Lugeja kiri: Hoiatus heausksetele (9)

Tellisin valuvaigistava plaastri Hao Pi näidise (müüja on DirectMarketing OÜ, Tallinn, Narva mnt 5), 25. aprillil jõudis pakk kohale. Pakis oli arve, toote kirjeldus ja toode ise.

Õnneks oli mul oidu asja lähemalt uurima hakata. Selgus, et arve oli koostatud 15. aprillil ja postitatud Tallinnast 24. aprillil. Arve tasumise tähtaeg ja tootest loobumise tähtaeg oli aga 22. aprill. Mulle anti teada, et kui ma ei ole enne 22. aprilli tootest loobunud, siis saadetakse mulle automaatselt iga 8 nädala tagant uus pakk. Samuti anti teada, et kui ma ei ole arvet 22. aprilliks tasunud, olen ma võlglane ja nad annavad sisse inkassonõude.

M. R.

Kommenteerib Hanna Turetski-Toomik, tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja:

“Esimene asi, mida tuleks sellisel puhul teha, on selle ettevõttega ühendust võtta. On ju paki saanud inimene kõigepealt ise ettevõttega ühendust võtnud, et pakk saada.

See, et arve on saabunud hiljem, kui on selle tasumise tähtaeg, ei ole korrektne. Aga arvan, et see on pigem erandjuhus. Selle kohta tasub aga küsida DirectMarketingilt endalt.

Iseenesest on see, kui ühe tellimusega sõlmitakse leping saadetiste pikaajaliselt saamiseks, väga levinud ja seda erinevates valdkondades – näiteks saadetakse toiduretsepte ja raamatuklubide raamatuid. Inimene hakkab saadetisi saama teatud aja tagant ning kui ta neid enam saada ei taha, peab ta sellest saatjale teada andma.

Selliste asjade puhul kehtib 14-päevane taganemisõigus: inimesel on võimalik hetkel, kui ta saadetise kätte saab, 14 päeva jooksul ostust taganeda ja leping lõpetada.

Kuna DirectMarketing ei ole väike tegija, on informatsioon taganemise kohta nende saadetud kirja juures kindlasti olemas.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 3 788 korda, sh täna 1)