Alunaut sai märkimisväärse tehinguga edukalt ühele poole (2)

Alunaut sai märkimisväärse tehinguga edukalt ühele poole

VIIMANE PINGUTUS: Veel mõni päev tagasi käis Rootsi tellimuse kallal kibekiire töö, nüüd on tellimus juba täidetud. Foto: Mark Muru

Selle nädala algul saatis Tornimäel tegutsev alumiiniumpaatide tootja Alunaut Rootsi poole teele kuus viimast paati kümnepaadilisest tellimusest. Ostjaks Rootsi kriisireguleerimiskeskus MSB.

Alunaudi juhi Mark Muru sõnutsi kasutatakse Alunaudi paate reostustõrje operatsioonidel abipaatidena. “Tehing oli ses suhtes märkimisväärne, et seekord ei olnud tegu mitte allhanketööga, vaid Alunaudi omatoodangusse kuuluvate veesõidukitega, mis kannavad mudelinime AC-17,” rääkis Muru. Ta tõdes, et need konkreetsed mootorpaadid olid küll seeriamudelist pisut erinevad, vastavalt kliendi soovidele veidi ümber kohendatud.

Jõuallikaks sai neile 90-hobujõuline Suzuki rippmootor. “Paat suutis sellises varustuses Väikesel väinal tehtud katsetuste ajal saavutada tühjalt tippkiiruse 38 sõlme ning ühetonnise laadungiga 26,3 sõlme,” avaldas ta. Viie- ja poolemeetrise kogupikkusega kiirpaadi kohta on see Muru kinnitusel väga tubli saavutus. Ta märkis, et huvisõitjale mõeldud seeriamudelil on piisavaks jõuallikaks 60 hj rippmootor ja tippkiirus jääb 35 sõlme kanti.

Rootsi projekti kogumaht oli Muru sõnul ümardatult 300 000 eurot. Lepingutingimustele vastavalt oli Alunaudil kohustus kogu projekti ise rahastada. “Väljateenitu peaks meieni jõudma alles aasta viimastel päevadel,” tähendas ta.

2013. aasta on Alunaudile iseenesest heitlik olnud. Käive jääb neil suurusjärguna eelmise aastaga võrreldes samaks. Negatiivsesse poolde võib arvata kokkulepitud projektide alguse venimise ja edasilükkamise, aga ka juba kokkulepitud projektide ülesütlemise viimasel hetkel. “Ka ei ole meil pingutustest hoolimata õnnestunud oma töömahtusid tõsta ja seega see eesmärk tänavu kahjuks ei realiseerunud,” märkis Muru. Samas kinnitas ta, et tuleb vapralt edasi püüelda.

Positiivse poole pealt on ettevõttel ette näidata täitsa ehtsate saaremaist päritolu mootorpaatide turule toomine ja nende pisut ootamatu edu. “Kui kõigi aegade kõige esimene Alunaut jõudis suure pingutusega napilt Tallinna meremessil esmaesitlusele, siis juba enne seda esmaesitlust oli allkirjad saanud ka samal keretüübil baseeruv märksa kallim paat,” rõõmustas Mark Muru.

Kuressaare merepäevadel oli esmaesitlusel huvilistele vaatamiseks väljas ka Alunaudi kahe mudelirivi väikseim paat AC-14. Tänaseks on neidki paate valminud mitu. “Kokku on erinevaid Alunaudi paate saabuva aastavahetuse seisuga vete peale lastud juba lausa 16 ning nad kannavad oma uuest kodusadamast lähtuvalt Eesti, Rootsi, Norra ja Saksa lippu,” oli Muru rahulolev.

Organisatoorselt on Alunaut suutnud teha positiivse arengu. Muru sõnul on loodud oma inseneribüroo, kus töötab põhikohaga kaks Kuressaare kolledžis väikelaevaehitust õppivat kohalikku noormeest. Ettevõttes on välja töötatud ja kohe juurutamisele minemas kvaliteedijuhtimise ja keskkonnajuhtimise süsteem. Alunaut on lisaks Eesti väikelaevaehituse liidule liitunud tänavu ka Eesti kaubandus-tööstuskojaga ning saanud AS-i Baltic Workboats soovitusel ka Eesti kaitsetööstuse liidu liikmeks.

2014. aastalt ootab Alunaut Mark Muru sõnul taas võimalust ettevõtet ja käivet kasvatada. “Saabuvasse aastasse suunatud pilk on optimistlik,” kinnitas ta. Plaanis on turule tuua vastavalt võimalustele veel 2–5 uudistoodet Alunaudi paatide kahest olemasolevast mudelirivist.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 906 korda, sh täna 1)