Soovituste abil numbrid kasvama (3)

Sageli jõutakse mingitel teemadel arutledes tõdemuseni, et kui koostöö oleks parem, areneks valdkond tervikuna jõudsamalt. Olgu see valdkond siis haldusreform, sport, kultuur, majandus tervikuna või turism. Milles see koostöö seisneb või kuhu takerdub?

Koostöö aluseks on tahe üheskoos korda saata enamat, kui omaette jõuaks, mõelda suuremalt ja pikemas ajaraamistus kui üks hooaeg või aasta. Oluline on valmisolek infot koostööpartnerite vahel liigutada ja ühises tegevuses kokku leppida.

Turismis on eriti tähtis, et info ettevõtja korraldatava ürituse või teenuse kohta jõuaks naabrini, turismiinfokeskusse ja partneritele. Seda selleks, et infot jõudsamalt levitada. Kui oma ettevõttes kohti või teenuseid napib või neid üldse ei pakuta, on koostöö aluseks üksteise toodete ja teenuste soovitamine. Professionaalne teenindaja ei ütle kunagi “EI tea” või “EI ole”. Ta otsib vastuseid ja leiab lahendusi.

Külaliste jaoks loob elamuse erinevate reisiosade tervik ning siin on otsustav roll soovitustel, alustades turismiprofessionaalidest ja majutuskohtadest, lõpetades iga saareelaniku endaga. Majutuskohad loovad külastaja jaoks sageli esmamulje maakonnast ja see algab lihtsast päringust: “Kas kohti on, mis hinnaga?” Küsimus on, kas majutaja vastab vaid päringule koha saadavuse osas või täpsustab reisimotivatsiooni, eesmärki ja lisab täiendava info ajaveetmise võimaluste kohta.

Esmamuljet täiendavad transpordi, toitlustuskohtade ja atraktsioonide teenindajate külalislahkus ja kiirus ning professionaalsus, valmisolek soovitusi jagada. Selleks, et turismiinfo oleks parimal võimalikul viisil koondatud, on vaja info edastada maakondlikku turismiinfokeskusse, kust saab külalisele infot soovitamiseks nii saareelanik ise kui turismiinfo töötaja. Lisaks aidatakse info sisestada riikliku ja maakondliku turismiinfo kodulehtedele.

Külalise meele saab rõõmsaks teha ja ilusa lõppakordi saarekülastusele võimaluse andmisega tagasisideks. Näiteks saata sõbralik e-kiri külalise lahkumisel, kus paluda tal arvamust avaldada selle reisi kohta ja kirja panna soovid järgmiste reiside jaoks. Teada on ju tõsiasi, et järgmise reisi ideid korjatakse parasjagu reisil olles.

Kaira Kivi,
Saarte turismiarenduskeskuse juhataja

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 148 korda, sh täna 1)