Lõuna-Eesti rallil saarlastele kuus poodiumikohta

Reedel ja laupäeval sõidetud Lõuna-Eesti ralli võitjana finišeerisid Georg Gross ja Raigo Mõlder, kellele see oli neljas järjestikune rallivõit.

“Konkurents oli väga tugev ja kindlasti oli see ka senise hooaja kõige keerulisem ralli. Lõpuks suutsime end kokku võtta ja ma arvan, et meie jaoks oli võidu võtmeks viimase ringi kahe pika katse esimesed läbimised, kus võidule väga tugeva aluse panime, mida siis lõpus juba kindlustasime,” võttis Georg Gross võistluse kokku.

Kaheveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses olid kindlad võitjad Ken Torn ja Kuldar Sikk.

“Saime selle kätte, mille järele olime siia tulnud,” tunnistas Ford Fiesta R2T-ga sõitev Ken Torn, kes võttis juhtohjad enda kätte juba reedel sõidetud kiiruskatsete järel.

Ka teisel päeval oli Ken Torn kindel klassi valitseja. Ralli 11 kiiruskatsest 10 võitnud  Ken Torn ja Kuldar Sikk edestasid Martinš Sesksi ja Andris Malnieksi 56,3 ning Kaspar Kasarit ja Hannes Kuusmaad 2.02,5-ga.

“Kõik sujus, saime oma sõidu käima ja läks hästi,” rääkis Ken Torn. “Lõuna-Eesti teed mulle meeldivad ja kui legendi usaldad, saab väga kiiresti sõita. Kõik toimis seekord korralikult.”
Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6-liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, võtsid võidu Janar Tänak ja Janno Õunpuu, kaksikvõidu kindlustasid endale Tauri Pihlas ja Ott Kiil.

Avapäeva järel olid Tänak ja Õunpuu alles viiendad, kaotades liidrile 7 sekundiga. “Meil oli probleeme, sest auto seadistus polnud kõige parem ja meie jaoks oli pisut libe. Tegime muudatused, need tõid kasu, saime sõitma ja andsime endast parima,” rääkis Janar Tänak.

Ralli lõppedes oli Janar Tänaku ja Janno Õunpuu edu Tauri Pihlase ja Ott Kiili ees 18 sekundit.

“Võit on võit,” tunnistas Tänak. “Edu on päris kindel ja võtsime viimastel katsetel juba rahulikumalt. Viimasel katsel kadus meil autos ka side ära, vehkisime kätega ja suhtlesime märkidega, aga jõudsime ilusti lõpuni.”

Tauri Pihlas ütles, et oleks ennast varem käima saanud, oleks ka tulemus võinud teine olla. “Saarlaste värk, ei saa ennast nende kuplite vahel kohe korralikult käima,” lausus ta. “Esimese päeva lõpus saime juba rütmi kätte ja oli päris hea tunne, mida suutsime ilusti ralli lõpuni säilitada.”

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) võitsid Martin Saar ja Martin Valter, kellele Gert Virves ja Sander Pruul kaotasid 1.19,4 ning Karl Jalakas ja Rando Tark 5.18,2.

“Autosport on juba kord selline, et ühe ebaõnn on teise õnn,” tõdes Gert Virves. “Hommikul alustasime neljandalt kohalt, siis sõitis kolmanda koha mees üle katuse ja olime ka ise samas kohas hädas. Kui olime juba teised, olid vahed suured ja võtsime rahulikult. Ei hakanud punnitama ja hoidsime autot.”

Karl Jalakas ütles, et eelmisel rallil tehtud avarii ehmatas ära ja kõva kartus oli ikka veel sees ning esimene päev läkski selle nahka. “Sõitsime oma tempos, vaatasime, mis tuleb, sest Lõuna-Eesti rasked tingimused on näidanud, et pigem võidab see, kes suudab stabiilselt sõita. Pingutades kipub siin meestel palju ebaõnne olema,” lausus ta. “Saaremaa ralliks saime enesekindluse tagasi ja paneme tule rauda, et meistritiitel ikka lõpuks ära võtta.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 448 korda, sh täna 1)