Margus Murakas jookseb juubeliralli nimel ajaga võidu (1)

Mitmekordne Saaremaa ralli võitja ja Eesti meister Margus Murakas on 50. Saaremaa rallil taas stardis ning ehitab selleks endale spetsiaalselt uut võistlusautot. Et rallini on napilt kuu aega, käib vanameistril võidujooks ajaga.

RALLIKAS VÕTAB ILMET: Margus Muraka uuel autol on kere ja veermik valmis, edasi läheb kibekiireks monteerimiseks-seadistamiseks.
ERAKOGU

Viimati istus Margus Murakas Saaremaa rallil Ford Fiesta R5 roolis 2014. aastal. Stardis oli ta ka 2015. aastal, kuid siis oli tema roll olla noore Saaremaalt pärit rallisõitja Chrislin Sepa kaardilugeja. Nüüd on Murakas jälle roolis ning Fordi asemel kavatseb ta võidu nimel sõita Audi S1-ga, täpsemalt – tema projekt kannab nime “Audi S1 Proto 4WD”.

Muraka sõnul võimaldavad Eesti autospordi liidu kinnitatud uued tehnilised tingimused ehitada rahvusliku klassi neljaveolisi vabaklassi autosid. “Ja mudelibaas, millest me seda teha pusime, on Audi S1, mis on iseenesest samuti kaheliitrine neljaveoline auto seeriatootmises,” tõdes Murakas.

Et Murakas on Saaremaa ralli võitu paar korda maitsta saanud, ei tule ta siia nüüdki kaotama. “Üks on kindel, kes võitma ei lähe, on juba kaotanud,” naeris ta. Samas nentis ta, et auto ehitamisprotsess on olnud pingeline ja kiireks alles läheb. Oma märgi tahaks ta aga just sellele rallile maha jätta küll.

Kaardilugeja koht on Muraka nime taga nimekirjas esialgu tühi ning seega on oodata üllatust. “Selle projektiga on üllatusi ja uusi asju palju,” kinnitas rallimees.

Et kogu protsess – tuua Murakas Saaremaal starti – käima läks, lasub “süü” ralli peakorraldajal Toomas Sepal. “See tuleb tema süüks panna. Tema oli see, kes helistas ja ütles, et tuleb rallit sõita. See on puhtalt käsu peale,” muheles Murakas.

Kõneldes valmivast autost, on Audi S1 Margus Muraka sõnul olnud rallispordi jaoks suuresti surnud. “Võimaluse annavadki talle nüüd need uued tehnilised tingimused, mis on väga positiivne progress ja elavdab rallielu kindlasti,” kiitis ta. Uuel autol on kere ja veermik valmis, need tööd on tehtud Elvas Reinsalu Spordis.

Omaette ralli tundub käivat ka rallile registreerumisel. Kui start võistlejate registreerimisel anti teisipäeval, siis eile pärastlõunaks oli kirjas juba 180 rallipaari. “Tuleb tunnistada, et eile (üleeile – toim) öösel kell 1 või 2 Tartu maanteel öeldi mulle, et järjekorras on juba 147 paari – tuleb kiiresti teha ning loota korraldaja heale tahtele, et osutume ikka kvalifitseerituks,” oli Murakas lootusrikas.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 709 korda, sh täna 1)