Reisija: ebaturvaline ja roostes buss rikub mainet (15)

1. juunil Tallinnast Sareta bussiga Kuressaarde sõitnud saarlanna oli kohkunud nii sõiduvahendi päevinäinud välimusest kui ka sõidu ajal lahti läinud tagaluugist.

Anu, kes palus oma perenime mitte avaldada, ütles, et tegu oli Sareta väikese bussiga registreerimisnumbriga 940 BBT, mille roosteussist puretud kere teda juba Tallinna bussijaamas imestama pani.

Juba pärast mõnekilomeetrist sõitu lendas järsku lahti tagumine luuk, mis enam kinni ei läinudki. Reisijatele jäi mulje, et luuk on puruks, ja bussijuhi palvel sidus üks reisija luugi turvarihmaga kinni, et pagas välja ei kukuks.

Kuna laupäeval oli palav päev, olid reisijad bussis sõna otseses mõttes läbimärjad, sest bussil puudus jahutus, kirjeldas Anu.
“Siis ma hakkasin mõtlema, et midagi on ikka väga paigast ära,” rääkis reisija. “Kui turvaline on sellises bussis olla? Kas ongi omaniku voli lasta liinile aastakümneid vanad roostes bussid, mis igast otsast lagunevad? Kes peaks hoolitsema, et meie teedel sõidaksid tehniliselt korras bussid?”

Soomes töötava saarlanna sõnul lastakse Soomes firma pigem pankrotti, kui see ei suuda konkurentsis püsida ja korralikke sõiduriistu hankida.

“Eesti ei arene mitte kuskile, kui sellistest asjadest ei räägita. See on ju ka riigi mainele kahjulik, kui meie teedel sellised liinibussid sõidavad. Õnneks ei olnud sellel reisil ühtegi välismaalast, küll aga oli üks väliseestlane, kes ütles, et see on täielik antireklaam.”

Katki ei olnud

AS-i Sareta juht Ivar Liiv tunnistas, et bussi tagumine luuk klõpsas tõesti lukustusest lahti. Reisijaid oli sel päeval väga palju ja pagasiruum niivõrd täis, et luuk ei mahtunud enam vabalt kinni lukustuma ja kinnitus õnnetul kombel ainult n-ö esimese hangi taha ning lõpplukustust ei toimunud. “Tagaluugi lukustus katki iseenesest ei olnud,” kinnitas Liiv.

Konditsioneeri bussis kahjuks ei ole ja Ivar Liivi sõnul on konditsioneerita bussis suvel palava ilmaga paratamatult palav. “Tegutseme igapäevaselt vabaturu tingimustes ja püüame anda endast parima vastavalt meie võimalustele, et investeerida võimalusse osutada ka kommertsliiniliikluses paremat teenust,” ütles firmajuht.

Reisijate valik

Sellega kaasneks aga piletihinna tõus ja see omakorda ei oleks jälle klientidele meelepärane. Valdav osa bussifirma reisijatest ei ole Liivi sõnul kahjuks Soome sissetulekuga inimesed, vaid Eestis elavad inimesed.

“Igapäevaselt on reisijatel aga valikuvabadus sõita ka kallima hinnaga või lihtsalt mõne teise sõidukiga,” sõnas Liiv.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna nõunik Aini Proos ütles kommentaariks, et nad kontrollivad, kas nimetatud buss on tehnilise ülevaatuse õigeaegselt läbinud ja muid asjaolusid. Järelevalvet teevad nendes küsimustes nii politsei kui ka maanteeamet.

Tõnu Veldre, Andres Sepp

Kriitika aitab teenust parandada

Nii nagu teie väljaandele saabunud kaebuses esile toodud faktid, et ebaturvaline, üleni roostes ja igast otsast lagunev Sareta buss reg nr-ga 940 BBT Tallinnast kell 14.35 väljumisega, on valed ja halvustavad, nii ei saa me pidada väga lugu ka anonüümsest kaebusest endast, mis ei ole suunatud otse vedajale kahjunõudega, kui kellelegi on mingisugune kahju tekitatud. Me oleme alati leidnud enda reisijatega sõbraliku kokkuleppe ja meie reisijad ikka ja alati tulevad meie bussidesse tagasi, hoolimata kellegi ponnistustest seda kuidagi nurjata. Selle asemel teab aga üks väljaanne järjepidevalt meie ebaõnne, võimendades meist endist paremini meie ettevõtte töödest ja tegemistest. No mis ikka parata. Ka see on meile infoks, mis viib ainult meie teenuste parendamiseni.

Ivar Liiv

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 062 korda, sh täna 1)