Baltic Workboats ehitab riigile teisegi uue parvlaeva (2)

KERE VALMIB RIIAS: Uued parvlaevad on kõige suuremad, mida BWB-l seni on tulnud ehitada. Foto: BWB

Veeteede amet sõlmis sel esmaspäeval lepingu uue reisiparvlaeva soetamiseks. Tegemist on jätkuga hankelepingule, mille amet sõlmis juba märtsi algul riigihankel edukaks tunnistatud Baltic Workboatsiga (BWB) uute reisiparvlaevade soetamiseks.

Nimetatud riigihanke laevaehitusleping näeb ameti avalike suhete vanemspetsialisti Malle Lõhmuse sõnul ette võimaluse kasutada optsiooni täiendava laeva tellimiseks töövõtjalt sama maksumusega ja samadel tingimustel. Seega kasutabki amet nüüd tellijana seda võimalust ja BWB ehitab ka teise laeva.

“See, millisele liinile need laevad lähevad, pole praegu veel määratud, samuti pole veel teada kolmanda laeva ehitamine,” sõnas Lõhmus, viidates varem väljaöeldule, et uus laev võidakse tellida ka Sõru ja Triigi vahelisele liinile. “Nagu meie varasemates teadetes kirjas on olnud, on plaanitud reisiparvlaevu kasutama hakata kas mandri ja Kihnu või mandri ja Vormsi või Sõru–Triigi liinil,” lisas Malle Lõhmus.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Kalev Vapper täpsustas, et üks neist juba tellitud laevadest peaks minema siiski Vormsile ja teine Kihnu.

BWB juhatuse esimees Margus Vanaselja ütles Saarte Häälele, et kõnealused uued parvlaevad on kindlasti kõige suuremad, mida neil seni on tulnud ehitada. BWB on samas Vanaselja sõnul suuremate teraskerede tootmiseks investeerinud tootmisüksusesse Riias ning osaliselt tehakse tööd ära seal.

“Seal tehakse laevakere ja siis pukseeritakse see Nasvale ning tehakse lõpuni valmis,” selgitas ta. Veeteede ameti andmeil on esimese laeva ehitusjärk praeguseks jõudnud basseini mudelkatsetusteni jääs ja avamere tingimustes sõiduks.

Esmaspäeval sõlmitud ehituslepingu kohaselt on teise uue laeva maksumus sama, mis esimesel – 9 388 800 eurot. Esimese laeva valmimise tähtaeg on 2015. aasta 1. mai ja teise tähtaeg sama aasta 31. oktoober.

Plaanide järgi identsed laevad on ette nähtud reisijate, autode ja lasti veoks. Maksimaalselt mahutab üks laev seejuures 200 reisijat ja kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Laevade pikkus on 43,8 meetrit, laius 12 meetrit, süvis 2,7 meetrit, töökiirus täislastis 12 sõlme, peamasinate võimsus 2x 1000 kW ning meeskond koosneb viiest inimesest. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega 2 sõlme. Projekti rahastatakse Euroopa regionaalarengu fondist abimääraga ligi 90 protsenti.

Reisilaevad valmivad projekti “Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine” toel.

Uut laeva tahaks ka Sõru–Triigi liin

Selles valguses, et uhiuus laev võib oodata ka Sõru ja Triigi vahelist liini, tõdes Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel, et riigi plaan ehitada saartega liikluse parandamiseks uued laevad, on igatahes hea uudis.

“Vedaja tulevikuvisiooni Lääne-Eesti ja saarte ühisruumist kuulub samuti uus ökonoomne parvlaev Saaremaa ja Hiiumaa vahelise ühenduse uuele tasemele viimiseks,” tõdes ta. Juba praegu jääb parvlaev Kõrgelaid Sõru ja Triigi liinil Urmas Treieli sõnul suve tippajal hätta, sest kõik soovijad ei mahu isegi neljale reisile ühel suunal päevas ära. Kõrgelaid mahutab kuni 35 sõiduautot.

Uue ehitatava laeva sobivus liinile sõltub Treieli sõnul väga paljudest muutujatest ja selleks on vaja analüüsida neid kõiki koosmõjus. “Kindlasti tuleks aga uusi laevu ehitada käsikäes tulevaste vedajatega, kellel on teenuse korraldamise tervikkogemus kuni pisiasjadeni.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 614 korda, sh täna 1)