FOTOD: Kärla rallisprint 2013

Laupäeval sõideti Kärla ralli, mis oli kokku kolme erineva võistlussarja etapp. Osalejaid oli kokku 36 ja päev pakkus väga põnevaid heitlusi kuni viimase katse viimaste meetriteni.

Kärla ralli, mis oli Eesti autoralli karikavõistluste etapiks, võidu said Timmu Kõrge ja Kaido Kaubi (Mitsubishi Lancer EVO 9), teatas Eesti Autospordi Liidu nimel Margus Kiiver.  Teisele kohale tõusid viimase katsega Jari Latvala ja Asko Sairanen, kellele oli see esimene start nende uue autoga, Mitsubishi Lancer WRC2.

Timmu Kõrge ja Kaido Kaubi võitisid kõik kaheksa kiiruskatset, väike ehmatav hetk oli neil päeva esimeses pooles, kui nad ühel katsel parema tagarattaga vastu kändu lendasid. Õnneks tegid mehaanikud hoolduses kiire ja korraliku töö, ning mehed said murevabalt jätkata. Nende edu Jari Latvala ja Asko Sairaneni ees oli 1.27,6. Jari Latvala sõnul on see auto nende garaazi toodud üsna värskelt, peale auto Hollandist Soome jõudmist on see neile esimene start selle masinaga. Ta lisas, et plaanib veel rallisid sellega Eestis kaasa teha. Latvala tõusis teisele kohale viimasel katsel.

Edu kolmandaks kukkunud Henri Raide ja Raul Kulgevee (Mitsubishi Lancer EVO 7) ees oli finišis napp 0,4 sekundit. Kolmandale kohale langemise põhjust maksab otsida viimasel katsel, Oriküla paarisrajal tolmu sisse jäämisest. Nimelt sõideti seal kahekesi ja Kõrgega paaris olnud Raide oli sunnitud kolm korda seisma jääda, kuna nähtavus oli nullilähedane. Kuid sellised olid tingimused kõigile.

Neljandale kohale sõitis noor Saaremaa autosportlane Rasmus Uustulnd, kelle kaardilugejaks Imre Kuusk (Ford Fiesta R2). Neile kuulus ka esiveoliste autode klassi esikoht, teised olid selles arvestuses Sander Siniorg ja Annika Arnek (Honda Civic Type-R) ja kolmandad Kenneth Sepp ning Raul Markus (Citroen C2R2). Ralli viies koht kuulus kiireimale E-rühma meeskonnale, Ago ja Kalle Ahule (BMW M3), kellele läks ühtlasi ka klassi E11 esikoht, teine koht selles klassis läks Andrus Vahile ja Teele Sepale (BMW M3). E10 klassi võit läks Soome, kui parimad olid Alex Forsström ja Jukka Jämsen (Seat Ibiza), teised Ott Mesikäpp ja Alvar Kuutok (Lada 2105) ja kolmandad Indrek Haamer ja Andres Tammel (VW Golf). E9 klassis oli võitjaks Karl Jalakas koos Rainer Laipaigaga (Lada VFTS), teised Henri Franke ja Alain Sivous (Suzuki Baleno) ja kolmandad Janar Tänak ja Janno Õunpuu (Lada 2105).

Kärla ralli raames sõideti ka rallisprindi Eesti meistrivõistluste etapp. Nimelt oli ralli sees kolmel korral läbitud Oriküla katse rallisprindi kolmeks vooruks. Neljaveoliste autode arvestuses võitsid etapi Georg Gross ja Oleg Gross (Ford Focus WRC), teised Timmu Kõrge ja Kaido Kaubi ning kolmandad Jari Latvala ja Asko Sairanen. Kaheveoliste ralliautode arvestuses tuli võitjaks Reiko Lempu (Honda Civic Type-R), teine Raido Laulik (Nissan Sunny GTI) ja kolmandad Ago ja Kalle Ahu. Kaheveoliste sprindiautode arvestuses sai võidu Margus Jamnes (Lada 2108), Sport 2000 klassis kuulusid esikolmikusse Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk, Alex Forsström ja Jukka Jämsen ning Kenneth Sepp ja Raul Markus. Sport 1600 klassis said võidu Kristian Pints ja Erki Pints (Lada 2105).

Lisaks eelpool mainitud sarjadele oli Kärla ralli ka Eesti noorteralli-ja sprindi meistrisarja etapiks, Sport 2000 klassis olid võitjateks Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk, teised Sander Siniorg ja Annika Arnek ning kolmandad Alex Forsström ja Jukka Jämsen. Sport1600 klassis said võidu Kristian Pints ja Erki Pints.

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 881 korda, sh täna 1)