Tulge südamekuul liikuma!

25 aastat tagasi alustati Eestis südame-veresoonkonna haiguste ennetamisega ja korraldati esimene südamenädal. Nüüdseks on südamenädalast välja kasvanud südamekuu, mis toimub taas aprillis.

MAAST MADALAST: Tervislikud eluviisid peaksid kujunema juba koolieas. Pildil Saaremaa noored eelmisel aastal kevadjooksul.
MAANUS MASING / SAARTE HÄÄL



Südamekuu eesmärk on tutvustada elanikkonnale südamehaiguste riskifaktoreid, nende vältimist ja nendega toimetuleku võimalusi, samuti mõjutada inimeste suhtumist oma südame tervisesse.
Aprillikuu jooksul on taas võimalik osaleda oma kodukohas mitmesugustel

liikumisüritustel, kokku on neid Saare maakonnas planeeritud korraldada 47. Piirkondadest on esindatud Kuressaare, Muhu, Mustjala, Leisi, Orissaare, Valjala, Pihtla, Salme, Pöide, Kaarma, Kihelkonna. Infot toimuvate ürituste kohta saab Saaremaa spordiliidu kodulehelt www.saaresport.ee ja Saaremaa vallavalitsuse kodulehelt www.saaremaavald.ee. Tegevusi toetatakse rahvatervise arengukava 2009–2020 vahenditest.

Saaremaa spordiliit loosib südamekuu lõpus kõikide osalejate vahel välja erinevaid auhindu.

Südamekuu üritustega liitub ka Saaremaa SPA, kus on kahel päeval võimalik tasuta ujuda. Lisaks on neil mitmeid südamekuu eripakkumisi, mille kohta saab infot www.saaremaaspahotels.eu.

Võta sõbrad kaasa ja tule liigu oma südame heaks!

Riina Allik, Imbi Jäe, Saaremaa vallavalitsuse tervisedenduse peaspetsialistid


Südame eest tuleb pidevalt hoolt kanda

Südame-veresoonkonnahaigused on Eestis esmane suremuse ja üks peamisi haigestumise põhjustajaid. Tervise Arengu Instituudi surmaregistri andmetel suri vereringeelundite haigustesse Eestis 2016. aastal 8006 inimest.

Südame-veresoonkonnahaigusi soodustavad riskid on vähene liikumine, suitsetamine, alkoholi liigtarvitamine, ülekaal, vähene puu- ja köögiviljade söömine ning liigne soolatarbimine.

Südamehaiguste ennetamiseks on oluline liikumisharrastuse regulaarsus, mitte niivõrd intensiivsus. Südant aitab tervena hoida nii madala kui ka mõõduka intensiivsusega korrapärane liikumine soovitavalt 3–5 korda nädalas.

Tänavune südamekuu toob fookusesse ka regulaarse liikumise mõju meeste seksuaaltervisele. Kardioloog Margus Viigimaa sõnul on meeste puhul raskused erektsiooni saavutamise või säilitamisega üheks potentsiaalseks ohumärgiks, et veresoonte tervisega ei ole kõik korras.

Viigimaa sõnul on regulaarsel liikumisel ja füüsilisel treeningul lisaks südame-veresoonkonna haigestumist ennetavale toimele ka võime osaliselt taastada veresoonte funktsiooni ning sealhulgas leevendada erektsioonihäire raskusastet.

Tervise Arengu Instituut

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 41 korda, sh täna 1)