Töö maanteeametis eeldab tehnilist taipu (5)

TÖÖD JÄTKUB: Uut kolleegi ootab liiklusregistri Kuressaare büroo peaspetsialist Rando Tark. TAMBET ALLIK

TÖÖD JÄTKUB: Uut kolleegi ootab liiklusregistri Kuressaare büroo peaspetsialist Rando Tark.
TAMBET ALLIK

Maanteeamet otsib Kuressaare teenindusbüroosse peaspetsialistiks tehnikahuvilist, abivalmis ja sõbralikku inimest.

 

Personaliosakonna peaspetsialisti Siiri Saare sõnul on uut inimest tarvis jaanuaris ametist lahkunud teenistuja (Ivar Koppeli – toim) asemele. “Tööle tuleks tal asuda niipea kui võimalik,” lisas Saar.

Maanteeameti peaspetsialisti hooleks on kirjelduste kohaselt sõidukite registreerimis­eelne ülevaatus ja registreerimistoimingud. Mida see töö endast aga täpsemalt kujutab?

“Töötaja kontrollib esitatud sõidukite dokumente erinevates andmebaasides, vormistab või aitab vormistada vajalikud dokumendid, kontrollib sõiduki VIN-koodid, teeb visuaalset ülevaatust ja fotosid,” loetles Saar.

Tunda tuleb ka sõnavara

Kandidaadil peab seejuures olema vähemalt keskharidus ning B-kategooria autojuhiluba. Muidugi eeldab sõidukite ülevaatamine ka tehnilisi teadmisi.

“Otsest tehnilise hariduse nõuet tõesti ei ole, aga kandidaadil peaks olema huvi autode ja tehnika vastu,” lausus Saar. “Meie kuulutuses on ka kirjas, et kasuks tuleb sõidukitega seotud tehniline haridus.”

Sobilikult kandidaadilt oodatakse ka ametialase sõnavara tundmist.

“Sõnavara tundmine eeldabki huvi autode ja tehnika vastu,” rääkis Saar. “Peaspetsialisti üheks ülesandeks on kontrollida sõiduki vastavust esitatud dokumentidele ja tehasetingimustele, nt VIN-koodi, kas sõiduk on esisillaveoga või tagasillaveoga jne. Seda ei saa teha inimene, kes ei tea, mida need mõisted tähendavad.”

Üks nõutav eeldus on ka see, et tööle soovija peab hästi oskama kasutada kontoritarkvara. “Kuna tegemist on töökohaga, kus suur osa tööst tehakse arvutis, on seda oskust tarvis,” põhjendas Saar. Vajalik on tema sõnutsi kindlasti ka erinevate spetsiifiliste programmide – nii Eesti kui ka rahvusvaheliste – selgeks õppimine ja tundmine.

Saare sõnul võivad peaspetsialistiks kandideerida ka seni hoopis muus valdkonnas tegutsenud inimesed. “Siiski oleks soovitav huvi tehnika ja autode vastu,” lausus Saar. “Tegemist ei ole ju ainult kontoritööga ning sageli tuleb põllutöömasinaid ja muud tehnikat vaatamas käia platsidel ja angaarides.”

Väljavalitud kandidaadile korraldatakse vajalik väljaõpe. “See kujutab endast aluskoolitust, kus õpitakse selgeks kõik vajalikud õigusaktid ja programmidega töötamised,” selgitas Siiri Saar.

Pärast aluskoolitust läbib tulevane peaspetsialist erinevates büroodes praktika. Õpe lõppeb töötaja atesteerimisega.

Koolitus algab kohe tööleasumisel ja olenevalt töötajast võtab see aega kaks-kolm kuud.

Millised peavad aga olema tulevase peaspetsialisti olulisemad isikuomadused?

“Tal peab olema sõbralik loomus, kliendikeskne suhtumine ja kannatlik meel, samuti on tähtsad avatud suhtlemine, analüütiline mõtlemine, täpsus ja korrektsus, kõrge pingetaluvus ning lojaalsus, usaldusväärsus ja positiivsus,” loetles personalijuht.

Täistööajaga ametisse asuval peaspetsialistil tuleb üldjuhul töötada esmaspäevast reedeni kella üheksast hommikul kella viieni õhtul.

“Kui tuleb väljasõite, siis võib tööpäev alata varem ja lõppeda hiljem, aga see lepitakse eelnevalt kokku,” lausus Saar.

Palk on 850 eurot kuus

Saare kinnitusel on töötingimused head. “Üldjuhul on töökoht ikka Saaremaal, aga vajadusel tuleb käia kolleege asendamas ka teistes büroodes, mis lepitakse eelnevalt kokku,” lisas personalijuht.

Kuressaare büroo uue peaspetsialistiga sõlmitakse tähtajatu tööleping ning esialgu on tema brutopalk 850 eurot kuus.

“Maanteeametil on oma teenistujatele välja töötatud motivatsioonipakett, mida tutvustatakse kandidaatidele töövestlusel,” lisas Siiri Saar.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 403 korda, sh täna 1)