Muhu ja mandri vahelise silla puhul plaanitakse trassi, mis kulgeb praegusest parvlaevateest veidi põhja pool. Sild võiks ehitamisele tulla aastatel 2023–2026.
Sillaidee eestvedajate Raivo Heina (fotol) ja Raivo Küti eile veebilehel saartesillad.ee avalikustatud plaanide kohaselt oleks konsoolsillal 11 kaart kogupikkusega 7340 meetrit ja silla kasutatav laius oleks 12,5 meetrit.
Ehitushind koos peale- ja mahasõitudega jääb vahemikku 400–450 miljonit eurot. Selle sisse on arvestatud ka planeerimiskulud ja muud väljaminekud. Hind on tuletatud, lähtudes 2011. aasta uuringus toodud hindadest ja tuues need tänapäeva.
Silla vajadusest rääkides mainitakse, et juba praegu ei suuda praamid olemasolevat liiklusvoogu (2017. a – 710 000 ülevedu) teenindada. “Kasvu jätkumisel oleks aastaks 2030 vaja juba vähemalt kahte lisapraami,” seisab selgituses. Lisatakse, et silla avamise korral tõuseb liiklus kohe 15-protsendise kasvuga sellisele tasemele, mis praamidega teenindades saavutataks alles aastal 2033.
Silla kasulik eluiga oleks plaani järgi 70 aastat. Silla käikuminekul hakkaks riik maksma ka dotatsiooni, mis näiteks aastal 2026 oleks 14,3 miljonit eurot ja liiklusvoo kasvades tõuseks.
Praeguste hindade juures oleks sillaületustasu püsielanikule sõiduauto pealt 8 eurot, sõltumata autos olevate reisijate arvust. Tavapileti hind oleks 17 eurot.
Sild päästaks ülevaate kohaselt siinse piirkonna diskrimineerimisest ühenduste mõttes. Tuuakse välja ka see, et sild peataks saarte elanike arvu vähenemise. Silla rajamine säästaks ajavõiduna kaks miljonit inimtundi aastas. Loomulikult elavdab sild idee eestvedajate sõnutsi siinset majandust ja elukeskkonda.
Visit Saaremaa värskelt ametisse saanud juht Margit Kõrvits ütles Saarte Häälele kommentaariks, et Saaremaa turismisektor on kindlasti paindlik ja saab suureneva rahvahulgaga kenasti hakkama.
Raivo Hein ja Raivo Kütt näevad ajakavana, et sel aastal tuleks alustada erinevate uuringute ja planeeringutega. Dotatsioonilubadusega leping riigiga sõlmitaks samuti sel aastal. Järgmisel ja ülejärgmisel aastal toimuks kinnistute ostmine. Aastatel 2019–2022 toimuks arhitektuurikonkurss ja projekteerimine ning ehitamiseks läheks aastatel 2023–2026. Seejärel hakataks tegelema Hiiu- ja Saaremaa vahelise sillaga.
Kopteriga üle väina
Raivo Hein ütles, et suvel plaanib ta koos teiste kopterijuhtidega pakkuda tasuta lennusõitu Saaremaale. Selleks, et näidata inimestele, kui kiiresti tegelikult Saaremaale saab. Heina sõnul oleks tegu promoüritusega ja paari-kolme tunni jooksul saaksid soovijad enne jaanipäeva kopteriga üle väina.
Dotatsiooni peab õige ärimees saama. Ikka. Kuidas muidu. “Meie kätt riigi taskusse ei aja!”.
ÄRGE NUTKE TOTATSIOONI OSAS! ÄRGE ÄRA UNUSTAGE ET SÕITES MISTAHES PEAMAANTEEL EESTIS, SÕIDATE TE RIIGI TOTEERITUD TEEL. MEIE-TEIE-KÕIGI EESTLASTE RAHADE EEST TEHTUD AUTOTEEDEL. NEIL TEEDEL SÕITES EI MEENU TEILE KUIDAGI RIIGI OSA SELLES TEES?
KA LAEVAGA SÕITES MAKSAB RIIK TOTATSIOONI JA IGA AASTA AINA ROHKEM.
JÕUDU MÕTTEHIIGLASED KADEDAD!
Oi, kuidas mulle ei meeldi kirjavead.
Sild ettevõtluskeskkonda ei elavda vaid viib siit liikuma veel rohkem tööealist elanikkonda ja töökohti. Nii on see kõigil teistel Euroopa saartel ja pole ühtegi põhjust, miks siin peaks teisti minema. Unistajad kipuvad ikka unustama, et igal asjal on kaks otsa.
suht rumal loogika! ara unusta, et sild on kahesuunaline tee. kusimus on pigem selles, kuidas saaks saarlane moonaka mentaliteedist ule. tosta oma mutsinokk korgemale, naed ehk suuremat pilti mere taha….
Kas sild hakkab palku tõstma, unusta oma loll loogika!
Kui pole tasuvat tööd, ei hoia see sild siin ka rahvast!
Ja siis?? Käib tööl, teenib raha, toob raha koju ja kulutab selle perele KOHALIKE TEENUSTE ostmisel.
Ka praegu käivad suurem osa pereisadest mandril tööl. Silla kaudu saavad tihedamini koju (nt. kui pühade ajal praamid täis lennuk jõuab öösel aga öösel praam ei sõida)
kas keegi on uurinud kui palju on meile investeeringuid tegemata jäetud tänu see pideva ehk püsiühenduse puudumise tõttu? Mina tean vähemalt kaht juhtumit mil jaapanlased jätsid siia tulemata kuna on tegu saarega ja me kaube transport mandrile on lisakulu! Mandri kaubaautod tahavad residelt aga mitte km järgi raha juurde vaid ka ooteaja ja praamisõidu. Seepärast peab tänane tööandja saarel selle kinni maksma!
No ma ei tea, odavam oleks ükskõik, mis asja toota Virtsus, miks on vaja aega ja kilomeetreid kulutada, et Saaremaale jõuda!
Saan aru, et oled mandrimees kel omad huvid mängus! Vaata kui oled ka Virtsu tootja on sinul odavam oma kaupa üle silla Saaremaale tuua ja siit edasi läbi aastaringi toimivate süvasadamate läände sata kui Virtsu sadama käigushoidmiseks superjäälõhkujaid kasutada.
Milliseid jäälõhkujaid ? Virtsust viid kauba reil peldikule ja kiiresti eu s Sild saab olema sama nõmedus kut see tühjalt seisev süvasadam
Õige, virtsukale on püsiühendus “nuga selga”! Eks Teie majandus püsibki peamiselt praamiootajate teenindamisel ja sillaga kaob nagu see sunnipeatus.
Noh ja ongi kõik selge, TEILE ei ole ka see Rail Baltic väljapääs!
Miks kopteriga? Mees võiks kohe kosmoselaevaga lennu mandrilt saarele teha. Minuarust pidi Hein olema esimene eestlane, kes maailmaruumi avarustesse lendab. Rahagi olevat makstud kuhugile ja kellegile selle eest makstud. Kõik oleks tore, kui riigi verd kaanid imema ei hakkaks. Strateegilises mõttes on Saaremasle sild kahjulik. Sõjaolukorras hea vene tankidel kohale vurada. Saaremaa sadamaga sama lugu – see nagu ootaks seal tühjana Baliti laevastiku ristlejad.
“kuhugile ja kellegile”-ehk ikka kuhugi ja kellelegi?
Just Homme õhime kõik sadamad ja ajame akvatooriumid liiva täis Süvendajad on vaenlase käsilased
Tavalisel saarlasel on raske mõista tänapäeva äritehnoloogiat. Sillaprojekti taustal kumab mingi seltskonna ambitsioon suurrahastuseks läbi ICO. Variant, kus lambad jäävad terveks, huntidel kõht täis ja suu jälle kõrvuni rasvane. Keegi võiks saare “ärihaidelt” ja “kunnidelt” otse küsida, kas tuleb ICO? Kes veel pole kuulnud, lugege ridade lisaks.. https://geenius.ee/uudis/mis-oleks-kui-teeks-saaremaa-silla-riikliku-ico/
Vähemalt on kaks globaalselt mõtlevat meest! Sild pole ainuke, mille ehitusega oleks vaja kohe alustada. Saaremaa sild lõpetaks saarel puulusikate ajastu. Saaremaa kui unikaalne saar peaks saama juhtivaks krüptosaareks maailmas. Saaremaa vajab mitte ainult sillaehituse ICO ellukutsumist vaid kogu saarele on vaja läbi ICO tuua sisse miljardid. Nagu eespool mainitud tühjalt seisev Saaremaa sadam oleks seljuhul peagi täidetud kübermiljonäride luksusjahtidega. Saaremaast võiks saada põhjamaade juhtiv blockchain tehnoloogia, fintec ja tuleviku kosmose- ja robotite tehnoloogia arenduskeskus. Igati tore oleks aastal 2050 lugeda maailma kübermeediast uudist – “Saaremaal ei lõppenud kiviaeg mitte kivide puudumise pärast, vaid Saaremaa valis 2018 aastal enesele krüpto- ja tulevikutehnoloogia saare tee..” Meie stardime koos Raivoga!
https://m.facebook.com/Kr%C3%BCptosaar-Saaremaa-1541754519276160/
Kõiki asjalikke kes pooldavad Saaremaa silda ja meie saare edasist arengut kõrg- ja krüptotehnoloogia valdkonnas kutsume huvigruppi avalikule arutelule
https://www.facebook.com/groups/366947683780673/
Huvitav, kas talvel ka sellisel juhul jäätee ka avataks?
Ahahh, et nüüd juba 2026. Alles mõned kuud tagasi oli jutt sellest kuidas sild 2023 valmis võiks olla. Vaadake nüüd inimesed, kuidas teiega tahetakse manipuleerida.
17 eurot mittesaarlasele ja tahetakse veel loota ka, et tung Saaremaale kasvab? Kas see 17 eurot on iga ilmaga ja igal ajal ka 70 aasta pärast, kui 17-eurosuuruse rahatähe eest enam pudeli õlle järgi ka käia ei saa?
Miks peaka sild kasvatama Saaremaa populatsiooni? Kas sild annab meestele nii palju testosterooni, et hakatakse kohe iivet plussi ajama?
No on haige jama iga nurga pealt, kust vaatad.
Kuna tegu infra objektiga , siis sellist erisust : saarlane , mittesaarlane teha enam ju ei saa . Nii et see argument lendaks õige pea prügikasti
Kui on sild ehk siis teepikendus,miks siis peaks põlissaarlane selle ületuse eest üldse maksma? Pangu siis Tallinn Tartu maanteele ka teekasutus maks või midagi sarnast. Miks siis ainult saarlased peaksid pealinna ja koju pääsemiseks kukrut kergendama???
Kui üldse see Saaremaa sild siis ehitagu Ida-Virumaale See teema tuleks KOHE volikokku viia
Seal virumaal tasub ehitada küll aga mitte silda vaid saarlaste jumalakoda – Pühamut!
Milline ettevõtlusvorm:
kas riiklik as, või miskit muud?
milleks meil riiki vaja – et ametnikud saaksid palka, poliitikud rääkida ?!
tegelikud tööd-tegemised lahendame ise ettevõtlike inimeste poolt, teeme heategevust ja vabatahtlikku tööd
nii on :)
täitsa mõistetav, et kirjutamine on raske, aga arvutamine veelgi raskem. ufonautidel koolis ilmselt matemaatika vahele jäänud, tugevusarvutustest rääkimata.
11 sillakonsooli kogupikkusega 7340 m teeb ühe ava pikkuseks 667 m (loe: kuussada kuuskümmend seitse meetrit)!
õhinapõhistele kinnituseks – suures väinas on meeter sama pikk kui marsil
Konsoolsild on sillatüüp, mis ehitatakse horisontaalselt ulatuvate konsoolide abil. Tavaliselt kasutatakse kahte vastaskaldal asuvat konsooli, mis eenduvad takistuse (nt. jõe) kohale. Konsoolide vabad otsad võivad omavahel kokku puutuda, moodustades ise silladeki või võivad toetada nende vahel olevat vaba osa või talasilda, tavaliselt sõrestiksilda. Kuna konsooli üks ots peab kangisüsteemi laadselt ehk õla põhimõtet kasutades tasakaalustama konsooli vabale otsale mõjuvaid jõudusid, ehitatakse sinna sageli tornid.
Ei ole vaja ehitada silda. Saar on saar laevaühendusega.
sinu jutust lähtuvalt ei ole peale tammiehitamist Muhu enam saar vaid Saaremaa poolsaar! Kui nii siis miks sellele poolsaarela valla eristaatus anti!
kogu see finantseerimise lahendus on ikka täiesti avamata – kes finantseerib, mis osas, kes oleks selle püsiühenduse omanik? Pangad on oma seisukohta indikeerinud – EI OLE REALISTLIK. Keegi omast “taskust” seda 400/500 mln (Heina arvutus) – 1,5 mrd EUR (riigi eelmine rehkendus) otse ei maksa. Tegemist on ikkagi finantsteenusega. Kui täna ei ole finantseeriat siis ei ole mõtet mingitest tingimustest rääkida. …25% oma osalus + 75% “teistest allikatest”, see kõik on ikka väga kaugel reaalsusest.
huvitav -miks muretsed, kas tahad osaleda? Või käib rajatis niisama üle mõistuse?
Mina ka ei saa aru, miks nii hirmsasti raha pärast muretsetakse. Kui tegijad selle kuskilt leiavad, siis andku minna. Mina sõidan hea meelega üle silla.
Ole mureta – see raha võetakse sult pärast 3x tagasi – ja erisust : saarlane , mittesaarlane ei saa kasutada – see on seadusevastane
Anti, kas sa arvad et erainvestorid kingivad sulle selle silla? Nii sama heast tahtest?
Omandisuhtest sõltuvad ka kasutustingimused. Seniks kui finantseerijad ei ole selged, ei ole mõtet ideoloogidel mingitest tingimustest rääkida. Tänased eestkõnelejad on finantsteenuse vahendajad mitte investorid.
Minul ei ole vahet kelle on sild. Arvan ainult kui see saab nagu olnud väinaühendus “sidruniveere kanaliks” meie riigikapitalistide pärusmaal ei tule sest midagi head. Kui me tahame lätlaste turuhõivele midagi vastu panna on see püsiühendus vajalik. Kui seda nüüd ei tehta siis saab see praamiühendus ka riigile tulevikus ülejõu käivaks.
Antikene – sild saab olema hoopis ankrukiviks , eriti kui see siduvate lepingutega seotakse . Maksame ühiselt seda nagu surnud lehma ja suure tuule , udu ja kiilasjääga meenutame praamide aegu
Olen ses küsimuses palju rääkinud! Ei ole tänapäeval küsimus need loodusjõudud. Küsimus on vaid mõtlemises. Negatiivne mõtlemine ongi seesama kivi sinu kaelas. Kui see sinul sensitiivset eesmärki ei oma siis katsu sest vabaneda!
… aga veisilihafilee ongi ju hinnalisem!
Seal leedo Kasi mangus on
Sellel ajal, kui enamus vaidleb, mitu € kuhugi kellegi taskusse voolab, teeb mõni tegija selle asja ära valmis. Ja nii peabki. Ammu aeg see perifeeria muu maailmaga püsivalt ühendada.
Täiesti õigus Moonika,silla vastased võiks juba ammu vait jääda.Kui sild valmis siis sõidavad ja kiidavad mõttes isegi aga praegu ajavad mingit lamedat lapsikut kangust. Ma ka põline saarlane ja jään ka selleks aga vabadust tahaks ikka.
Pole siin midagi niisama tegemist – kui riigi garantiid ja garantiid megadotatsiooniks ei tule ei tehta valmis isegi mitte sillasilti ! Praegu üritatakse palolollikest ja kadrikaagutajat pehmeks rääkida et järsku need oma blondiiniajudega sellisele lollusele alla kirjutavad . Kui selline jama läbi läheb , saab see olema saaremaa hääbumise alguseks – mälestusmärk lollusele – suvasadam – on juba olemas !
kas keegi usub,et 10 aasta pärast saab autoga sõita üle silla 17.-euro eest? Seda ei usu need 2 Raivo´t ka!
Jaan, kas 10 aasta pärast on kõik muud hinnad samad, mis täna? Kui palju bensiini liiter maksis 10 aastat tagasi?
eh hee! Tulevik on naftavaba ja kümne aasta pärast tuleb meil need laevad vesinikkütusele ümber seadistada ja seepärast oleks vajalik enne vesinikkütuse sundseadistust neist praamidest lahti saada. Siin on püsiühendusel eelis!
Keskkonnauuringuid on juba tehtud ja hulga rahagi selle peale kulutatud. Kas neid andmeid siis kusagilt kätte ei saa, et ei peaks nullist alustama.