Tänak ja Mõlder katkestasid Portugalis

LIIDRITE SEAS: Ott Täna ja Raigo Mõlder jätkavad Portugali MM rallil väga hästi. Foto: Timo Anis/timoanis.eu

Saarlased Ott Tänak ja Raigo Mõlder sõitsid taaskord MM rallil – sedakorda Portugali M-Spordi värvides. Hea alguse saanud ralli lõppes katkestamisega 10. katsel. Saarte Hääl andis jooksvalt ülevaate saarlastest rallimeeste tulemustest.

Ott Tänak ütles ralli maailmameistrivõistluste kodulehele, et ei jõudnud kiirust piisavalt maha võtta ja seetõttu õnnetus ka juhtus. “See on väga keeruline koht,” tunnistas Tänak ise. “Legend jäi veidi hiljaks ja ma ei suutnud kiirust alla võtta.”
Saarlane tunnistas, et loomulikult on see pettumus, kuna tehti head rallit.  “Olime just kiirust tõstmas, autotunnetus oli hea. Me peame siiski meeles pidama, et see on alles kolmas ralli koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga. Me peame veel õppima,” märkis Tänak.
“Kokkuvõttes arvan, et kiirus oli meil juba hea, nüüd on järgmine eesmärk kiirust hoida ja ralli ka lõpetada,” ütles Tänak.

3. PÄEV

10. katse

Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi (Ford Fiesta RS WRC) jaoks hästi alanud Portugali MM-ralli lõppes kahjuks täna ralli kümnendal katsel. Enne seda ralli esikolmikus sõitnud ja häid katseaegu näidanud eestlased sõitsid teelt välja ja katkestasid ralli.

Kümnendal katsel umbes 9 kilomeetrit katse stardist saabusid teated, et Tänak ja Mõlder on katsel seisma jäänud. Täpsem info ütles, et tegu oli väljasõiduga, mille tulemusel mehed raja äärde jäid. Sõitjad ise viga ei saanud, kuid auto vigastused olid sellised, et jätkata ei saanud.

„See oli sama koht, kus 2009. aastal Jari-Matti Latvala suure avarii tegi. Meil oli suht sama stsenaarium, kõigepealt seina ja siis mõned korrad üle katuse. Portugali MM-rallil on maailma ühed keerulisemad teed ja Raigo, kes teeb küll väga kõvasti tööd, kogemuse juures on see talle lihtsalt väga raske. Täna oli meil seetõttu palju momente, aga ühte ei suutnud lihtsalt päästa. Meil oleks vaja aega harjuda ja sõita aga seda aega meile kahjuks antud pole,“ võttis Tänak katkestamise kokku.

Tänak kinnitas, et pühapäeval nad Rally 2 reeglite kohaselt Portugali MM-rallit ei jätka.

9. katse

Päeva teisel katsel näitas Tänak neljandat aega. Kaotus katse võimsalt võitnud Ogierile oli 12,9 sekundit. Katsevõit viis prantslase ka liidriks ning langetas Tänak-Mõlderi kolmandale kohale. Kaotust liidrile on 8,4 sekundit. Saarlane finišis probleeme ei kurtnud. ”Oli raske katse, andsime oma parima,” sõnas ta.

8. katse
Tänak alustas ralli kolmandat päeva kolmanda ajaga. Katse võitnud Ogierile tuli kaotust 0,7 sekundit. Üldarvestuses püsib saarlaste paar jätkuvalt teisel kohal. Vahe liider Hirvosega on 4,4 sekundit. ”Tunne on hea, teed on veidi libedad,” kommenteeris Tänak finišis.

 

Ott Tänak ja Raigo Mõlder Portugali ralli testkatsel. Foto Timo Anis / timoanis.eu

Ott Tänak ja Raigo Mõlder Portugali ralli testkatsel. Foto Timo Anis / timoanis.eu

2. PÄEV

7. katse
Saarlased jätkavad aina paremas rütmis. Päeva viimasel katsel võeti Hirvoneni järel teine koht, kaotust kogunes 1,7 sekundit. Ogier on teinud päeva teiseks osaks täiesti vale kummivaliku ning kokkuvõttes langes ta kolmandaks. Uueks liidriks tõusis Hirvonen ning teiseks Tänak. Saarlase kaotus soomlasele on 3,7 sekundit. Ogieri ees juhitakse 2,8 sekundiga.

”Oli kena päev,” võttis Tänak päeva kokku. ”Me tegime kõvasti tööd ja päeva teine osa oli hea. Suutsime kiirust tõsta. Kindlasti on meie taga olemine võõras olukord just Ogieri jaoks aga eks me saame näha, mida homme suudame.” Laupäeval sõidetakse Portugalis taas kuus katset. Esimene auto läheb Eesti aja järgi rajale 11:55.

6. katse
Tänak jätkas esikolmikusse trügimist. Kuuenda katse lõpetas ta kolmanda ajaga. Katse võitis Neuville, kellele saarlasel tuli kaotust 1,1 sekundit. Sinn vahele mahtus ka veel Hirvonen. Kokkuvõttes on Tänak kuue katse järel kolmas, liider Ogierile kaotust 4,4 sekundit.

5 .katse

Peale päevast pausi on Tänak leidnud uue mineku. Viiendal katsel oli ta taas teine, kaotust Ogierile vaid 0,9 sekundit. Kokkuvõttes tõusid Tänak-Mõlder kolmandaks, kaotades liider Ogierile 6,4 sekundit, teisel kohale olevale Hirvonenile 1,4 sekundit. Tänak tunnistas katse finišis, et sarnaselt teistele on ka tema teinud vale rehvivaliku – alla on pandud liiga pehmed rehvid. ”Täiesti vale otsus,” kommenteeris mees WRC tekstipõhises otseülekandes. Saarlaste autode esirehv paistvat üsna kulunud nii sise-kui välisküljest. Kaks katset on vaja veel nende rehvidega vastu pidada. ”Nende hulgas eriti rehve kulutav 7.katse,” lisatakse WRC kodulehel reporteri poolt.

4. katse

Päeva kolmandal katsel andis Tänak järele ja oli alles viies. Katse võitnud Latvalale tuli kaotust 13,2 sekundit ja kokkuvõttes langes Tänak neljandaks. Kaotust taas liidriks tõusnud Ogierile 5,5 sekundit. WRC kodulehe andmeil on Tänak kurtnud ebapiisava aja pärast legendi kirjutamiselt. Samuti vajavat veel lihvimist koostöö Raigo Mõlderiga.

3. katse
Kolmandal katsel jätkasid saarlased samas rütmis – Sordo võitis, Tänak kaotas teisena 4 sekundit. Üldarvestuses vahetas Sordo liidrikohal välja Ogieri, Tänak jätkuvalt teine. Kaotust uuele liidrile on 2,8 sekundit. ”Nagu ka teisel katsel, olin alguses väga ettevaatlik. Kiirusest jääb puudu ja see rikub mu rütmi,” sõnas Tänak WRC kodulehe vahendusel.
2. katse
Tänak alustas ralli esimest täispäeva hoogsalt, võttes kiiruskatsel 2. aja. Kaotust Sordole kogunes 1,3 sekundit. Tänak tõusis teiseks ka kokkuvõttes. Liidrile Ogierile oli kaotust 1,9 sekundit.

1. PÄEV

1. katse
Ralli avapäeval sõideti Lissaboni tänavatel vaid üks 3,27 km pikkune linnakatse, kus Ott Tänak sai kirja aja 2.57,2, jäädes katse võitnud Sebastien Ogierist maha 4,5 sekundiga. See annab saarlastele 7. koha. Volkswagenitel on avakatse järel kolmikjuhtimine, Ogierile järgnevad Jari-Matti Latvala ja Andreas Mikkelsen.

„Esimene katse sai rahulikult kirja, tegin ise mõned pisivead ja auto oli pisut liiga pehme. Õige ralli hakkab homme ja siis näeme, mis päriselt saama hakkab. Olud on keerulised ja rehvivalik saab olema samuti keeruline,“ rääkis Ott peale Lissaboni katset.
Reedel sõidetakse Portugalis kuus kiiruskatset, mis on kõik üle 20 km pikkused. Päeva avakatsele stardib esimene auto Eesti aja järgi kell 12.06.

EELLUGU

Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi jaoks on tegu selle aasta kolmanda MM-ralliga ja Portugal on tänavune teine ralli, kus nad on stardis M-Spordi meeskonna Ford Fiesta RS WRC-autoga.

Portugali ralli tõotab paljude sõitjate hinnangul tulla üsna keeruline. Oma tugev osa on siin viimaste päevade tugevatel vihmasadudel, mis tegid rajaga tutvumise väga keeruliseks. Ralli ajaks lubatakse siiski kuiva ilma.

“Rajaga tutvumine oli kohati väga raske, sest veetase oli palju tõusnud. Tutvumise ja võistluse olud kujunevad kohati väga erinevateks. Kuna nüüd kõik kuivab, siis tekib ralli ajal kohti, mis on kuivad, samas kui osa kohti katsetel jäävad märjemaks. See teeb pidamise üsna ettearvamatuks,” rääkis Ott Tänak. Ta lisas, et kohad, kus rajaga tutvumise ajal kapotini vees sõideti, on ralli ajaks kuivad, mis teeb ka legendi kirjutamise keeruliseks. “Kokkuvõtvalt võib öelda, et ees ootab päris keeruline ralli, kuid teeme omalt poolt kõik, et hästi esineda,” lubas Tänak.

Üleeile sõideti Portugali MM-ralli testikatse, kus Tänak ja Mõlder said 11. aja, läbides katse kahel korral. “Testikatsel sujus kõik, tegime oma kaks korda ära ja pidamine oli märjal rajal isegi üllatavalt hea. Juba oli näha, kuidas rajaolud muutuvad, järgmiste läbimiste käigus rada kuivas ja ajad läksid kiiremaks,” võttis Ott Tänak testikatse kokku.

Kokku sõidetakse Portugalis kolmel päeval 16 kiiruskatset kogupikkusega pea 340 km.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 454 korda, sh täna 1)