Kilingi-Nõmme gümnaasiumi õpetajad külastasid Kärla kooli

Pildil töövarjud (vasakult) Mare Tallo, Sirje Jakobson, Saima Tõigast, Terje Pahk, intervjueerijad Triinu-Liis Torri, Kaisa Tänav, Emili Gabriela De Oliveira ja juhendaja Kaisi Õispuu. LAIDI LINDAU

Pildil töövarjud (vasakult) Mare Tallo, Sirje Jakobson, Saima Tõigast, Terje Pahk, intervjueerijad Triinu-Liis Torri, Kaisa Tänav, Emili Gabriela De Oliveira ja juhendaja Kaisi Õispuu.
LAIDI LINDAU

9. veebruaril külastas meie kooli neli Kilingi-Nõmme gümnaasiumi õpetajat. Nad olid meil töövarjupäeval. Tore kontakt selle kooliga sai alguse pilootprojekti “Kaasav kool” raames. Koolide juhtgrupid kohtusid mitmel koolitusel ja nii direktorid selle mõtte idanema panid. 1. märtsil sõidab meie kooli õpetajate grupp töövarjupäevale Kilingi-Nõmme gümnaasiumis.

Milline on teie esmamulje meie koolist?
Väga kena! See on nii armas, väike, soe ja sõbralik kool. Meie vastuvõtt oli väga soe ja see on nii tore, et kõik õpilased, kellest möödud, tervitavad.
Igal pool ei ole niimoodi. Kool näeb ka väljast väga ilus välja.

Mis on kõige rohkem silma jäänud?
Just see õpilaste viisakus ja kindlasti soe vastuvõtt. Ka see, et õpetajad on vahetundide ajal koos.
Meie koolis ei ole päris nii, igaüks on oma klassis, aga siin on kõik koos ja arutavad oma asju, see on väga tore.

Millised on sarnasused ja millised erinevused, kui võrdlete meie ja oma kooli?
Meie kool on palju suurem, sest meie koolis õpib 350 õpilast ja teid on peaaegu kolm korda vähem. Garderoobid on ka teistmoodi, meil on kapid. Lukuga kapid on suures majas ja igal õpilasel on oma kapp.

Mina (Mare Tallo) õpetan suures majas ja tema (Saima Tõigast) õpetab väikses majas. See on ka erinev, et meil on algklassid ja 5.– 9. klass eraldi majas.

Mina (Saima Tõigast) olen siin selle n-ö väikese maja esindaja ja tema (Mare Tallo) suure maja esindaja. Teil on siin nii palju rohelist ja kõik taimed on terved. Meil on “rahvaste liikumist” ikka palju rohkem, teil on siin meeldivalt rahulik.

Kuidas tunduvad teile meie kooli õpilased?
Hästi viisakad, sõbralikud ja mõnusalt jutukad. Isegi tunnis olid mõned jutukad, aga see ei seganud üldse. Nad tõenäoliselt sellepärast olidki jutukad, et ikkagi külaline oli tunnis. See oli ka hea, et õpilased ei lasknud ennast sellest segada, et võõras inimene tunnis istus. Nemad toimetasid ikka oma asjadega ja olid loomulikud.

Kas on erinevusi meie kooli ja teie kooli õpetamismeetodite vahel?
Väga raske on niisuguseid järeldusi teha, sest me nägime selleks liiga vähe tunde. Mina (Terje Pahk) nägin kolme tundi ja kui ma selle õpetaja tööd oma tööga võrdlen, siis otse loomulikult on meil erinevusi. See ei olegi loogiline, et kõik õpetajad ühtemoodi õpetavad, aga väga positiivse asjana nägin, et me teeme suhteliselt palju sarnast tööd. Meie põhiline eesmärk on see, et õpilastel oleks tunnis tore.

Mina (Saima Tõigast) olin inimeseõpetuse tundides ja meil on lihtsalt erinev õppematerjal, see ei pruugigi olla igal koolil täpselt üks.

Mina (Mare Tallo) olin muusikaõpetuse tundides. Meil on kasutusel erinevate kirjastuste õppematerjalid. Täiesti teisiti oli see, et lastel ei olnud laulikuid kaasas, vaid kõik võtsid oma õpikud riiulilt. Meil kantakse ikkagi kodus kaasas. Teie muusikaõpetuse õpetaja kodus õppida ei anna. Pigem oli rohkem sellist äratundmist, et meie teeme ka nii, aga kogemusi igal juhul saime.

Kas olete saanud meie koolist mõne uue idee, mida oma koolis ellu viia?
Küllap see arusaamine, mida me siit täpselt saime, tekib õhtul kodus, kui oled järele mõelnud. Mõtted settivad pikal koduteel. Meie jaoks on esialgu kõik nii uus ja põnev. Aga juba praegu võime kinnitada, et midagi uut ja vahvat saime igal juhul!

Mis on praegu esimesed sõnad, mis teil Kärla kooliga seostuvad?
Pisike, rahulik, armas, sõbralik.

Kas teile endile meeldiks sellises koolis õpetada?
Jaa, sest teil on nii armas, väike, hubane ja rahulik kool. Ka lapsed on rahulikud ja keskkond on väga ilus ning mõnus. Nendes tundides, kus me käisime, olid ka õpetajad väga toredad ning lapsed ägedad ja vahvad!

Kuidas teie päev praeguseni möödunud on?
Väga kihvtilt, huvitavalt, tegusalt ja mitmekesiselt. Ideid saime rohkesti ja kogemusi sai ka tõeliselt palju vahetatud. Tunnijärgne õhkkond õpetajate toas oli muidugi väga sõbralik.

Kas teil on mõni soovitus Kärla kooli õpilastele ja õpetajatele?
Tulge ka meid vaatama, tulge meile külla ja käige meie kodulehel ja vaadake, kuidas meil läheb. Meie teie kodulehel käisime ja tundus, et teil on kogu aeg väga kiire. Olge sama lahedad ja ettevõtlikud edasi!

Triinu-Liis, Emili, Kaisa
7. klass

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 225 korda, sh täna 1)