Saaremaa ralli stardis on kümme varasemat võitjat (1)

Täna algavale 50. Saaremaa rallile on registreerunud 176 ekipaaži 12 riigist, saarlaste rallipaare on stardis 24. Võistlusrajale tuleb ka kümme selle võidusõidu varasemat võitjat.

PANEB KUKALT KRATSIMA: Kõigile ralliekipaažidele ei läinud testisõidud just ootuspäraselt. Võsas lõpetas oma autoga ka Kenneth Sepp.
MARTIN KIRS


Ralli direktor Toomas Sepp on võistlejate koosseisuga rahul, sest 12 riigi lipud lehvivad ja osavõtjaid on palju. “Sportlik tase on tihe ja seda kindlasti ka erinevates klassides,” märkis ta. “Kindlasti läheb andmiseks absoluudi kohtade peale ja masinaklassides sees on ka veel tiitleid jagamata. Esiveoliste klassis on kohal mehed Norrast ja Rootsist, nii et tase on päris hea ja üle keskmise.”

Juubeliralli stardirivi avab 2008. ja 2011. aasta Saaremaa ralli võitja ning autoralli MM-arvestuse hetkel teine mees Ott Tänak, kes istub tuttava Ford Fiesta RS WRC rooli. Tema kõrvalistmel võtab koha sisse 2009. ja 2013. aasta ralli võitja ning tänavuse hooaja 4WD absoluutarvestuse meister Georg Gross.

Teisena antakse start 2015. aasta Saaremaa ralli võitjatele Egon Kaurile ja Annika Arnekile, kellele see on hooaja teine start uuel Ford Fiesta protoautol.

Valitseva Saaremaa ralli võitjana asub võistlustulle Siim Plangi. Möödunud aasta võistluse võitja on oma Mitsubishi Lancer Evo X vahetanud Škoda Fabia R5 vastu ning tema kõrvalistmel on Urmas Roosimaa.

Toomas Sepa hinnangul ei ole rallisõidus midagi kindlat ja võitjat nimetada oleks ennatlik. “Reaalsus on see, et Ott on kindlasti favoriit, kui ebaõnne pole,” tõdes ta. “Aga üks rehvi purunemine ja ongi läinud. Küll teised tahavad ka Otile kannale astuda.”

Viienda piloodina on endistest võitjatest stardis 2007. aasta parim Rainer Aus, kes tänavusest hooajast võistleb VW Polo protoautoga ja temale loeb kaarti Taaniel Tigas.

Kaheaastase pausi järel on Saaremaal taas ralliauto rooli istumas 2001. ja 2002. aasta võitja Margus Murakas, kes stardib tuliuuel Audi S1 protoautol.

14. järjestikuse Saaremaa ralli stardi teeb 2014. aasta võistluse võitja Timmu Kõrge. Saarlasele loeb koduteedel Subaru Impreza kõrvaistmel kaarti Jaanus Bõstrov.

2011. aastal koduse võistluse võitnud Ott Tänakule luges tookord kaarti Kuldar Sikk, kes läheb koos Ken Torniga (Ford Fiesta R2T) püüdma Estonian R2 Challenge peaauhinda, milleks on 28 000 eurot.

Numbri 78 all on rajale startimas 1978. aasta Tehumardi ralli võitja Viktor Ivanov, kelle tagaveolise BMW 325 kõrvalistmel istub Jaak Aru.

Loomulikult ei puudu Saaremaalt ka veoautode klassi võistlejad. Kokku on koos meistrivõistluste liidrite Kaido Vilu ja Erik Vaasaga (GAZ-51) juubelirallile startimas koguni 21 GAZ-il sõitvat võistluspaari. Mitmeaastase vaheaja järel toob oma GAZ 52-04 stardijoonele Priit Liblik, kelle kaardilugejaks on Kaido Kaubi.

“Saarlasi on kodus alati palju stardis ja ega neid masinaid kuuri all rohkem ei ole ning paljud on endale selleks ralliks ka auto ostnud,” märkis Toomas Sepp.

Silveston 50. Saaremaa ralli start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 13. oktoobril kell 17.30 sõidab esimene võistlusauto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kolm katset, nende hulgas ka Kuressaare linnakatse, laupäeval on kavas kaheksa kiiruskatset, teiste hulgas ka tänavuse ralli punktikatse Sääre/Silveston. Seda katset on Saaremaa rallil viimati sõidetud aastal 2001. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 130,71 katsekilomeetrit.


24 saarlaste ekipaaži

Ott Tänak – Georg Gross, Ford Fiesta WRC OT Racing;

Timmu Kõrge – Jaanus Bõstrov, Subaru Impreza Sar-Tech Motorsport;

Kenneth Sepp – Tanel Kasesalu, Ford Fiesta R2T Sar-Tech Motorsport;

Lembit Soe – Kalle Ahu, Toyota Starlet Sar-Tech Motorsport;

Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas, Peugeot 208 R2 Sar-Tech Motorsport;

Ken Torn – Kuldar Sikk, Ford Fiesta R2T OT Racing;

Einar Laipaik – Priit Piir, BMW M3 MS Racing;

Ago Ahu – Henri Hallik, BMW M3 Sar-Tech Motorsport;

Andre Kiil – Riivo Mesila, BMW M3 ALM Motorsport;

Gert Virves – Sander Pruul, Opel Astra Sar-Tech Motorsport;

Janar Tänak – Janno Õunpuu, Lada S1600 OT Racing;

Raigo Reimal – Sander Reimal, Renault Clio Sar-Tech Motorsport;

Sander Sepp – Ants Uustalu, Renault Clio Sar-Tech Motorsport;

Tauri Pihlas – Ott Kiil, Toyota Starlet Sar-Tech Motorsport;

Rando Turja – Ain Sepp, Lada VFTS Sar-Tech Motorsport;

Karl Jalakas – Rando Tark, BMW Compact Sar-Tech Motorsport;

Kermo Laus – Alari Jürgens, Nissan Sunny Sar-Tech Motorsport;

Erkko East – Margus Brant, Honda Civic Type-R OT Racing;

Margus Reek – Geito  Reek, Mitsubishi Lancer Evo VII Sar-Tech Motorsport;

Siim Järveots – Priit Järveots, BMW 328 Sar-Tech Motorsport;

Lauri Peegel – Andres Tammel, Honda Civic Sar-Tech Motorsport;

Chrislin Sepp – Aleks Lesk, Honda Civic Type-R Prorehv Rally Team;

Tiit Põlluäär – Rasmus Vaher, BMW 325 Sar-Tech Motorsport;

Priit Liblik – Kaido Kaubi, GAZ 52-04 Sar-Tech Motorsport.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 007 korda, sh täna 1)