Lugusid ettevõtlussaarelt: Transpordist, praamideta (1)

Tarmo Virki

“Mis peaks olema Eesti infrastruktuuris või IT infrastruktuuris paremini?” päris hiljuti üks tuttav saksa ajakirjanik Mandri-Eesti ettevõtjalt. Kuna ta oli väga rahul meie IT struktuuridega, siis kahe peale suutsime välja mõelda vaid, et Tallinna lennuühendused on kehvapoolsed.

Elades esimest talve keset Läänemerd, ei ole ma eriti kurtnud meie ühenduste üle, aga vahel võib olukord keeruliseks minna.

Teisipäeva pärastlõunal saabusid lennupiletid Tallinnast kolmapäeva hommikuks, aga kuidas kella kaheksaks Tallinna lennujaama jõuda? Kui just Hiiumaale ei planeeri kolida – Kärdla hommikuselt lennukilt oleksin ju jõudnud lennule –, siis variant on vaid autoga esimesele praamile kiirustada või siis eelmisel õhtul Tallinna reisida. Kuna autosid on meil peres üks, siis variandiks jääb vaid eelmisel õhtul, seega kohe, reisida.

Avan arvuti, et piletit osta. Aga… õhtune lennuk on välja müüdud, samuti viimased kaks bussi. Keegi võiks kunagi selgitada, miks viimane buss Tallinna läheb enne kella kuut?! See võiks ju minna näiteks kell kaheksa. Tallinnast saab saarele ju veel kell 22 väljuva bussiga.

Mina hakkan Facebookis minejaid jahtima, kaasa teatab aga, et paneb mu igatahes bussile. Kiirustame Kuressaarde eelviimase, 16.40 väljuva bussi peale. Bussijuht vabandab, et just paari minuti eest müüs viimase pileti, pooltühja bussi kuidagi rohkem ei mahu.

Suundume bussijaama – uurima, kas tõesti ei lähe mujale ühtegi bussi, millega edasi saaks. “Tallinna oleks vaja kindlasti täna jõuda.”

“Mul on veel viimane pilet. Kümme minutit tagasi ei olnud, aga ilmselt toodi tagasi. Kohe saate selle.”

Õnneliku ja tänulikuna lähen piletiga bussi juurde. “Ei-ei, nii ei saa,” teatab mulle bussijuht ja ronib oma toolist välja. Suundume koos bussijaama olukorda selgitama.

“Ma ei ole toonud teile paberit, te ei saa enne seda müüa bussist pileteid,” selgitab kassaproua bussijuhile reeglistikku. Nii välditakse just praegust olukorda – ühte piletit on müüdud kaks korda.
Seega uuele ringile – läheme bussi. Juht tõstab viimase pileti ostnud noormehe välja, ostab pileti tagasi. Teised reisijad protestivad veidi, noormees on oma saatusega leppinud. Bussis on aga pool tosinat tühja kohta, kui välja sõitma hakkame. Bussijuht lubab noormehele, et Kuivastuni ikka saab, et eks laevalt saa küüti otsida.

Lisaks sellele jamale hakkab bussi konditsioneer tööle alles mandril, aga veel Saaremaa pinnal peatab meid politsei. Kontrollib turvavöid ja uurib juhi pabereid. Mootor jupsib terve tee Tallinnani.
Noormees Virtsu sadamas küüti ei leidnud. Kuna endiselt on bussis mõned tühjad kohad, kobib ta jälle bussi, ostab pileti ja sõidab koos meiega Tallinna.

Kahepäevasele üritusele Bukarestis saaks paljudest Euroopa riikidest reisida ühe ööbimisega. Koos lennukite vahetamistega oleks Tallinnast reisile kulunud kolm ööd, reis Saaremaalt kestab seekord aga viis ööd. Seekord lendusid paremini kombineerida ei õnnestunud. Hiiumaale ju sellepärast ei koli, et nende hommikune lend on varasem.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 131 korda, sh täna 1)