TS Laevadele on vaja kuut laeva (23)

Mandri ja suursaarte vahel parvlaevaühendust korraldaval TS Laevadel peaks selle emafirma Tallinna Sadama hinnangul olema pikas perspektiivis kuus laeva.

“Jätkuvalt käib analüüs uue laeva ostmiseks. Meil on küll Regula, aga varulaev peab ka olemas olema. Pikaajalisemalt peaks kindlasti olema kuus laeva, aga kuidas järgmisel aastal tegutseme, veel selgub,” ütles Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro BNS-ile.

Kui praegu kuuluvad TS Laevadele parvlaevad Piret ja Tõll Virtsu–Kuivastu liinil, parvlaevad Leiger ja Tiiu Rohuküla–Heltermaa liinil ning viienda laevana on varuks Regula, siis on TS Laevadel ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil (MKM) töös analüüs võimaliku kuuenda laeva ostmiseks. Analüüs peaks Arro sõnul valmis saama oktoobris.

Lisaks ettevõttele kuuluvatele laevadele prahtis TS Laevad tänavu suvel kuuenda laevana ka Saaremaa Laevakompaniile kuuluvat Hiiumaad, mille prahtimisleping lõpeb laupäeval. Seda lepingut TS Laevad pikendada ei plaani.

Kuuenda laeva prahtimine on aga planeeritud ka tuleva aasta suveks, milleks valitsus eraldab 2018. aasta riigieelarvest miljoneid eurosid, kuivõrd suursaarte parvlaevaühenduse pidamiseks maksab riik tänavuse 17,3 miljoni euro asemel tuleval aastal ligi 21 miljonit eurot. Dotatsiooni tõusust kirjutas Saarte Hääl eile.

Et tagada nõudluse olulisel kasvamisel piisav reisiparvlaevaühendus Virtsu–Kuivastu liinil, on lisalaeva vaja eeskätt suvisel perioodil, kui reisijate hulk oluliselt suureneb. Lisaks varulaeva olemasolule täiendava lisalaeva lühiajaline prahtimine toob kaasa toetuse suurendamise vajaduse, seisab rahandusministeeriumi esitatud 2018. aasta riigieelarve seletuskirjas.

Eraldatud 4 miljonit läheb TS Laevade juhi Jaak Kaabli sõnul lisalaevale. “Täna TS Laevadel tellijaga selles osas kokkulepe puudub, mis tuleneb ühest küljest töös olevast nõudluse analüüsist ja teisest küljest sellest, millised laevad turul hetkel saadaval on,” märkis Kaabel.

Paralleelselt nõudluse analüüsiga on nad Kaabli sõnul kontaktis erinevate laevaomanikega. “Ühelegi kindlale laevale me täna keskendunud ei ole, kõik sõltub ka hinnast, tellitavast lisateenuste mahust ja võimalikust rendiperioodist ning nende omavahelisest mõjust. Kui kasvab teenuse maht, siis peab sellega kaasas käima ka dotatsiooni kasv,” ütles Jaak Kaabel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 831 korda, sh täna 1)