Saarlased saavutasid lõunanaabrite juures kaksikvõidu

Saarlased saavutasid lõunanaabrite juures kaksikvõidu

TEEL VÕIDULE: Ott Tänak suutis haaravas võistluses võtta rallivõidu. Foto: Rando Aav

18.–19. mail toimunud Läti autoralli meistrivõistluste neljandal etapil võidutsesid Ott Tänak ja Martin Järve-oja. Nendre järel lõpetasid võistluse teise kohaga Timmu Kõrge ja Erki Pints, keda jäi võitjaist kokkuvõttes lahutama 26,9 sekundit.

“Võidusõit oli päris tihe. Suht algusest peale oli väga keeruline. Teadsin, et siin saab palju keerulisem olema, kui oli Tallinna rallil. Väga pikad, sirged laiad teed, mis võimsamatele autodele sobivad vähe paremini,” rääkis Subarul võistelnud Ott Tänak, kes pidas võidu nimel tulist lahingut Mitsubishil kihutanud Venemaa rallipaariga Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov.

Talsi ralli viimast kiiruskatset alustasid venelased 7,53-sekundilises eduseisus. Värskelt meeles napp kaotus nädal varem sõidetud Tallinna rallil, hakkasid nad seekord viimasel katsel kõvasti pingutama, et eestlastele mitte võidušansse anda.

Lukjanuk eksis aga üsna kiiruskatse alguses. Tema auto parempoolne tagaratas sai teelt väljasõidul nii tugeva löögi, et võidu ja koguni poodiumikoha nimel võidelda ei olnud enam võimalik, ajakaotust lisandus minutites. Lukjanuk põhjendas eksimust sellega, et otsustas sõita riski piiril, nautides põnevat lahingut Otiga.

Ott Tänak märkis, et nemadki pidid hea tulemuse nimel tublisti vaeva nägema. “Üritasime anda endast parima,” kinnitas saarlane. “Selge oli see, et vene kolleeg pingutas ees väga kõvasti. Jälgedest oli näha, et üle ääre oli ta tihti. Kindlasti tegi ta väga hea töö, respekt temale.”

Kaksikvõidu kindlustas saarlastele Kuressaare sõpruslinnas Talsis ja selle ümbruse kruusateedel sõidetud 383 km pikkusel rallil Timmu Kõrge. Võitjaist jäi teda lahutama 26,9 sekundit.

“Oti sõit Oti tasemel. Ta on arengu poolest teisel levelil,” kiitis Kõrge Tänakut. “Meie kiirus kasvas järjest ja enesekindlust tuli juurde,” oli ta oma sõiduga rahul.

“Võrreldes Tallinna ralliga saime oma legendi õigeks ja klappima. Otseselt intsidente meil ei olnud, kiiruse kasvades hakkas küll “oih- ja aih-kohti” tulema. Kuuldavasti nii peabki olema.”

Saarlaste järel platseerusid kolmandaks WRC-autol võistelnud Raimonds Kisiels ja Arnis Ronis. Lätlased jäid N-rühma autol võistelnud Tänakule ja Järveojale kokkuvõttes alla 31,4 sekundiga.

Kaheksandal lisakatsel, mille võitsid Kõrge ja Pints, jättis sõidu vedrustuse purunemise tõttu pooleli R2-klassis koos Rein Reinsaluga võistelnud Kenneth Sepp. Ralli alguses kimbutasid Saaremaa noormehe roolitud Citroëni elektriprobleemid, kuid avapäevaga oli ta ise rahul.

 

Meie juuniorid rahvasprintidel edukad

Eesti Autospordi Liidu rahvasprindi karikavõistlused jätkusid 18. mail Lääne-Virumaal Kehalas, kus kuni 18-aastaste noorte arvestusklassis saavutasid kaksikvõidu saarlased Sander Sepp ja Karmo Salong. Samaga olid nad hakkama saanud 27. aprillil Türi linnas sõidetud eelmisel etapil.

Türi võidusõidul olid kolmas Karl Martin Volver ja neljas Lauri Peegel. Saare maakonna võistlejaist pääses toona poodiumile ka Marin Aarn, kes saavutas naiste arvestusklassis

2. koha. Laupäevasel võistlusel pidi Aarn leppima kolmanda kohaga. Tublit sõitu tegi Kehala rahvasprindil ka Saaremaalt pärit Chrislin Sepp, kes võistleb esimest hooaega ja poistega ühes klassis.

Rando Aav

Vaata intervjuud Ott Tänakuga.

Vaata intervjuud Timmu Kõrge ja Erki Pintsiga.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 453 korda, sh täna 1)