Pärast rekonstrueerimist muutub kivisillutisega ja ühel tasapinnal asuv Kuressaare keskväljak seaduse järgi hoovialaks, kus kehtib sõidukite liikumiskiirus 10 km/h ja kaob autode parkimise võimalus.

VALLAVANEM MADIS KALLAS ütleb, et pole siiski välistatud, et näiteks talvel lubatakse ikkagi ka kesklinnas parkida.
MAANUS MASING
Uue projekti järgi on parkimine ette nähtud suvekohvikutest vabal ajal Kohtu tn 1 ees ja Lossi tänava ääres, lisaks on Lossi tn 1 hoone ees kaks invakohta ja monumendiplatsi vastas kolm kohta taksodele. Turu väljakule on ette nähtud kuus parkimiskohta. Parkimiskohad ja jalgrattarajad tähistatakse erineva värvusega graniidist sillutiskividega. Osaliselt on projekteeritud parkimiskohad hooajalised ja suvel kasutatavad suvekohvikute terrassidena.
Saaremaa vallavanem Madis Kallas ütles, et sisuliselt ehitusprojekt kesklinnas parkimist enam ette ei näe ja senised 25 kohta kaovad. “Vaatame, kuidas see kõik tööle hakkab. Aga me oleme ehitanud parkimiskohti Laurentiuse kiriku hoovi, Arensburgi hotelli, bussijaama, Thule koja, linnavalitsuse ja ametikooli juurde. Kui võtta kesklinna perimeeter, siis olemegi tegelikult ainult parklaid ehitanud. Inimesed peavad hakkama ka natuke liikuma.”
Samal ajal on parkimiskohtade nappus Kuressaares aasta-aastalt üha suuremaks probleemiks kujunenud ning nii on ärihoonete, hotellide ja korterelamute arendajatelt nõutud ka parkimisplatside rajamist.
Madis Kallase sõnul kehtib see nende puhul edasi, sest parkimiskohtade tagamine on seaduses kirjas. “Keskväljaku puhul on tegu vallale kuuluva maaga, hästi väikestes lõikudes läheme ka eramaale,” selgitas vallavanem.
Üks suuremaid muudatusi ootab ka keskväljaku liikluskorraldust. Autode suurim liikumiskiirus on pärast väljaku valmimist 10 km/h ja vastavalt hooviala seadusele on jalakäijal auto ees eelis.
“Vaatame, kuidas ta hakkab praktikas välja nägema, aga mingil määral on meil näited Tallinnast olemas, kus Viru tänaval ja Raekoja platsil autoliiklus toimib, aga arvestada tuleb jalakäijatega,” rääkis Kallas. “Samas võib minna nii, et me ühel hetkel näeme, et see süsteem ei toimi, ja siis arutame lahenduste üle. Võib olla ka nii, et inimesed ei julge teele astuda ja annavad eelise autole, autojuht jälle omakorda ei tea, et jalakäijal on eelis. Need on sellised asjad, mis on seaduses ette kirjutatud, aga meil veel läbi proovimata.”
Ehitusinsener Madis Pihel ütles, et vastavalt projektile on ülekäigurajad/künnised projekteeritud Tallinna ja Torni tänava ristmikualale, Pargi ja Lossi tänava ristmikualale ning Lossi ja A. Kitzbergi tänava ristmikualale asendiplaanil näidatud kohtadesse.
“Praegu on kõik Tallinna tänavaga rahul ja paljud ettevõtjad rõõmustavad, et elasid eelmisel aastal selle aja üle. See käib elu juurde, sest väliehitused on seotud ilmastikutingimustega ja meil kahjuks talvel neid töid teha ei saa,” tõdes vallavanem Kallas, kelle hinnangul on vaja ka kogu linna viidamajandus üle vaadata.
“Üks asi on see, kuidas kasvõi meie külalised parkimiskoha leiavad, aga teine asi on, et paljud ei leia isegi kesklinna üles, mis on murekoht. Jõudes Auriga juurde, on eesti keelt mitte kõneleval inimesel keeruline Kuressaare kesklinna jõuda. Kui see projekt nüüd valmis saab, siis loodame ka märgistuse üle vaadata ja see ei saa olla ainult eesti keeles,” rääkis Kallas.
ehitame jah miljonite eest suure uhke peatänava mis viib eikuhugi.aga samas normaalne alternatiiv kesklinnast ümbersõiduks ei huvita ühtegi kuldsuud.ei maksa pakkuda Aia tänavat mis ei kannata juba aastaid mingit kriitikat.
Juba praegu pole kuhugi parkida. Soovisin ûkspäev raamatukogusse minna. Muidugi polnud kultuurikeskuse taga ühtegi parkimiskohta. Ka uue tänava parkla oli täis. Bussijaama juures ka täis. No jätan auto Maxima parklasse või Auriga juurde,et raamat tagastada? Elan linnast maal. Ehk peab varsti hakkama jala linna tulema,sest bussid käivad ju harva. Sellel päeval polnud raamatukogus ühtegi inimest. Kas tõesti peavad kesklinnas töötavad inimesed hõivama kõik parkimiskohad?
Varsti saad tellida tasuta transpordi omale linna sõitmiseks, vald maksab!
Ei tea kül millal Sina soovid parkida. Kuressaare linnas pole kindlasti kolm suuremat parklat ühe korraga täis. Praegu pole suvi ega ühtegi suuremat üritust pole ka olnud. Jääb mõistmatuks kuidas parkimiskohta ei leidnud…
Ma sõidan samuti kaugelt linna, ning samamoodi on parklad alatasa täis. Niiet pole imestada midagi, kui kohta ei leia. eriti, kui reisida koos beebiga, ei ole mõeldav, et jätan auto kuhugi kaugele.
Täna päeval olid ka nii Uue tänava kui kultuurikeskuse tagune parkla täis. Korraga. Ja see on tavapärane. Bussijaama juures, tõsi küll, ma täna ei käinud, aga Taluapteegis või Sunorekis käies on parkimiskohta sageli võimatu leida.
Sel päeval polnud raamatukogus ühtegi inimest? Teistel päevadel käib seal ikka u. 200 kodanikku.
Juba kirjutise esimesest lausest “Pärast rekonstrueerimist muutub kivisillutisega ja ühel tasapinnal asuv Kuressaare keskväljak seaduse järgi hoovialaks, kus kehtib sõidukite liikumiskiirus 10 km/h ja kaob autode parkimise võimalus.” on raske aru saada.
Sama asjani jõuame kirjutise keskel lõigus “Üks suuremaid muudatusi ootab ka keskväljaku liikluskorraldust. Autode suurim liikumiskiirus on pärast väljaku valmimist 10 km/h ja vastavalt hooviala seadusele on jalakäijal auto ees eelis.”
Mis “hooviala seadus”???
Kui mõeldakse Liiklusseaduses kirjeldatud õueala, siis seal on mootorsõiduki kiirusepiiranguks 20 km/h aga õueala ei sobi siia kirjutisse ka kuidagi tänu “Tulevikus Kuressaare keskväljakul parkida ei saa” asjale.
Nimelt Liikluseadus välistab võimaluse, et õeala kasutatakse lihtsalt läbisõiduna — § 64 Liiklus õuealal (4) Mootorsõiduk võib õuealale sõita vaid peatumiseks või parkimiseks.
https://www.riigiteataja.ee/akt/103012017018?leiaKehtiv#para64
No on segane olukord juba enne tegeliku olukorra tekkimist. Saaremaa vallale väga iseloomulik segadus.
Jõudu tööle!
Mida sa Volli jälle joonud oled?
Vollil väga tark jutt, aga vallavalitsuses kahjuks lollid mis lollid.
Selles olen sinuga, Muhk, täiesti nõus, et meie vallaviletsuse tegelased just need kõige teravamad pliiatsid ei ole. Aga mis parata, andis erakond ameti, jättis kõigevägevam neile mõistuse sootuks andmata. Mis nüüd konkreetselt linna keskväljakusse puutub, siis selles olen mina jälle vallaviletsuse asjapulkadega ühel meelel, et keskväljak peab olema jalakäijate ning puhkajate päralt. Nii mandunud ning füüsiliselt nõrgukesed meie inimesed ka ometigi ju ei ole, et ei suuda mõnisada meetrit jalgsi kõndida. Pealegi tuleb liikumine tervisele vaid kasuks. Seega kallid autohullud, jätke oma poolplastmassist raudratsud julgesti kuskile kaugemale ja kõndige kesklinna jalgsi, see tegevus toob teile puna põskedele ning teeb enesetundegi reipamaks. Ning mis kõige olulisem – jalakäijad moodustavad parima osa inimkonnast!
Ametnik ei väitnud,et ei tohi parkida, tohib küll aga võimalust ei ole :)
Saaremaa valla ametnikud ikka ise aru saavad mida nad teevad?Kõik mis toimib tuleb lammutada aga mis edasi saab ei vastuta keegi. Sadamad teeme maismaale, keskväljakud kaotame ära, mägimännid võtame maha, mis lollusega veel hakkame saame, VASTUTUST ei võta mitte keegi!
Linnlane
Lisatud: 27.03.2018 / 06:09
Huvitaval kombel ei ole kusagil siiani kirjutatud Keskväljaku ümberehitustöödega seotud peamisest probleemist – kuidas ja mismoodi hakkab kulgema seni kesklinna läbinud liiklusvoog. Ning veel suurem küsimärk – kuhu paigutatakse need sajad sõidukid, millised on praegusel ajahetkel tööpäevadel kesklinnas pargitud. Loota sellele, et toimub mingisugune isereguleerumine ja küll igaüks enesele läbisõidu koha ning parkimisplatsi leiab on ääretult lihtsameelne.
Kallase jutt näitab jällegi võhiklikkust. Äkki peaks esmalt lahendama kesklinnast ümbersõidu probleemid. Fakt on ka see, et kui me suuname liikluse kesklinnast mingil moel ümber, siis kaotab kesklinn oma igasuguse atraktiivsuse ja muutub omaette kinniseks linnaosaks, kuhu saab vaid jalgsi ligi. Ja kuna kohalik elanik enam ligi ei saa soikub siin igasugune elu. Tegelikult annab selline õhina-põhine läbimõtlematu tegevus hoopis vastupidise efekti. Peale vallavalitsuse tööpäeva lõppu saabub kesklinna vaikus. Samas pole ka vahet, sest kohalikul inimesel pole juba aastaid kesklinna mingit asja. Juba praegu on tuulisel sügisõhtul hämarast kesklinnast läbi jalutades tunne, nagu oleksid tagasi keskajas. Kui see oli taotlus, siis eesmärk on täidetud.
Praegugi ei ole võimalik kesklinnas lihtinimesel parkida , kuna päevad läbi seisavad parklates ja tänavate äärtes kesklinnas töötavate inimeste autod!Pole võimalik minna kaugemalt tulnud inimesel hambaarstile,raamatukokku,vallavalitsusse apteeki!Kuidas on võimalik seda lahendada?
Eks uue plaani järgi sureb elu kesklinnas täielikult välja. See ei ole Tallinn, kus Viru tänava täidavad laevadelt tulevad turistid. Praegugi on kesväljaku külastatavaimaks kohaks ja linna visiitkaardiks kaltsukas. Ei ole eriti väärikas keskväjak Saaremaa pealinnale. Aga edaspidi oleks veel sobivam nimetada see Ametnike väljakuks.
Ilmselt hakkavad mitmed ärid-bürood kuskil äärelinnas omale pinda otsima, kui kliendid, kes teadupärast jalgadega hääletavad, enam mugavalt ligi ei pääse. Meie kliimavöönd on paraku selline, et suur osa aastast ei ole inimeste jaoks nauditav jalgrattaga või jalgsi tööle ja poodi käia. Siis jääbki kesklinn puhkajate ja jalutajate jaoks nagu keegi kommenteeris. Kuigi mul tekib küsimus, et kuhu nad aiin nii väga jalutavad? Paar söögikohta-kohvikut, pank ja mööbliäri ning teise ringi kaubamaja pole piisavalt atraktiivne komplekt püsielaniku jaoks.
Hea näide on suvel Ventspils, kus terve peatänav on ainult jalakäijatele. Ja elu keeb hommikust hilise ööni. Suvel muidugi, talvel ei ole käinud. Kui hakatakse parkima kitsastele kõrvaltänavatele, siis küll kahjuks ei saa enam jalgrattaga üldse sõita.
Ventspilsis on palju rohkem elanikke kui Kuressaares. Ka on seda linna külastavate turistide arv kõvasti suurem.
Lammutame raekoja, ja Holostovi hoonetekompleksi ja teeme vabariigi uhkeima autoparkla linna keskuses. Vot see oleks plaan. Ah jaa, kiiruspiirang tuleks mainitud alal keelata. Sada sobiks teatud mõttelaadiga ülimalt hästi, samuti ka autouksest otse poodi astumine.
Närvid, närvid… Keegi pole rääkinud nendest lammutamistest. Miks ei võiks ajal, kui kesklinnas suuremaid üritusi ei toimu, olla parkla. Rajada kesklinna mingid statsionaarsed atraktsioonid, tundub eriti jabur.Linnaruum peaks ikka olema maksimaalselt linnakodanike teenistuses.
Asi läheb veel hullemaks kui keskkool ka veel kesklinna tuleb. Võite ju öelda et käige jala aga kogemus näitab et eelkõige just neil äsja juhiloa saanud õpilastel on vaja igale poole poole autoga minna. Kuna kool algab vara siis neile ka kohti veel jagub. Hilisematel tulijatel pole aga kuhugi oma autot jätta.
Minu meelest väga 5+ plaan :)
Ootan juba huviga, mis porno sealt lõpuks välja tuleb. Praegugi on kesklinna ümbruse tänavad parkijatest umbes, ilmselt läheb veel põnevamaks.
Kivisillutis tundub ka huvitav, tehke kindlasti hästi konarlikest munakividest, siis on üksikutel siia eksinud turistidel põnev jalgu välja väänata
… Kivisillutis tundub ka huvitav, tehke kindlasti hästi konarlikest munakividest…
Näidis on olemas. Vana tuletõrjemaja ja raekoja vaheline käik.
Vanad Holostovi-majad tuleks küll likvideerida, siis saaks linnale korraliku keskväljaku ehitada.
Mis põhjusel sellise jamaga tegeletakse? Saaremaal on miljard muud probleemi millega tegeleda. Istuvad seal ja mõtlevad asju välja. Tüüpiline sotsi käitumine. Mõelda jamad välja ja siis meid lahendada.
Kesklinnas töötavad ametnikud (eriti linnavalitsus)vöiksid oma masssinad parkida kuhugi äärelinna vöi veel parem – käia tööl jala !
See ikka normaalne pole , kui linna tulen ja mitte kuhugi pole oma autot parkida !
Üks STOP kärk võiks ka kuskil olla
Nii tagasihoidlik soov, no selle täidame kümnekordselt.
Parkimisprobleemi lahendaks, kui oleks ajapiirang 3h ja kohustus kasutada parkimiskella. Kesklinnas töötavad inimesed parkigu kaugemale, mitte nendele kõige “magusamatele” kohtadele!!! Kui ma olen väikeste lastega, raamatukogu raamatuhunnikuga, poekottidega jne, siis ma ei taha bussijaama juurde parkida!
Kesklinnas tuleks teha teede ääres tasuline parkimine kus 2h on tasuta. Siis ei pargi töötajad terveks päevaks oma autot tee äärde ja tekiks võimalus klientidel parkida. Parklad peaksid olema ikka tasuta. Las pargivad parklatesse. Näiteks Uue tänava parklasse.
Mõte on hea, aga sellest ei muutu midagi. Küll vallaemad ja -isad oma töötajatele piiramatu tasuta parkimise annavad. Maainimene tulgu ikka Auriga juurest jalgsi.
Ise te inimesee valisite need lollid juhtima. Nüüd näete mida nad meie Saaremaaga teevad. Ainult vaja välja suretada ja ajada noored minema… Järgmine kord tehke targem otsus ja valige normaalsed inimesed juhtima.
Pärnus Rüütli tn mis tehti kesklinna huvides jalakäiate tsooniks on välja surnud ja ärisid suletakse!
http://m.rahvahaal.delfi.ee/article.php?id=65554826
Mine vaata, mida seal Rüütli tänaval müüakse ja mis hindadega, ega siis rahvas loll pole, et sinna ostma kipub! Ainus koht kus rahvast puudu pole on vana piruka baar oma pirukate ja pontsikutega.
Sama saatus on ka Kuressaare kesklinna kauplustega, mida õieti polegi.
Linn peab olema atraktiivne, nähtav, huvipakkuv, mida meie linn juba ammu pole.
…teie sõnumeist näeb, nagu minagi mõtlen: riiki juhtima valitud kodanikel puudub vastutustunne ja ega see kollektiivne vastutus pole ka midagi muud. Riiki juhtima valitud inimesed peavad oma tegemiste või mittetegemiste eest vastutama. Kui nüüd antud teemast pisut kõrvale kalduda, siis- mida te kallid lugejad arvate hr. Mart Laari tagasivalimisest rahandusministri kohale? Maahaiglad, maakoolid suletakse, aga raha sellele invaliidile mittemillegi eest maksmiseks jätkub. Kui n.ö. oma elutöö teinud inimesed ise sellest aru ei saa, siis võiks keegi targem Riigikogust seda talle öelda. Kuuldavasti esitab President ta Reformierakonna soovil uuesti neljaks aastaks sinna istuma ja oma poliitilisi saavutusi kiitma. Mina ei ostnud ta ajaloo raamatut, sest see oli nii mööda. Kas saaks kuidagi need invaliidid riigi juhtimisest kõrvaldada?
Keskväljaku murest niipalju, et parkimisaja lühendamine seal on õige mõte, las vallajuhtkond samuti harrastab käimist.
inimene ei suuda vahet teha ametikohtadel. Vihast reaalsustaju kaotanud.
Parkimine võiks olla keskringil lubatud ainult uutele ja kallimatele autodele. Neid roostes romusid, millega mõned sõidavad ei taha tõesti näha. Neil inimestel, kes neis sõidavad peaks häbi olema ennast üldse sellistes hunnikutes näidata. Mõelge, mis teised teist arvavad?
Mina pean teie ütlemise järgi roostes romudega sõitjaist rohkem lugu,kui uute ja kallimate autodega poosetajatest.Kuressaare linn on nii väike,et linnaelanikud võiksid vabalt jalgsi,või linnaliini bussiga tööl käia (kui töökoht on linnas).Tossu oleks vähem ja jalgsi ehk jalgrattaga liiklemine palju ohutum.Lapsevankriga liiklejailgi oleks palju julgem.Parkimisprobleem laheneks ka nagu võluväel.Invakohti võiks isegi rohkem olla.
Postimaja omanik peaks ühe korraliku keskuse ehitama ja 3 korrust parkimismaja alla!
Segadus liikluseaduse mõistetega ja tähendustega (hooviala vs õueala ja seal kehtis kiirus) viitab sellele, mida olen ammu kahtlustanud. Meie linan liiklus korraldavad ja planeerivad inimesed, kellel endal puuduvad juhiload ja kes pole kursis liiklusseadusega.
Täpselt minu mõtted.
Kuressaare turg on hea näide, kuidas piirkond vaevu hingitseb, kui inimene ligi ei pääse. Pole ostjaid, pole müüjaid ja vastupidi. Turg ongi vaid jalutajatele ja puhkajatele, kes vaikse kulgemise vahele karbikese maasikaid nosivad. Suuremate ostude sooritajatel pole turule asja. Kuidas sa vead sealt ära 10 kilo maasikaid, kui auto kuskil Uue tänava parklas seisab. Siis minnaksegi marjadele kasvataja koju järele, aga turul jääb käimata. Ja tegemata jäävad ostud, mis muidu maasikatele lisaks tehtud oleksid, kasvõi emotsiooni ajel, et oi, kui kenad kartulid, võtaks neidki lisaks marjadele.
Ega sa Liis juhtumisi ärinaine Haavel ei ole?
Kas te lollid aru ei saa ,et Saaremaa ,tahetaksegi teha ainult turistidejaoks ja põlisrahvad süüakse välja !!!
Misasja? Alles korraldati Kuressaare naistele ühine vannis istumine.Turiste pole.Ega tulegi.
Tänavatel söövad ka turistide asemel Kuressaare inimesed…Turistid tulevad hommikul laevaga ja õhtul sõidavad minema,neil pole aega ennast siin vannitada.Kesklinnas lasevad varesed pähe,nagu kuulda on…
Keegi on meie linna erakordsusest aru saanud ja selle põlisrahva väljasuretamisega tahab kõigile käppa peale panna.
Minge Tallinna ja vaadake kas saate kesklinnas parkida ja kui saate,mis see maksab.Kuressaare nii väike,tasuks käia jalgsi,kes haiged ja tahavad apteeki(kahjuks apteeke palju,kuid kõige parem varustatus kesklinna apteegis)) autoga,siis sinna ei saa ka praegu kusagile lähedale parkida.Kui rohkem liikuda jalgsi,siis leiaks maainimesed parkimiskohti.
mida sina, kellel autot pole, üldse asjast tead?
Meie linna esimene karjuv tegemine on ehitada Pargi lasteaed uuesti ülesse, kõik ehitajad ehitama!Kaua võib teid linnaisasid kuulata ,vaadata,võtate aga uusi plaane ette!Eelmise aasta plaan lasteaed valmis ehitada,kukkus läbi, nüüd uued plaanid .Tõesti teeb tigedaks.
Vallavalitsejad võiksid kaaluda valla struktuuriüksuste väljaviimist endistesse tühjadesse vallamajadesse Lümandas, Leisis, Kihelkonnal jm. Korraga saaks lahendatud ruumipuuduse ja parkimiskohtade probleemid. Tallinn näitab eeskuju!
KÕIK PUHTAKS.
Ehitame Kure rahvale pilvelõhkuja.
viimased vaatamised….
http://stream.webcams.travel/1508230568
Hooviala seadus! Naera surnuks.
Miks ma küll Riigi Teatajast sellist seadust ei leia?
Siis tuleb küll nahk turule viia, kui keskväljakul ka enam parkida ei saa!
Minul aga just tekib sellest lootus, et lõpuks on jälle kesklinna ka asja.
Kuressaare nii väike, et see mõnisada meetrit Arensburgi hotelli või Ametikooli juures olevatest parklatest suudab kesklinna jalutada küll.
See plats võiks tõesti olla kohvikute ja kontsertide koht.
Minu jaoks kesklinn ju suri välja siis kui raamatukogu ette platisle ferrum ehitati.
Sa ajad sellist idioodijuttu seetõttu, et pole kunagi kesklinnas käinud.
süüdimatud “spetsialistid” vallavalitsusest räägivad mingist 10 km/h!Vahel on täitsa kahju neist harimatutest…
Kuna sõidutee tehakse nii kitsaks, et vastutulevad autod naljalt teineteisest mööda ei mahu siis tuleb sinna tõepoolest 10 km/h piirang ja veel peoga idiootsusi.
Huvitab kas härra vallavanem pargib edaspidi tööle minnes oma auto ametikooi parklasse, et siis jala edasi minna
Kuressaare on nii väike, et linnas küll autoga liigelda pole vaja. Enamasti võib tööpäeval auto hoopis koju parkida.
Tervislikum kõigile.
Kesklinna sõit ja parkimine võiks edaspidi olla erilubadega, näiteks invaliididele,vanainimesed üle 75 a., emad alla 2 a. jt., muidugi eriteenistused (politsei, kiirabi, päästeteenistus, prügi- ja kaubaautod jt.). Seal töötavatel ametnikel ei peaks sinna küll autodega asja olema!
Kesklinna töötajad,eriti see linnavalitsus peaksid töesti jala tööl käima.Maainime linna tuleb ,pole kuskile autot parkida!
Tänava oleks võinud Torni tänava ristmikust alates maa alla vii ja siis oleks saanud ka maaalused parkimiskohad nagu Talinn praktiseerinud on
Lugedes kommentaare, näen lihtsalt karja saamatuid parkiaid.
Vallavalitsuse kava ongi ehk hea – linn bisnessi tarvis, turistidele!
Aga tulevikus on ka rohkem õhusõidukeid!
Juba täna ei leia mõni kopterimees (naine) endale kesklinnas parklat! Katused tuleks kasutusele võtta!
Õige, eeldame, et tulevikus ei peagit omavalitsusse tulema, saab ju vormistada läbi ka digidoc tehtult! Milleks siis suurt personali? Vallavalitsus Raekotta ja ülejäänud tootvale tööle!
Turistid tulevad meile kui saame Kuressaarde kruisilaevadele süvasadama! Kuhu – see ongit probleem, millest me tänane globaalvalitsus peaks rinda pistma!
Alternatiiv – püsiühendus mandriga! Olgu see siis läbi Muhu või Sõrve!
Päris lahe kui see tegelinski Madis Kallas seda liiklust reguleerima hakkab,seisab ja juhatab kuhu minna!
Kesklinnas pole ju tavaliikleja enam ammu parkida saanud,kuna seal seisavd päev läbi yhed ja samad autod.