Ma ei reisi, ma elan siin! (30)

“Mind pani sügavalt nördima AS-i Tallinna Sadam kommentaar 22. augusti Saarte Hääles ilmunud uudises “Kuivastus istuti taas tunde sabas”, et pileteid oli võimalik osta veel samal päevalgi (pühapäeval, 20. augustil) ning kõik, kes selle soetasid, said reisile muretult ja kiiresti,” kirjutab saarlane Evely Aavik.

Ülejäänud tulid ettevõtte turundusspetsialisti sõnul järjekorda justkui teadlikult aega veetma. Miks te solvate inimesi?

Kas te arvate, et kõik need, kes neli tundi ja rohkemgi järjekorras seisid, ei oska lihtsalt piletit osta või? Selline kommentaar tundub kas võhiklik või tõelise häbematusena.

Tahtsin tol pühapäeval sõita pealinna kontserdile. Ma tõepoolest tahtsin e-piletit osta juba päevi varem. Isiklikel põhjustel sain teada kellaaja, mil võimalik kodust startida, alles reede hommikul. Sel ajal aga soovitud laevale e-piletit osta polnud enam võimalik. Tõsi küll, pakuti pileteid enne kella kahest reisi, mis mulle ei sobinud, ning seejärel oli esimene võimalik variant 18.10. Tagantjärele targana oleksin pidanud muidugi sellele pileti broneerima, kuid kuna õigeaegseks jõudmiseks pidin saama varasemale laevale, siis lootsin üldjärjekorrale. Minu suurim soov oli saada laevale, mis väljub õhtul viie ajal või varem.

Paaritunniseks ootamiseks valmis

Seega läksin tõesti vabatahtlikult ja teadlikult enne kella kolme üldjärjekorda. Mul ei jäänudki ju muud üle. Olin valmis paaritunniseks ootamiseks ega teinud sellest probleemi.

Väide, et seal järjekorras oli võimalik veel jooksvalt piletit osta, ei vasta tõele. Kui nägin olukorra tõsidust ja kahetsesin, et ei olnud broneeringut kuuesele laevale teinud, tahtsingi seda kohe jooksvalt teha. Selleks hetkeks oli esimene võimalik vaba pilet kell 20.30 väljuvale laevale, aga see oli lootusetult hilja.

Helistasin õnnetuna oma tuttavale, kes soovitas osta pileti hilisemale reisile ning siis e-piletiga sõitjate järjekorda minna, et nemad on niimoodi varem praamile saanud. Et numbri tuvastamise järel ei avanenud küll tõkkepuu broneeritute ritta, vaid sadama-ala üldjärjekorda, aga laevale saadi siiski ilma pika ootamiseta. Enne kassasid autosid suunav reguleerija saatvat küll parklasse oma aega ootama, kuid sealt pidavat mõne aja pärast saama siiski tõkkepuu taha keerata. Tunnistan, et ei julenud soovitust järgida, kartes sattuda tagasi rivi lõppu. Aga äkki just sellist teguviisi pidas silmas Tallinna Sadama turundusspetsialist, kui nentis, et pileteid oli sel päeval saada veel küll ning seda oleksid järjekorras olijad pidanud tegema jooksvalt?

Üldse tundub mulle solvav ja mõttetu soovitus, et miks ei sõideta aegadel, mil on vähem reisijaid ja et oma reisid tuleks varakult ette planeerida. Ma ei reisi, ma elan siin! Lihtsalt pole võimalik alati pikalt ette broneerida. Sama võiks siis ju soovitada ka neile, kes ihkavad Tallinna–Tartu maantee laiendamist, sest liiklus on tihe: sõitke lihtsalt kõik aegadel, mil teised ei sõida, ja probleem lahendatud. Nii või?

Nendele, kes soovitavad nüüd virisemine jätta ja saarelt ära kolida, ütlen juba ennetades, et olime lihtsalt harjunud parema teenusega. Raputasingi endale tuhka pähe ja olen järgmine kord parem planeerija.

See arvamuslugu jäänuks kirjutamata, kui Tallinna Sadam oleks tunnistanud probleemi, aga mitte avaldanud arvamust, justkui ei oskaks inimesed piletit osta.

Pidage oma sõna!

Endise vedajaga polnud selliseid olukordi enam aastaid. Tulid ja saidki laeva peale, kui esimesele mitte, siis järgmisele ikka. Teenus oli nii heal tasemel, et rahvas ei teinud enam juttugi muust ühendusest. Isegi poliitikud unustasid sillateema oma valimisvankri ette rakendada. Mu välismaal töötavad tuttavad ei pidanud aastaid vajalikuks isegi pileteid broneerida, et Tallinnast Soome sõitvale laevale jõuda, sest tõenäosus, et kahest järjestikusest praamist maha jääd, oli olematu.

Sel pühapäeval sain viimaks 18.45 laevale, pärast neljatunnist ootamist olin üliõnnelik ning kuigi jõudsin kontserdile tunnise hilinemisega, sain elamuse ikkagi.

Olen arvamusel, et olukord liiguks paremuse poole, kui e-piletititega sõitjate osakaal oleks laeval väiksem.

Ja palun, Tallinna Sadam, täitke oma lubadust! Lubasite paremat teenust – pidage siis oma sõna!

Evely Aavik

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 5 628 korda, sh täna 1)