Kuressaare vastne linnaarhitekt Loona Lepp leiab, et praegu on linnaruumis eelistatud autod, kuid kesklinnas tuleks eelistada jalakäijaid ja jalgrattureid. “Keskväljakut autoliiklusele päris ei sulgeks, kuid autodele tuleb seal liiklemine ebamugavaks teha,” sõnas Lepp 21. jaanuaril Kuressaare linnavolikogu arengukomisjoni koosolekul.
Lepa sõnul on linnvalitsuses kaante vahel realiseerimist ootav keskväljaku rekonstrueerimisprojekt mõistlik. Platsiga on tema sõnul võimalik integreerida koostöös Eesti Arhitektide Liiduga plaanis olev kesklinna nii-öelda võistlusala, mis võiks haarata lähimad kvartalid ümber keskväljaku.
“Mõttes on tekitada mitmefunktsiooniline ühtne ala, kus ei eristuks tänavad ja õued –kõik oleks põnev linnaruum, kus seguneksid välikohvikud, jalakäijad, kergliiklus, ürituste korraldamise alad,” rääkis Lepp. Kõnealust ala võiks linnaarhitekti sõnul läbida vaid üks autorada.
Selleks, et kesklinnast möödasõitu paremini korraldada, pani Lepp ette teha ühesuunaline ringtee ümber bussijaama kvartali. Uuest tänavast ja Pärna tänavast saaksid ühesuunalised paralleeltänavad. “Tallinna tänava arendamisel tuleb silmas pidada, et see on meie linna peatänav, mitte linna läbiv maantee,” sõnas Lepp.
Lepp rõhutas oma sõnavõtus, et tegemist on tema isiklike, mitte linnavalitsuse seisukohtadega.
kas jälle? märtsijänesed, hüppele! muidu valituks ei saa. allolev link on vaid tõotuste jada algus, lubaduste trükimustast.
http://www.saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=18153&kat=1
Loomulikult. Suretame selle kesklinna täisesti välja. Kas ei võiks neid asju hakata läbi mõtlema inimestega, kes näevad ka laiemat pilti kui ühe arhitekti unelm. Palun avage silmad ja vaadake kesklinnas ringi. Meil ei ole ju inimesigi enam. Ka suved ei ole meil enam sellised turistimagnetid nagu need oli 90-ndatel Pärnu on siseturisti praktiliselt endale korjanud. Mis autode probleemist siin Kuressaares üldse räägitakse. Täiesti arusaamatu.
Kas tehakse Pärnu Rüütli tänavat? Seal on kõik ärid välja surnud. Tallinna vanalinn tiksub ka vaid tänu turistidele. Kas arhiteks hakkab meie linnakesse samas mahus välisturiste organiseerima nagu seda Tallinna vanalinnas näha võib, et kesklinnas tegutsevad ettevõtted ellu jääksid? Inimesed on mugavad ja kui tänapäeval autoga treppi ei saa, siis valitakse teine koht oma asjade ajamiseks ja kogu lugu.
miks peab üks äsja linna arhitektiks saanu oma unelmaid, nägemusi ja arvamusi avaldama, mis on risti vastupidised üldsuse ja linnakodanike enamuse arvamusega? Ametnik tuleb ja läheb. Kesklinna on soovinud iga uus paikapandud edev asjaline muuta nii, et plätserdus näha jääks järgmistele põlvedele ja pea alati on mingit osa ka õnnestunud muuta.
—-
Kogu seda kesklinna kamarajura lugedes(pean silmas linnaarhitekti luulusid)tahan hoiatada: koos pesuveega(autoliiklus) kiputakse ka laps(inimene) välja viskama… kui kesklinnas inimestest lahtisaamine just taotluslik pole. Ei kipu autoga (ja ka ilma)sinna küll juba praegugi: kesklinna liiklusskeemid on juba aastaid sellisel tasemel, et nende autoriks võiks pakkuda kas Totut kuu pealt või loll-Ivani ahju otsast – autoga nende skeemide autorid kohe kindlasti ei sõida. Parklaid ja parkimiskohti näiliselt nagu jaguks, kuid:4/5 neist on hõivatud kesklinnas töötajate autode poolt, järelejäänud 1/5-le aga ei mahu ära isegi nende sõidukid, kes tõesti peavad/on sunnitud eluliselt vajalikel põhjustel korrakski auto kuhugi parkima – invaparkimiskohtadest pole aga mõtet rääkidagi – sügava puudega “ajuinvaliididest” puudus pole(neid leiab lausa igalt elualalt) ja nii ei jää liikumispuudega või lihtsurelikust tavakodanikul muud, kui oma toimetusi-asjaajamisi-sisseoste teha kusagil mujal: äärelinna kaubanduskeskustes…teises linnas…teises maakonnas…teises riigis…sõnaga: seal, kus inimest peetakse inimeseks, hoolimata liikumisviisist.
pange “välikohvik” keset teed ja asi tehtud, pole kesklinna pole probleemi…
Kuressaare tahaks ju ka turismilinn olla. Aga suvel on kesklinn nagu suur parkla. Ei suudeta jalgsi käia mittte meetritki ning seda eriti noored.Igas normaalses linnas on juba ammu jalakäijate tänav, Kuressaares aga muudkui räägitakse sellest.
Linnaarhitekt Lepp: linna peaks kujundama kodanikud – no võttis ikka alles aega, et sellise tõeni jõuda. Lihtsalt uskumatu, kui stagneerunud on meie linnavalitsus, neil kulub pea veerand sajandit selleks aega, et taibata, nii kindlalt enam edasi minna ei saa. Olen juba viisteist aastat rääkinud ja kirjutanud, et Kuressaare kesklinna tuleb luua selline linnaruum, kus inimesel oleks hea ning mõnus olla. Kesklinn peab olema autovaba ja kuuluma vaid jalakäiaile. Kui mu mälu ei peta, siis umbes paar nädalat tagasi kirjutas Jüri Kuusk, et Kuressaares tuleks väärtustada kurg, kui meie linnale nime andja. Kui Berliinis on karud, Visbis lambad, paljudes Euroopa linnades on lehmad toodud linnapilti ilmestama (muidugi kujud, mitte elusloomad), siis millal jõutakse meil ometigi niikaugele. Kui linnaarhitekt Lepp arvab, et meie linna peaksid kujundama selle kodanikud, siis on teil viimane aeg neid kuulda võtta ning tegutsema hakata. või on tegemist taas vaid velimiseelse sõnademulinaga.
Väga mõistlik jutt.
Arvamusi on alati rohkem, kui inimesi. Isegi teemaks oleva asja juures saab linnaarhitekt Loona Lepa arvamus erineda eraisik Loona Lepa arvamusest. (Teeb ju Loona Lepp käesoleval aastal 0,5 kohaga linnaarhitekti tööd ja sellest piisab täiesti, sest linnavõimu juurde on vaja lihtsalt inimest, kes saaks anda allkirja iga koha peale, kus kirjas ”linnaarhitekt”. Sel põhjusel lahkus ju eelmine linnaarhitekt, sest peale tankistiks olemise tahtis ta ka sisuliselt linnaarhitekt olla. :) )
Aga millest kirjutises üldse jutt?
Jutt on pelgalt ühest asulakeskmest. Täiesti on jäänud välja see, et see asula on ka maakonna administratiivne keskus ja kesklinn on administratiivse keskuse kese.
Siseminister andis maavanematele korralduse maakondlike lipuväljakute rajamiseks. Sellest asendustegevusest hakkasid kinni aga Reformierakonna ohvitserid Laanet ja Tamkivi ning Sotside Saaremaa käilakuju Kuressaare Hanso, kes püüdsid sini-must-valge riigi- ja rahvuslipuga Kuressaare kesklinnas tänavaaukusid täita. Tõstatasin juba siis teema, et Kuressaare linnas on ju lipuplats olemas ja kõige loogilisema koha peal üldse — Kuressaare linnavalitsuse administratiivhoone ees aga probleem on selles, et täiesti kaootiliselt pargitakse lipuplatsile autod. Isegi nii, et auto uks käib kolali vastu lipumasti, kus lehvib riigilipp! See teema jõudis eelmise aasta lõpus isegi Kuressaare linnavolikokku ja sai kaks täiesti vastandlikku seisukohta:
Küsimused:
Jüri Kuusk küsis autode parkimise kohta linnavalitsuse maja ees lipumastide all.
Hannes Hanso – Meie ei ole selleks luba väljastanud. Trahvivõimekust meil ei ole.
Taavi Kurisoo – Sinna on ette nähtud kolm kohta. Need joonitakse.
…
http://kuressaare.ee/uus/public/Volikogu_protokoll_18.12.14.doc.pdf
Pange kesklinn autodele kinni, tehke lipuplatsist parkla (soovitavalt ringristmikuga), kasutage raekeldrit laona, tehke Bussijaamast noortekeskus, tehke üks omavalitsus Saaremaale, võtke praamiliiklus oma kätte, jookske iNIMESTE EEST Riigikokku jne jne
No… EDU!
… millega iganes siin ”Heade tuulte pöörises”!
Volli taas vähemalt ühe õlle enam manustanud kui ta ajunatuke lubaks.
Enam-vähem õige jutt. Heade tuulte pöörises sureb see meie kesklinn varsti välja – kaks kuud aastas liikuvad turistid seda ülal ei pea.
Ei pea nad ülal meie turgu, kuhu pääseb vaid jalgsi ja käe otsas kantavat kogust ostma. Ei pea nad ülal ka muid nännipoekesi.
Kuulge autohaiged, kui te tahate on raudkolakatrega niiväga kõikjal ringi vurada ning eputada, siis minge Upa karjamaale ning rahuldage oma kirge seal niipalju kui kulub. Kuressaare kesklinn peab autovabaks saama ning kujunema meeldivaks vaba aja veetmise kohaks.
Auto pole enam ammugi eputamise vahend. Auto on liiklusvahend. Inimesed tarvitavad autot selleks, minna, tulla, tuua, viia, lapsi ja pereliikmeid kohale sõidutada jne. jne.
Mõistagi saab kesklinna bussihjaamast jalgsi, pole probleem. Iseasi on, kas ja milleks peaks sinna kesklinna üldse kõndima?? Mis on seal nii erilist? Poed, kindlustused, söögikohad – neid kõiki leidub kesklinnast väljaspoolgi.
Kuid turisti seisukohast võiks kesklinn autovaba olla küll. Iseasi, kui kaua see nii vastu peab ja välja ei sure. Karta on, et mõnigi ettevõtja kolib peagi mujale.
Tore! Iga kord, kui mul on vaja(aastas nii 5-6 korda) tulla PARATAMATULT mõnda kesklinnas asuvasse ametiasutuss(näit. keskapteeki) tuleb Regina Rohesilm ja võtab mu kusagilt bussijaama juurest parklast sülle(olen liikumispuudega invaliid) ja tassib mind hellasti vajalikest kohtadest läbi.
Kuule tarkur,seda vist su mõistus ei võta,et pole enam vanad ajad.Edasi mõtle ise,kui oskad!
Ja SINA, EAJ loe ja jäta igaveseks meelde: kui sa ei suuda oma anoreksikust tagumikuga bussijaamast(sul küll bussiJaanast(megaIRW))kesklinna kanda, keera oma anoreksikust p…e rulli ja tõmba kesklinnast leebet – see koht on mõeldud inimestele mitte EAJ-tele
Jätk kesklinna väljasuretamisele.
Ära Tiinakene muretse, küll mõni pime nurk seal ikka jääb, kus saad oma ihuvõlusid kundedele pakkuda.
Aga autos oleks ikkagi mugavam neid asju toimetada ning vihm ka ei segaks.
Kõik need jutud kesklinna autodest vabastamisest on ju paberi peal ilusad aga iga otsus nõuab ohvreid. Kui tahta kesklinnast kujundada autovaba tsooni, mis oleks nö. meeldiv ajaveetmise koht (kuhu siis turistid/ puhkajad jätaks maha võimalikult palju eurosid) siis nõuab see siiski mitmekesist linna keskonda mille paratamatuks osasks on siiski ka kubandus. Selles osas on Kuressaare muidugi teinud ammu valed otsused, kui on antud eeldused kaubanduse arenemseks äärelinnas. Või on kellegil kujutelm, et vabaaja veetmise kohad suudavad läbi aasta hoida kesklinnas aktiivset tegevust ja end jätkusuutlikult majandada. Juba praegu on kesklinnas parkimiskohtadega kitsas, eriti kui on toimumas üritused. Loodud parkimisvõimalused ei ole juba hetkel piisavad (kultuurikeskuse tagune parkla, Uue tänava parkla ning uue kaubamaja tagune parkla- viimane on muidugi eriline väärtusliku linnaruumi raiskaja ja loodan, et vähemalt detailplaneeringu koostamisel oli jäetud võimalus parkimismajale). Kui loota, et (lähi)tulevikus hakkavad turistid liikuma Saaremaale jalgrataste ja lennukitega ja me võime lihtsalt kesklinna autodele sulgeda ilma täiendavatee parkimistaristute loomiseta, siis on see kahjuks lühike perspektiiv. Olen täiesti nõus, et kesklinnas võib ja ka tuleb liiklust vähendada, aga on vaja luua ka eeldused/tingimused autode kesklinna lähedaseks parkimiseks. Kogu kaubandus on ka just logistika küsimuste tõttu koondunud linna äärde. Kesklinnast on vaja kujundad aktiivne elukeskond, mis hõlmab vabaajaveetmiskohti, kaubandust, teenindust aga ka saarlastele ihaldatud elamispindu mis aitaks süngetel talvekuude kesklinna rohkem elus hoida.
Samas võib ju kesklinna ka 1.06.2015 autodele lihtsalt sulgeda ja vaadata, mis juhtuma hakkab ja võibolla loksub kõik ise paika…
Turiste käib meil reaalaelt suuremal hulgal poolest juunist poole augustini. Ülejäänud aja peavad kesklinna ärid ka kuidagi end ära majandama. Minu küsimus, et kas lp. Arhitekt hakkab kompenseerima liikluse sulgemisest tekkivat käivete vähenemist? Kas arhitekt hakkab üleval pidama neiid töötajaid, kes käivete vähenemise valguses koondatakse või kellede palk halvema ärikliima tõttu väheneb? Äkki suudaks asja riskid ka läbi kaaluda enne selliste ettepanekute esitamist? Inimesed on mugavad ja kui liiklust piiratakse, siis võib 100% kindel olla, et kesklinna majandus saab sellest negatiivselt pihta. Ma saaksin sellest ettepanekust aru, kui Kuressaare rahvaarv või meid külastatavate turistide arv plahvatuslikuk kasvaks, aga kahjuks see nii ei ole. Isegi südasuvel on kesklinn sageli nii tühi, et masendus tuleb peale. Kas 15 aastat tagasi oleks olnud võimalik, et Holostovi kompleksi nurgapealne äripind oleks kuid tühjana seisnud? Nüüd me sellist asja oleme kogenud. Kui me veel liiklust hakkame piirama, siis võite kindel olla, et kesklinna ärid surevad vaikselt välja.
Vaene inimene, kahju, et Sa pole nädalavahetustel Tallinna või Pärnu suuri kaubanduskeskusid külastanud, siis Sa näeksid, kui palju saarlasi neid pidevalt külastab ja sealt omale vajalikud tarbekaubad ka muretsevad. Isegi Saaremaa suveniiride valik on Tallinnas suurem.
Kesklinn vajab uusi arendusi, ja et neid seal tekiks, oleks vaja kesklinn liikluseks sulgeda aasteringselt. Kasutan autot igapäevaselt, ja ei näe probleemi, kui ma autoga sinna ei pääseks, pigem on kogu probleem linnavalitsuse enda taga!
Kuressaare linnavalitsusest palka saav Kuressaare linnaarhitekt räägib Kuressaare linnavolikogu arengukomisjoni koosolekul Kuressare linnvalitsuses kaante vahel olevast realiseerimist ootavast keskväljaku rekonstrueerimisprojektist.
Mis isiklik seisukoht?
Linnaruumi kujundamise teemal rääkimine, arvamine ja ka oma seisukohtade kaitsmine ongi linnaarhitekti töö. Kui inimene seda teha ei julge, on ta vale töö peal.
“Mõttes on tekitada mitmefunktsiooniline ühtne ala, kus ei eristuks tänavad ja õued –kõik oleks põnev linnaruum, kus seguneksid välikohvikud, jalakäijad, kergliiklus, ürituste korraldamise alad,” rääkis Lepp. Siit küsimus: Kuhu see kõik mahub? Kas praegustest ämbritest(Ferrumid jt.hingematvad soperdised) on veel vähe?
“Hingematvaid soperdisi” Kuresaare kesklinnast tõepoolest leiab, kuid Ferrum ei ole kindlasti üks nendest. Hoone on arhitektuurses lahenduses ajatu ja funktionaalselt toimiv, küsimus ainult sisus ehks siis taaskord selles, et ei ole piisavalt rentnikke/konkurentsi kuna “väärt kaubanduspinnad” on liikunud kesklinnast teadagi kuhu.
Kuressaare kesklinn autovabaks, selline on linnarahva soov ja see peab täituma. Autod äärelinna parklatesse!!
Tervitan väga linnaarhitekti ettepanekut – inimesed , Kuressaare linn on max 2 km pikk ja lai – mõelge natuke enne kui ostate omale auto, et seda 2 km läbida – see pigem naabrist parem kompleks kui tegelik vajadus !
Me pole enam provintsilinnake, kus hindame inimesi nende kokkuostetud asjade järgi – hindame oma elukeskkonda, kus kasvavad meie lapsed – rohkem värsket õhku ja naeratavaid inimesi !
Tõepoolest, üle mitmekümne aasta üks mõistlik ja normaalne jutt.
Veel parem ettepanek: kuulutage koos linnaarhitekti ja Regina Rohesilm-Lödipüksiga Kuressaare kinniseks linnaks. Hakatuseks projekteerib arhitekt betoonist ja okastraadist kiirkaitsetõkked,mille taga eelnimetatud seltskond sobivas univormis relvastatult valvet peab. Edaspidi saab relvastatud valvet linnakodanikest vabatahtlikega sunniviisiliselt täiendada, ning esialgsed traattõkked 4m kõrguse betoonmüüriga asendada. Asjal on ainult üks piizike konks juures: ka teie ise püsite enda seatud tõkete piires – väljumine lõppeb üheselt – fataalse kingitusega minu poolt(5l 95 +tikud)
“Me pole enam provintsilinnake…” – :-))))?
Sedasi saab rääkida ainult inimene, kes pole elu jookusl isegi Upa karjamaani jõudnud. Väidan seda põhjusel, et laiema silmaringi ja vähegi maailma näinud inimene omaks vähemalt mingitki aimu, mis asi on l i n n, kuidas näevad välja toimivad taristud(sealhulgas liiklusskeemid) tänu millele (oh imet!!!)on seal ühtviisi hea viibida nii linna-kui maa-elanikul ja turistil.
Veel midagi koorus teie kommentaaridest välja: sellise suhtumisega tegelasi on ilmselgelt rohkem, kui 3-4, sest miks muidu vähegi mõtlev inimene enam Saarde ei kipu Kuressaarest aga käib lausa ringiga mööda.
Sina Püromaan on loll juba sündimisest saati ja suure tõenäosusega ei allu sinu kiiks isegi ravile mitte. Seega oled lootusetu juhtum.
Loen siin kallil laupäeva õhtul neid kommentaare ja no tõesti – loe ja imesta, et mitte öelda – minesta. Päris huvitav oleks(loomulikult ohutust kaugusest)teada, kes on ja mis ametit peavad sellised õeluskotid ja inimvihkajad, kes varjuvad nimede”Regina Rohesilm” ja vastaja kudjape Kustile? Kui keegi neid tunneb, võtan ta ees mütsi maha imetluse ja julguse pärast – kuidas teil on õnnestunud nendega lävides hinges püsida!?!
Kas nad on oma sooja ametnikutooli kartusest hullunud ametnikud või suurusehullust põdevad partei-egomaanid?
Mõte kesklinna liiklust vähendada, pole enesest ju paha, kuid kui soovida, et hundid söönud ja lambad terved oleks, on selle esitamine isegi linnaarhitekti isikliku uitmõttena väga ennatlik ja üdini toores. Eks neid muudatusi on aastate jooksul üritatud(loe: üritus=nurjunud katse)läbi viia ennegi, ning vastavalt planeeritavale korduvalt liiklusskeeme muudetud… kuid tunnistagem: kõik need on muutnud liikuse kesklinnas vaid hullemaks iga järgnev katse linna inimvaenulikumaks, millega tegelikult pole rahul ei linnarahvas, kaupmehed ega kogu maakonna elanikond. MIKS ometi? Aga ikka seepärast, et otsustajad on reaalsusest sama kaugel, kui lähim naabergalaktika planeedist Maa, haridus ja teadmised käsitletavatest teemadest on pinnapealsed või puuduvad üldse, see-eest aga on kätte antud võim lahmida, sildistada, alavääristada ja lihtlabaselt sõimata. 1.märts pole enam seitsme mäe ja mere taga – püüdkem siis valima MINNES meeles pidada kõikide kanditaatide teod ja “saavutused” – ehk aitavad need teil teha sirgeseljaliselt ja saarlaslikult õige valik parema Kuressaare, Saaremaa ja kogu Eesti nimel.
Hei Rottweiler! Kui siin üldse keegi solki suust välja vajab, siis olete see Teie. Lausa piinlik on sellist jama lugeda, mida Te siin kirjutate. Ka mina arvan täpselt samuti nagu Regina Rohesilm ja nii arvavad veel sajad Kuressaarlased ja me ei ole mingisugused parteirotid ega ka linnavalitsuse ametnikud mitte. Häbi peaks Teil olema sellise kõntsa kirjutamise pärast.
Selle Rottweileri jutt oo küll justkut koerakaka, äi miskit muud.
Mulle tundub, et ühe erakonna kontoris jälle pidu pikale läinud.
kesklinnast läbi läheb linna peatänav, mis on 2-3x laiem, kui kõrvaltänavad. Kas keegi kujutab ette, mis saab, kui (reede õhtul) linnast läbi sõitev mass suunata kõrvaltänavatele? Jah, see võib korra või paar huvitav tunduda, aga päevast päeva, mitu korda ületada ristmike, lamavaid politseinike, munakiviteid, teha ümber linna 5 kilomeetrisi ringe, jne, jne. Ma olen Kuressaares elanud 40 aastat ja peatun kesklinnas paar korda kuus. Läbi sõidan sealt kümmekond korda päevas ja ei kujuta ette, mis segadus ja ummikud tekiksid, kui kesklinn autodele sulgeda, suunates kõik selle massi kõrvaltänavatele ukerdama. Pealegi, töötaval inimesel lihtsalt pole sellist aega, et peale tööd kuskilt Kudapelt või Idaniidust jõuaks enne pangakontori või muu asutuse (linnavalitsuse!?) sulgemist kesklinna jalutada.
Huvitav, miks see reede õhtune mass peaks kesklinnast või isegi selle lähedal olevatest tänavatest läbi sõitma?? Kas sa inimene oled ka kunagi linna kaarti vaadanud, kui ei, siis vaata. Kõigil on võimalik vabalt ka mujalt ühest linna otsast teise või maale sõita ilma, et nad kesklinna lähedalegi peaksid tulema. Ära ole nii äpu ning saamatu, ise juba suur meres ning püksidki juba jalas.
Ära näe tühja vaeva: ennem räägid oma kohalt ära 100 aastat Muhumaa metsas oleva kiviaia, kui siin pröökavale karjale midagi arusaadavaks suudad teha…
o Kudjape Kusti(sinisim)
Lisatud: 31.01.2015 / 15:27
Kuule sina Kudjape Kusti(sinisim), kui sa ei suuda isegi bussijaanast oma rasvunud tagumikku kesklinna vedada, siis pead kiiremas korras tohtri juurde minema, sul tervis siis ju täitsa mokas mis mokas. Aga seda enam peaksid sa oma rasvunud nig üleliia vedelat keret väikeste jalutuskäikudega treenima.
to Püromaan
Lisatud: 01.02.2015 / 11:24
Ikka väga mage ja labane kommentaar sinult. Küllap jäi su haridustee napiks ja vaevalt said kolm klassi külakooli läbi ning sedagi vaid koos emaga.
Sinaida Sinisilm
Lisatud: 01.02.2015 / 09:13
Hei Rottweiler! Kui siin üldse keegi solki suust välja vajab, siis olete see Teie. Lausa piinlik on sellist jama lugeda, mida Te siin kirjutate. Ka mina arvan täpselt samuti nagu Regina Rohesilm ja nii arvavad veel sajad Kuressaarlased ja me ei ole mingisugused parteirotid ega ka linnavalitsuse ametnikud mitte. Häbi peaks Teil olema sellise kõntsa kirjutamise pärast.
rumal jutt
Lisatud: 01.02.2015 / 13:32
Selle Rottweileri jutt oo küll justkut koerakaka, äi miskit muud.
Millise kategooria alla lahterdate oma “üllitised”: komplimendid, viisakas keelekasutus?
Ei kipu õigustama vastuseid teile, kuid… saite just selle, mida taotlesite. Paluks viisakust ja korrektsust, kodanikud!
Mis probleem sul on Keelekonstaabel, järsku tahad sa sellest rääkida?? Kas pead ennast siin mingiks moraalijüngriks või kogunesti suureks keeleteadlaseks?? Võta hoogu maha sõber ja vaata ringi, ehk siis näed peeglist palki ka enese silmis.
Teate, konsulteerige geograafidega, inimgeograafidega kes teeksid mobiilsusuuringu kesklinna kasutuse ja vöimalike asenduste kohta. See pole vb arhitekti valdkond. Ja noh pange tallinna tänav Laurentsiuse kirikust kuni Arensburgini hotellini kinni piirangutega (va asutuste töötajad vms) juunist kuni septembrini nädala (tööpäevadel) sees.
Tehtud! ;-)
http://www.kuressaare.ee/uus/public/KK_UP_liikumisuuring.pdf
NB! ”…
Lepp rõhutas oma sõnavõtus, et tegemist on tema isiklike, mitte linnavalitsuse seisukohtadega.”
Arhitekt on rääkinud, mida arvab aga asjast Kuressaare linnarhitekt?
Ehk siis Reinu kommentaari ühes lauses — ”See pole vb arhitekti valdkond. ” võibki kogu probleem peituda.
Arhitekti valdkond vb pole aga mida teeb Kuressaare linna Ehitus- ja planeerimisosakonna linnaarhitekt?
See on üsna segane värk — linna kodulehel on linnaarhitekti ametijuhendiks ”Kuressaare Linnavalitsuse vanemarhitekti asendaja ametijuhend”. Alustada tuleks vast sellest, et millega üldse tegeleb Kuressaares Linnaarhitekt ja siis jõuame ka selleni, et peale juba tehtud liiklusuuringu on sellest lähtuvalt tehtud ka konkreetsed plaanid kesklinna suhtes.
Näiteks
http://www.kuressaare.ee/uus/public/AE-1_ASENDIPLAAN.PDF
ja ülla-ülla — see ei erinegi eriti kodanik Loone Lepa nägemusest aga tähtis on just linnaarhitekt Loone Lepa seisukoht.
EDU!
Toon siinkohal ka linnaarhitekti vana ametijuhendi:
Kuressaare Linnavalitsuse
linnaarhitekti ametijuhend
1. Üldsätted
1.1. Linnaarhitekt on Kuressaare Linnavalitsuse planeerimisosakonna koosseisu kuuluv kõrgem ametnik, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist linnapea;
1.2. Linnaarhitekt juhib planeerimisosakonna tööd;
1.3. Linnaarhitekti vahetu ülemus on majandusala abilinnapea;
1.4. Linnaarhitekti äraolekul asendab teda majandusala abilinnapea poolt määratud planeerimisosakonna ametnik;
1.5. Linnaarhitekt asendab majandusala abilinnapead tema äraolekul planeerimisalastes küsimustes;
1.6. Linnaarhitekti teenistustähtaeg on tähtajatu.
2. Ametikoha eesmärk
2.1. Linnaruumi üldise arhitektuurilise ilme ja avaliku ruumi organiseerimine;
2.2. Linna arhitektuuri-, projekteerimis- ja planeerimisalase töö juhtimine, korraldamine ja koordineerimine.
3. Põhinõuded
3.1. Erialane …
http://kuressaare.ee/uus/public/Ametijuhendid_10/linnaarhitekt_ametijuhend_2011.pdf
Kuna aga Loone Lepp on linnaarhitekt 0,5 kohaga, siis polegi võimalik aru saada, millega ta üldse tegeleb.