Konkurents aktsiisitõusu kohe jaehindadesse ei lase (1)

LOEB HOOLEGA RAHA: Eile Alexela kütusejaamas autot tankinud Anneli Püüding ütles, et tema jaoks on talvisel ajal iga euro oluline. TÕNU VELDRE

LOEB HOOLEGA RAHA: Eile Alexela kütusejaamas autot tankinud Anneli Püüding ütles, et tema jaoks on talvisel ajal iga euro oluline.
TÕNU VELDRE

Eilsest tõusnud kütuseaktsiis hakkab tanklate jaehindades kajastuma mõne päeva jooksul, kuna tihe konkurents sunnib kütusefirmasid vanu hindu säilitama nii kaua kui võimalik.

Veebruari algusest jõustus seadusemuudatus, mis tõstis mootorikütuste aktsiise. Bensiiniliitri jaehind kallineb selle tulemusel viis senti ja diislikütuse hind 6,5 senti.

Kuressaares, Orissaares ja Liival tanklat omava Alexela Groupi kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste ütles Saarte Häälele, et kindlasti ei jõua kõrgemad kütusehinnad kohe igasse tanklasse üle Eesti.

“Meil on palju piirkondi, kus on väga suur konkurents naabertanklate vahel ning neis piirkondades võivad senised madalad kütusehinnad veel mitu päeva kehtida,” sõnas ta.

Neste Eesti AS-i turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste märkis, et aktsiisitõus suurendab riiklike maksude osakaalu kütusehindades senisest veelgi rohkem.

“Kuigi tankla hindades hinnatõusu mõju veel näha pole, avaldub see tõenäoliselt lähipäevadel proportsioonis aktsiisitõusu suurusega. Siiski sõltub hinnatõus paljuski ka jaamade mahutites olevast vana aktsiisimääraga kütuse kogusest ja konkurentsist,” lisas ta.

Ka Saare Kütuse juhatuse esimees Margus Hiet ütles, et jaehindade muutmine sõltub ennekõike konkurentsist ja sellest, millal ja millise hinnaga jaamade kütusevaru täiendatakse.

Ta märkis ka, et Eestis aktsiisi tõttu kallinev kütus paneb ilmselt paljud rahvusvaheliste autovedudega tegelevad transpordiettevõtjad taas tankima Lätis.

Eile Kuressaares Tuulte Roosi tanklas oma sõiduautot tankinud Anneli Püüding leidis, et igal juhul on mõttekas paak senise hinnaga kütust täis võtta. “Vana hind on ju soodsam. Kui tuleb euro või üle euro, siis ikka annab tunda. See ju mu oma rahakott. Saarlaste sissetulekud on talvel kesisemad, rohkem tuleb tööd rügada,” selgitas ta. Veelgi rohkem oli ta häiritud praamipiletite hinnatõusust.

“Mu tütar on mandril. Nüüd ma ei saa hetkeemotsiooni ajel mandrile sõita. Ühe otsa pealt tuleb kaks eurot juurde, edasi-tagasi juba neli – see on ju šokolaadi raha,” oli Püüding nördinud. See, et sõiduauto järelkäru üleveo hind langeb, teda ei lohuta, sest tema autol pole kärukonksu.

Kommenteerib AS Olerex kütuste sisseostujuht Alan Vaht:
“Kõik Olerexi kütuseveokid, mis sõidavad 1. veebruaril terminalist välja ning laadivad kütuse tanklatesse, siis selle kütuse pealt tasutakse riigile aktsiis juba uue määra järgi. Küsimuseks on, et millal tõstetakse kütusehindu tanklates. Usun, et see juhtub millalgi käesoleval nädalal ning pigem nädala teises pooles. Seega ilma hinda tõstmata tähendab tanklasse tarnitud uue partii müük kahjumit, aga selle korvavad tanklad, mille mahuteid tuleb täita harvem st mõne päeva tagant. Suurima käibega tanklatesse tarnime kütust iga päeva või isegi kaks korda päevas.
Kütuseaktsiisi tõusust võidavad kõige enam need, kelle turuosa on väike ja mahutid suured – nii jagub varem valmis ostetud kütust kauemaks.

Nädalavahetuse müügimahud teevad suurt rõõmu. Selline olukord ei olnud mitte ainult Saaremaal, vaid kõikjal Eestis. Tavapärasega võrreldes müüsime Olerexi tanklates kogu nädalavahetuse peale 2,3 korda enam kütuseliitreid. Saaremal Kuressaare tanklas olid müügimahud aga lausa 3,1 korda suuremad. Nädalavahetusel oli suur tegu, et jõuaks kütust ette anda. Olime nädalavahetuse ostubuumiks valmistunud ning seega ükski tankla kütusest päris tühjaks ei saanud. Sarnaselt eraklientidele olid suuremal ostulainel ka meie ärikliendid, kelle rahaline võit tänu suurematele kütusepaakidele oli veelgi suurem.”

Esialgu muutusteta

Kütusehinnad Kuressaare tanklates 1. veebruaril kell 15

bensiin 95 diisel
Saare Kütus, Roonimäe 0,911 0,841
Olerex, Kuressaare ringtee 0,893 0,823
Neste, Tallinna tn 0 ,893 0,823
Alexela, Tuulte Roos 0,893 0,823

Mehis Tulk, Tõnu Veldre

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 782 korda, sh täna 1)