Triigi–Sõru uhiuus laev sai Riias kiilu

MÄLESTUSTAHVEL PAIKA: Kuidas Jüri Taal ühes Riho Rahuojaga (seljaga) tahvlit paika kruvib, vaatab ühes teiste huvilistega pealt Kaido Kaasik. TAIVO KIVIMÄE

MÄLESTUSTAHVEL PAIKA: Kuidas Jüri Taal ühes Riho Rahuojaga (seljaga) tahvlit paika kruvib, vaatab ühes teiste huvilistega pealt Kaido Kaasik.
TAIVO KIVIMÄE

Riias sai eile kiilu Triigi ja Sõru liinil sõitma hakkav parvlaev Soela. Enam kui 9 miljonit eurot maksev laev peaks valmima järgmise aasta aprillis.

Riias kinnitasid Saare maavanem Kaido Kaasik, Hiiu maavanem Riho Rahuoja, veeteede ameti peadirektori asetäitja Taivo Kivimäe ja laeva ehitaja, AS-i Baltic Workboats juhatuse liige Jüri Taal kiilupanekut meenutava mälestustahvli laeva kütusetanki ruumi seina külge.

Uue parvlaeva teraskere on valmistatud Baltic Workboatsi Riia tootmisüksuses. Jüri Taal rääkis Saarte Häälele, et veel sel kuul lastakse alus vette. Veeteede ameti andmeil pukseeritakse see sealt järgmise kuu alguses Nasval asuvasse tehasesse. Siin paigaldatakse sellele alumiiniumosad ja seadistatakse lõplikult.

Kiilupanek kulges Taali hinnangul kenasti ja mingeid viperusi ette ei tulnud. “Läks hästi!” kinnitas ta. “Kohal olid nii saarlased kui ka hiidlased, kinnitasime plaadi seina peale, tegime nalja, vaatasime kõik üle, mis oli üle vaadata, ning kõik jäid rahule.”

Ehituse poole pealt on tööd Jüri Taali sõnul graafikus. “Mõned terasetööd on veel teha, misjärel laev tulebki Nasvale ja ses mõttes on kõik küll täiesti graafikus,” kinnitas ta. “See on ju meil juba kolmas selline laev – meil asi käpas,” naeris Taal.

Soela valiti laevale nimeks konkursi tulemusena. Selle otsustas Hiiu ja Saare maavalitsuse ühine nimekomisjon, kus lepiti kokku, et laev hakkab kandma kaht saart eraldava väina nime.

Veeteede amet ja laevaehitaja sõlmisid lepingu uue parvlaeva ehitamiseks mullu veebruaris. Laeva ehitus läks Jüri Taali sõnul lahti juulis.

Lepingu järgi valmib parvlaev 2017. aasta aprillis ja läheb maksma 9,4 miljonit eurot. Laeva ehitust rahastatakse 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ja 15 protsendi ulatuses riigieelarvest.

Sõru–Triigi laev ehitatakse jääklassiga 1A, mis tähendab, et ta on võimeline murdma 45 cm paksust silejääd. Aastaringset kasutamist võimaldav laev mahutab 30 sõiduautot või kaks veoautot. Tulevikus on mahutavust võimalik lisateki paigaldamisega suurendada.

Laeval on ruumi 200 reisijale, see tuleb 45 meetrit pikk, 12 meetrit lai, süvist on sel 2,7 meetrit ja laev arendab täislastis kiirust 12 sõlme. Selle pardal töötab korraga kuueliikmeline meeskond.

Soela sõsarlaevad on Kihnu Virve ja Ormsö, mis on ehitatud sama riigihanke raames.

Kiilupanekul osalesid ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning AS-i Saarte Liinid esindajad.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 729 korda, sh täna 1)