Saaremaa firma aitab ehitada maailma suurimat kruiisilaeva (3)

MEREHIIGLANE VALMIB: Margo Nääliku sõnul on maailma suurim ristluslaev liinile minemas tänavu mais. ERAKOGU

MEREHIIGLANE VALMIB: Margo Nääliku sõnul on maailma suurim ristluslaev liinile minemas tänavu mais.
ERAKOGU

Meisterberg OÜ, mis Kuressaare linnalt väikeste ettevõtete kategoorias aasta tööandja tiitli pälvis, on parasjagu Prantsusmaal ametis – selle töölised löövad kaasa suurima ristluslaeva ehitusel.

Linnapoolse tunnustuse saamist ei osanud ettevõte selle juhi Margo Nääliku sõnutsi oodata. Linnajuhid põhjendasid Meisterbergi aasta tööandjaks kuulutamist sellega, et ettevõttes on linna maksumaksjaid kokku seitse, veelgi enam – 2015. aastal lisandus viis töötajat. Samaväärselt maksumaksjate arvu kasvuga suurenesid linna andmeil firmal tulumaksuga maksustatavad väljamaksed viis korda ja töötajate keskmine sissetulek 1,6 korda.

Margo Näälik rääkis, et ettevõte on tegelenud laevaehitusega juba kaheksa aastat. Viimastel aastatel on nad ehitanud naftapuurtorni elamuplokke Poolas Gdanskis asuvas Remontowa laevatehases, kus parasjagu ehitatakse ka Tallinna Sadama kahte parvlaeva. Samuti on nad teinud koostööd Baltic Workboats AS-iga, seda nii “Kihnu Virve” kui ka Ormsö ehitusel. Praegu on käsil aga päris suur töö – nende töölised aitavad lõpetada maailma suurima ristluslaeva Harmony of the Seas ehitust. Laev läheb Näälikule teadaolevalt liinile 22. mail. Osa töölisi on ka Soomes, tegemas Viking Line’i laeva korralisi hooldustöid.

Kõneldes aga suurimast kruiisilaevast veel, siis välismeedia andmeil alustati selle ehitamist 2013. aasta septembris Saint-Nazaire´i laevaehitusdokkides. Aluse kõrgus on 73 meetrit veejoonest ja pikkus 362 meetrit. Kiirust peaks sel olema 23 sõlme.

Laeva ehitab 2500 oskustöölist ning laevale kulub välismeedia andmeil nt 90 000 ruutmeetrit vaipa ja 500 000 liitrit värvi. Uue ristlusaluse katsetamine peaks algama 2016. aasta veebruari keskel. Aluse pardale mahub 6360 reisijat ja 2100 meeskonnaliiget.

Meisterbergi töödest 95 protsenti toimub maailma eri paikades. “Meie firma kaugeim töö on olnud Jaapanis, kus viis projektijuhti töötas isolatsiooni paigaldamisel,” märkis Margo Näälik.

Ettevõtte algusaastatel oli Meisterbergil firmajuhi sõnul uue turule tulijana väga raske tööd leida. Ajapikku muutus uute projektide leidmine aga lihtsamaks. Seda Nääliku hinnangul seetõttu, et neil on olnud kogu aeg väga head töölised, kellel on juba pikaaegsed laevaehitamise kogemused.

“Nüüd, kui oleme otsinud uusi koostööpartnereid, on uute projektide leidmine läinud edukamalt, kuna kogemus on teinud oma töö,” tähendas ta.

Nagu enamikul ettevõtetel on ka Meisterbergil olnud tõuse ja mõõnasid, tunnistas Näälik. Ta märkis, et tööd on laevanduses praegusel ajal palju, aga tööjõuturult on raske leida kvaliteetseid ja kogemustega laevaehitajaid. “Meie firma on 90 protsenti oma tööjõust ise välja õpetanud,” kinnitas ta.

Vaadates läinud aastale tagasi, tunnistas Margo Näälik, et kõik ei läinud päris plaanipäraselt, kuid alanud aastalt oodatakse palju. “Loodame sel aastal ettevõtet laiendada Soome ja Prantsusmaa laevatehastesse,” avaldas ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 4 073 korda, sh täna 1)