Poistekoor käis Venes laulmas (3)

Poistekoor käis Venes laulmas

LÕBUS SELTSKOND: Poisid ja nende saatjad leidsid, et väljend “võimalik ainult Venemaal” pidas täiesti paika. Foto: erakogu

26. aprilli varahommikul startis buss koos poistega Petserisse. Pärnust võtsime peale tütarlastekoori Eliise. Pärast lõunat ületasime piiri.

Venelaste piirikontroll oli väga karm ja tõhus. Veel pisut sõitu ja olimegi kohal. Ööbisime Petseri lastekodus, kus meid väga soojalt vastu võeti. Pärast sööki läksime kohe esimesse proovi.

Esinesime kunstikoolis, kus praegu ööbivad lapsed, kes elavad lastekodus. Neile meeldis ja elati väga kaasa.

Õhtul tegid oma etteaste poistekoori rebased. Oma esimeseks ülesandeks valisid nad laulu, millele tegid playback’i.
Poisid valisid Bruno Marsi, mis tuli suurepäraselt välja. Esimese päeva lõpuks olid poiste arvamused Venemaast väga erinevad.

Järgmisel päeval oli enne kontserti vaba aeg. Kontsert toimus kirikus. Pärast kontserti läksime Petseri kloostrisse. Seal räägiti kloostri elust tänapäeval ja kuidas elati vanasti.

Näidati koopaid, kus mungad elasid enne, kui klooster ehitati. Muide, samadesse koobastesse kaevati ka augud, kuhu maeti lahkunud.

Kloostris käidud, sõitsime Petserist välja ja külastasime Irboska kindlus-muuseumi. Seal räägiti Venemaa kaugest minevikust ja näidati sõjavarustust. Tutvustati ka elumaja, kus vanasti elasid kaupmehed.

Irboska kindlus nägi täitsa hea välja, arvestades, et 2012. aastal tähistas Irboska 1150 aasta möödumist esmamainimisest Venemaa vanimas kroonikas.

Sõitsime tagasi Petserisse ja viisime lastekodu lastele Eesti komme. Nemad kutsusid meid diskole. Rebastele anti ülesandeks teha “Gangnam style´i”. Nad sidusid selle “Saaremaa valsiga”.

Reisi viimasel päeval käisime tohutus kaubahallis ja sõitsime seejärel Pihkva kremlisse.

Müüride taga oli tohutu kirik, mis nagu venelastele omane, oli kaunistatud kullaga. Oli palmipuude püha ja terve kirik rahvast täis. Meile tehti ka linnaekskursioon.

Seejärel sõitsime tagasi Petserisse, sõime ja hakkasime sõitma piiri poole. Tee peal läks buss katki. Kui olime üle Eesti piiri jõudnud, jäime ootama uut bussi, mis meid koju viiks.

Vahepeal jõudsid rebased oma koori kiituse ja vande ära anda. Ja siis tuligi buss. Jõudsime ilusti Pärnusse ja sealt ka Kuivastusse.

Poiste muljed olid väga head, neile meeldis, aga väljend “Võimalik ainult Venemaal” pidas paika ja ma ei tee nalja!

Paul-Mark Pihl
Saaremaa poistekoori laulja

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 494 korda, sh täna 1)