ML Transpordil täitus veerandsajas tegevusaasta

KONTOR POLE SAAREMAAL: Saaremaisel transpordifirmal on oma kaubaterminal ja kontor hoopiski pealinnas. ERAKOGU

KONTOR POLE SAAREMAAL: Saaremaisel transpordifirmal on oma kaubaterminal ja kontor hoopiski pealinnas.
ERAKOGU

Ehkki 25 tegevusaasta jooksul on olnud nii ilusamaid kui ka keerulisemaid aegu, on ML Transport kõik need aastad vapralt vastu pidanud ja kaubaveos Soome suunale truuks jäänud.

“Kui 25 aastat on seljataga, võib raamatu kirjutada –  eks ole olnud igasugu seiklusi ja sündmusi,” tunnistas ML Transpordi juhatuse liige Meelis Lonn. Ta lisas, et esimesed tegevusaastad on ikka natuke rohkem meelde jäänud, kuid see tuleb ilmselt sellest, et aeg oli toona ka teine.

Lonn meenutas, et juba firma asutamine võttis veerandsada aastat tagasi aega kolm kuud ja firma pitsatit pidi omakorda ootama kaks kuud. “Käibel oli vene rubla ja valitses hüperinflatsioon,” märkis ta.

Alustati vedudega Venemaale

“Kütuse hind tõusis peaaegu igal kuul kuni krooni tulekuni välja ja ega siis ka midagi muutunud – tõus jätkus,” tõdes ettevõtte juht.

ML Transport alustas vedudega Venemaale ja alates 1994. aastast orienteeruti põhiliselt Soome vedudele Eestist. Kõige esimene auto oli transpordifirmal Valgevene päritolu MAZ-504V. ML Transpordi teine auto oli aga poolhaagisega Volvo F-10.

“Kindlasti üks esimesi Lääne autosid Saaremaal, mis sai soetatud Soomest,” tähendas Lonn. 1993. aasta sügisel maksis see koos haagisega 62 000 Soome marka.

25-aastasel transpordifirmal läheb stabiilselt ning kaupa veetakse jätkuvalt Eesti ja Soome vahet. “Oleme sellele suunale truuks jäänud,” tunnistas Meelis Lonn. Praegu tegutseb transpordifirma väiksemate tagaluuk-autodega, kuna 2012. aastal otsustati kõik poolhaagisega autod maha müüa. Neid oli kokku 14. “Hinnad ja konkurents muutusid pärast masu selliseks, et polnud mõtet tööd ainult töörõõmu pärast teha,” põhjendas ta.

Masu elati aga ilusti üle, vaatamata sellele, et Soome suuna hinnad langesid 30–50%. “Tagasi need hinnad ei tõusnud ja otsus autod maha müüa, mille tookord tegin, oli õige,” märkis Lonn.

Sisuliselt pakub ML Transport praegusel ajal eks­press-teenust. “Täna kaup peale ja homme Soomes maha,” selgitas ettevõtte juht.

Veetavaks kaubaks on seejuures väikepakid ja osakoormad. Kliente jagub pea igast valdkonnast – kes impordib Soomest kaupa, kes ekspordib seda Eestist Soome.

Kaubaterminal on pealinnas

Saaremaine transpordifirma ML Transport tegutseb hoopiski Tallinnas Peterburi teel, kus neil on oma kaubaterminal ja kontor. “Igal õhtul lähevad autod välja ja igal hommikul tuleb keegi Soomest kaubaga,” ütles Meelis Lonn.

Tema sõnul pakuvad nad oma klientide kaupadele lisaväärtust pakendamise ja ladustamisega. Kliente on transpordifirmal üle Eesti ja Soome, lisaks kasutatakse teatud vedudel partnereid.

ML Transpordil on ühtekokku üheksa Volvo-tüüpi autot. Üks auto sõidab igapäevaselt ka Tallinna-Kuressaare vahet. Firmas töötab 14 inimest, neist Kuressaares neli. “Üksainus juht on saarlane, ülejäänud on Tallinnast või selle lähiümbrusest,” märkis Lonn.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 800 korda, sh täna 1)