Läti firma: Eesti saanuks uute laevade mootoritelt 14 miljonit kokku hoida (2)

Lätis tegutseva Varmaa juht Kaspars Verners ütleb, et riigifirma Tallinna Sadam oleks saanud uute parvlaevadele mootoritelt 14 miljonit eurot kokku hoida, kuid nende pakkumisest ei tehtud paraku väljagi.

Riias asuv Varmaa müüb Ärilehe andmeil Yanmari diiselmootoreid ning need sobiksid ka Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad tellitavatele uutele saarte ja mandri vahel kurseerima hakkavatele parvlaevadele. Varmaa juht Kaspars Verners on kindel, et Varmaa pakutavad mootorid oleksid parem valik kui praegu parvlaevadele valitud MTU mootorid.

Vernersi sõnul annaksid nende vahendatavad mootorid riigile pelgalt kütusekulu arvestades igalt laevalt 3,498 miljonit eurot säästu. Kõigil neljal uuel laeval kokku oleks tema arvutuste kohaselt sääst kümne aasta peale 13,992 miljonit eurot ehk 1,399 miljonit eurot aastas. Lisaks on Varmaa vahendatavate mootorite eluiga Vernersi kinnitusel MTU mootoritest 50% võrra pikem.

Vernersi sõnul tegi Varmaa oma pakkumise Tallinna Sadamale ja TS Laevadele 2014. aasta lõpus, enne uute laevade tellimislepingute sõlmimist. Tema sõnutsi pidasid nad läbirääkimisi Tallinna Sadama juhatuse endise liikme, praegu altkäemaksukahtlustuse süüdistusega vahi all oleva Allan Kiiliga ning TS Laevade juhatuse liikme, Tallinna Sadama õigusosakonna juhataja Toomas Trallaga.

Neile sai esitatud kogu dokumentatsioon, kuid tagasisidet ei saadud. Lisaks usub Verners oma sõnul, et oma osa mängib MTU mootorite valikus hanke nõustaja Baltic Workboats, kes on seotud MTU mootoreid müüva Baltic Marine Groupiga.

TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ei ole süüdistustega nõus ja ütles Ärilehele, et iga pakkumise korral tuleb vaadata erinevaid aspekte. Nendeks on tehaste soovitused ja etteantud partnerite nimekirjad mootorite valikust. Teiseks mootori hind ja tarneaeg, kolmandaks kütusekulu ja -liik ning neljandaks hooldus.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 426 korda, sh täna 1)