Saaremaa kvaliteedimärgi kandjaid on juba ligi poolsada (FOTOD) (1)

MÄRK KVALITEEDIST: Nasva klubis oli oma toodangut tutvustamas ka Karja pagariäri. Pai saanud leivapätse tutvustas pagariäri juhataja Aivo Kanemägi. Foto: Tambet Allik

MÄRK KVALITEEDIST: Nasva klubis oli oma toodangut tutvustamas ka Karja pagariäri. Pai saanud leivapätse tutvustas pagariäri juhataja Aivo Kanemägi. Foto: Tambet Allik

Nasval läinud neljapäeval toimunud Saare maakonna toidutootjate, toitlustus- ja majutusteenuste pakkujate info- ja kontaktpäeval anti välja veel 11 Saaremaa Ehtsa Toote märgi sertifikaati. Märgikandjaid on nüüd kokku 42.

Saarte koostöökogu nõustaja Sulvi Munk ütles, et esimest korda viisid nad taolise ürituse läbi paari aasta eest koostöös SA-ga Saaremaa Turism. Ürituse eesmärk oli ja on jätkuvalt anda kohalikele teenusepakkujatele võimalus tutvuda enne hooaega Saaremaa Ehtsa Toote märgise saanud tootjate ja nende toodetega.

“Ikka selleks, et tekiks omavaheline kontakt ja usaldus ning et meie teenusepakkujad kasutaksid võimalikult suurel määral kohalike tootjate pakutavaid tooteid,” selgitas Munk. Lisaks oli tänavu eesmärgiks tutvustada teenusepakkujatele tootemärgi kasutusvõimalusi.

Messil juba tunti ja teati

Saaremaa Ehtsa Toote märgil on ühisturunduslik mõju. Sulvi Munk märkis, et kui lisaks tootjatele kasutavad märki ka teenusepakkujad, jätab see saare külastajale sooja mälestuse kohast, kus toimetavad erinevad toidutootjad ning kus väärtustatakse kohalikku tootjat ja toitu ja tehakse selle nimel koostööd.

Nasval oli seekord kohal 20 Saaremaa Ehtsa Toote märgi kandjat. “Märgis toetab kuvandi sõnumit – see annab nii kohalikele elanikele kui ka külalistele hea võimaluse poes, turul, söögikohas lihtsalt leida ja ära tunda Saare maakonnas valmistatud tooteid,” rääkis Munk. Söögikohas aitab märgis ära tunda kohalikest toiduainetest valmistatud roogasid.

Märgise kasutajad on seni olnud enamasti toidutootjad ja senine ühistegevus on olnud tulemuslik – märgis on omaks võetud ja seda kasutavad nii suur- kui ka väiketootjad, tehtud on tootjate ühisturundust kaubanduses ja teles. “Sel aastal tutvustasime Saaremaa Ehtsa Toote märki maamessil – pea kõik, kelle juurde astusime, tundsid ja teadsid juba märgist Saaremaa Ehtne Toode,” rõõmustas Munk.

Neljapäeval toimunud info- ja kontaktpäeval anti üle 11 uut sertifikaati, seega on saaremaise kvaliteedimärgi kandjaid nüüd kokku 42, nende seas maakonna nii suur- kui ka väiketoidutootjad. Lisaks on märgis paar aastat kasutusel olnud GOSPA ja Ku-Kuu restoranimenüüs. “Samuti on see aidanud hotelli hommikusöögilaual kliendil märgata Saaremaa ehtsaid tooteid.”

SA Saaremaa Turism juhatuse liige Angela Nairis nentis, et kontaktpäeva tulemusel lisandub märgikasutajaid kindlasti veel. Seda seepärast, et päeva esimeses pooles anti täpsem ülevaade, mis kasu saavad teenuseosutajad märgi kasutamisest, ning Nairise sõnul oli huvi märgata. “Usun, et lähinädalatel esitavad mitmed teenuseosutajad avalduse, saamaks märgi kasutamise luba.”

Nairis nentis, et viimastel aastatel on kohaliku toidu populaarsus kasvanud nii eestlaste kui ka turistide hulgas. Alati uuritakse, kus saab kohalikku toitu süüa ja kaasa osta ning mis on piirkonnale iseloomulik, mida kohapeal toodetakse jne. “Toitlustajad jätavad endast vägagi hea mulje, kui nende menüüdes on näha kohaliku toidu kasutamist ja seda rõhutavat märki,” kinnitas ta.

Mõju on vaieldamatu

Ühtlasi tehakse Nairise sõnul sel moel ristturundust, kuna külastajale jääb märk meelde ja kui ta läheb kauplusse ja näeb sama märki, siis ta juba teab, mida see tähendab ja vastupidi. “Sama on ju ka hommikusöögiga. Kui hommikusöögi pakkumises on märgistatud toidud, mille valmistamisel on kasutatud kohalikku toorainet, on see kindlasti üks positiivne lisaemotsioon, mis külastajale sellest kohast jääb.”

Märgise kasutamisega on Sulvi Munga hinnangul toidutootjate poole peal kõik väga hästi. “Elame ja töötame ühel saarel, n-ö ühes ettevõtlusruumis ning märgise ühisturunduslik mõju on vaieldamatu,” kinnitas ta.

Suurtootja jaoks on oluline eelkõige ühine tarbijakampaania, väiketootjate jaoks on tootemärgi oluline roll piirkonnapõhisus ja võimalus oma tooteid teiste väiketootjate toodangu hulgast esile tõsta.


Ivo Linna reklaamib saaremaist edasi

Eelmiste aastate eesmärk oli märki puutuvalt eelkõige suur- ja väiketootjate kaasamine. Nüüd on tähelepanu suunatud teenusepakkujatele, kellel on piirkondliku toidu ja toidukultuuri tutvustamisel väga oluline roll.

Sulvi Munk kinnitas, et märgise idee ellukutsuja, toetaja ja kaubamärgi omanik MTÜ Saarte Koostöökogu peab Saaremaa ettevõtjate turunduspingutuste toetamist oluliseks valdkonnaks ja näeb ette märgi tuntuse edasist suurendamist.

“Oleme planeerinud Ivo Linnaga loodud kuvandireklaami kordusnäitamist teles, väli- ja sisereklaami tegemist strateegiliselt olulistes turismikohtades alates juba Saaremaa parvlaevast.”

Üks põnev uus asi on märgiga seoses tänavu veel plaanis – kupongikampaania, ent selle täpsem sisu ja vorm on praegu väljatöötamisel. Sellegi eesmärk on märgikandjate ühisturundus.

“Mida rohkem me ühiselt kohalikku toodangut turundame ja külastajatele teadvustame, seda paremad ja põnevamad emotsioonid külastajatele saartel viibimisest jäävad,” kinnitas Angela Nairis.

Kontaktpäevad on tema sõnutsi olulised. “Oluline ei ole ju, kas tegu on juba kauaaegse tootjaga või uue tulijaga, ka teada-tuntud tegijad peavad ennast toitlustajatele ikka meelde tuletama,” tähendas Nairis. Temani jõudsid toimunust vägagi positiivsed vastukajad mõlemalt poolt.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 551 korda, sh täna 1)