeva jooniste pilt on mul praegugi silme ees ja minu meelest oligi see peaaegu samasugune,” sõnas Mägi. Vallavanem tõdes, et valla panus uue laeva liinile tulekul seisneb selles, et laeva kaheliikmeline meeskond on vallavalitsuse palgal.

Oivalise Abro hingeelu eest kannab edaspidi hoolt tema ristiema, Abruka saarevahi kaasa Krista Lember.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 334 korda, sh täna 1)