Saaremaa Sadam kinnitati kaubasadamaks (37)

Mustjala vallavolikogu kehtestas eile Saaremaa Sadama tegevusalade laiendamise detailplaneeringu, mis annab võimaluse hakata algselt ristluslaevade teenindamiseks ehitatud sadamas ka kaupa vedama.

AS-i Tallinna Sadam esindaja ärisuunajuht Ahto Ader ütles, et ettevõttel on käsil läbirääkimised lepingu sõlmimiseks esimese suurema kliendiga.

“Nüüd, kui detailplaneering on kehtestatud, saame me ka ehk kokkulepped lukku lüüa,” sõnas Ader, kes avaldas lootust, et poole aasta pärast võiks sadamas väiksemahulisem toimetamine juba pihta hakata.

Ahto Ader ei soovinud võimaliku võtmekliendi nime enne lepingu sõlmimist avalikustada, kuid ütles, et tegemist on väga tugeva taustaga puidu- ja puidu ümbertöötlemise ettevõttega, mis tegutseb aktiivselt nii Eestis kui ka Soomes ning arendab tegevust ka Ida-Euroopas. Ettevõtte plaanides on üldkaupade lao ehitus ja maa ettevalmistamine puiduäriks.

Ahto Ader ütles, et sadamast võiks aastas läbi käia umbes 100 000 tonni kaupa, kuid sellisele tasemele ei jõuta kindlasti ühe hooajaga.

Saaremaa suuremate sadamate operaatori AS Saarte Liinid juhatuse esimehe Villu Vats-feldi sõnul on neil AS-iga Tallinna Sadam kokkulepe, et AS Tallinna Sadam ja Saarte Liinid koordineerivad oma tegevust.

“Omaniku esindaja (majandusminister Juhan Parts – toim) soov on selline, et me ikkagi ei konkureeriks otseselt, vaid arutaks mõistlikke lahendusi,” ütles Vatsfeld, kelle sõnul rajuks konkurentsiks Saarte Liinide opereeritavate sadamate ja Saaremaa Sadama vahel tõenäoliselt ei lähe. Vatsfeldi hinnangul oleks kõige mõistlikum, kui Saaremaa Sadamas hakkaks kaubavedusid opereerima AS Saarte Liinid, kellel on kohapeal olemas personal ja oskusteave.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 224 korda, sh täna 1)