Saaremaa pankrannikud

14. mail käis Kärla põhikooli 7. klass Saaremaa pankrannikuid avastamas. Kuulsime mitut legendi ja vanade eestlaste kommetest. Samuti nägime mitmeid erinevaid kivimeid, millest meil varem aimugi polnud.

Kärla kooli 7. klass õppekäigul Saaremaa pankrannikutele.
Pilleliis Leemet

Esimesena külastasime Odalätsi allikaid. Allikate juurde metsa viivad laudteed. Odalätsi allikaveega on hea silmi pesta, kuna sel on raviv toime ja rahvajuttude põhjal ka noorendav mõju. Nägime, kuidas puhas allikavesi maapinnale jõuab. Vanu legende on Odalätsi kohta rohkemgi. Näiteks, kuidas Odalätsi endale üldse sellise nime sai.

Giid Anni Filippov jutustas: “Vanapagan loopis Suure Tõllu pihta pikki puukaikaid. Üks oda murdus, Vanapagan hüppas jalalt jalale ja karjus: “Oda läts, oda läts, oda läts!”.” Nii see paik oma nime saigi.

Siis suundusime Veere poole, kus meri oli igati rahulik ja kindlasti värskendav, mõeldes argistele koolipäevadele. Kui me vaateplatvormilt mereranda jõudsime, andis giid meile ülesande leida vähemalt kaks erinevat värvi kivi, et siis nende koostist võrrelda ja ka selgitada, milleks neid kasutatakse.

Sealt edasi sõites jõudsime Suuriku pangale. Kui olime bussist toidukraami kaasa pakkinud, jalutasime mööda kivist rannikut, leides samal ajal palju huvitavat, millest Anni sai meile rääkida. Tutvusime lähemalt fossiilidega ja erinevate korallide kivististega. Tagasi bussi läksime mööda kõrge panga serva, saades hämmastavaid mere- ja loodusfotosid.

Kui reis hakkas juba lõppema, tegime oma viimased peatused Undva pangal ja Jaagarahu sadamas. Undvas saime veel teada paar fakti ajaloost ja Jaagarahul nägime vana sadamat, mille torm oli kunagi lõhkunud. Sadamas oli kalalaev, millel sai igati oma aega sisustada.

Tagasiteel rääkisid kõik oma muljetest ja sellest, kuidas õppereis meeldis. See oli meile kindlasti haruldane võimalus kogeda Saaremaa looduse ilu ja kuulata suurepärase giidi Anni juttu. Selliseid asju võiks veel juhtuda ja soovitan igaühel vähemalt korra käia mõnel neist pankadest.

Kelly Grahv,
7. klass

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 154 korda, sh täna 1)