Alates pühapäevast, 1. juulist on maakonnaliinidel bussisõit reisijate jaoks tasuta.
Saaremaa valla transpordinõuniku Karl Tiitsoni sõnul ei pea reisija tegema midagi muud, kui astub lihtsalt maakonna- või linnaliini bussi ja ütleb juhile peatuse, kuhu ta sõita soovib. Siis annab juht reisijale pileti, mille eest raha maksma ei pea.
“Linnaliinibussides ei pea ütlema isegi seda, kuhu sõita soovid,” rääkis Tiitson. “Maakonnaliini bussides peab peatuse ütlema seepärast, et vallavalitsus saaks paremini korraldada liinivõrku ja et oleks teada, kuhu inimesed sõidavad.”
Samas on oluline meeles pidada, et kommertsliinidel ehk mandriga ühendust pidavates bussides peab reisija pileti ostma ka pärast 1. juulit. Näiteks kui inimene soovib Kuressaare–Tallinna bussiga Kuressaarest Orissaarde sõita.
Täiesti mõttetu!! Kas teate kui paljud koolilapsed nt Valjalast Kuressaarde kooli lähevad või isegi Ratlast ? Inimesed sõidaks vb Tagaverelt ka rohkem linna bussiga aga kulla vald, vaadake bussigraafikut !!!???? Ainult mandrile sõitvad bussid mõõda seda maanteed sõidavadki..seega väga väga väga suur osa inimesi tasuta bussiga sõita ei saa !!!! Mõtekas on ikka kampas autoga tööle minna kuigi sõidaksin hea meelega bussiga.
mul laps alustab esimeses klassis ja on küll kahju et tasuta bussiga sõita ei saa. Peab ka kasutama mandriga ühenduses olevaid busse sest muid busse ei ole.
Lapsed sõidavad ju tasuta
koolilapsed ei sõida enam tasuta
Okei,see tuli küll natuke üllatusena et nn kõige tähtsama maantee ja suure asustusega ala bussiliiklus on ikkagi tasuline. Ma ausaltõeldes pettusin.. vald võiks siis suunata sinna rohkem nn maaliini busse et inimestel oleks võrdsed võimalused tasuta bussisõiduks. Miks ma ei saa Sagaristest tasuta linna sõita..? Mina kui maksumaksja maksan kinni teiste inimeste sõidud aga ise pean Tallinna bussiga sõites ikka mitmed eurid välja käima..
Kas vald ikka teab, et Kuressaarest Tagaverele ei sõida mitte ühtegi maaliini bussi ainult mandrile sõitvad bussid…hind 5 euri . Oleks aeg ka see marsuut üle vaadata,
Pühapäeval ei saa samuti Tagaverelt Kuressaarde maaliiniga, kuigi see päev tahaksid paljud linna tagasi sõita… olen samuti vaga pettunud, sest meil ei muutu midagi..
Ole mureta, enamusele ei muutu midagi ja asi muutu enne,kui bussiliinide graafikud ümber ei tehta.Samas- hilja! Enamusel on autod. Oli aeg, kui sai liinide mõttetuse tõttu pöördutud asjameeste poole, kes kõik peapeale keerasid, siis ei muudetud midagi, sest tolleaegsesed vallajuhid ei astunud oma rahva kaisteks välja.
Ja Tagaverelt Kuressaarde saab aind kell 10.25 …
Tööpäevadel kell 07.04 väljub Tagaverelt buss linna, millega sõidavad ka kaugemalt peatustest inimesed tööle.
lapsel linnas trennid vahel seitsmeni ja vahel isegi kaheksani ja leisi poole läheb viimane buss 17,30 nii tore nii tore!!!!!
Seda, et bussid linnas sõidavad vaid teatud huvigrupi (pensionärid) tarbeks, on ammu räägitud. Aga see ei huvita neid, kes liinigraafikuid koostavad.
jah ja siis õeldakse et toetame laste huvikoolides käimist..täielik jamps. Pm enda viga kui linnast väljas elada last edasi tagasi tassida vaja on. Bussid sõidavad tõesti X kellaaegadel ja tavalised inimesed neid kasutada ei saa!! Meil on igas asjas tagasiminek..ei suudeta korralikult midagi korraldada/sättida enam.
See tasuta bussisõidujama on ju vaid kesikute nõme valimistrikk, ei midagi muud. Kuna tasuta lõunaid olemas ei ole, siis maksavad teised maksumaksjad sele jama kinni.
Täpselt, mis tasuta ja tasuta. Maksame selle kinni mõne maksu või aktsiisi tõstmise näol.
suht häbi sellist asja välja reklaamida kui tegelikult inimesed tasuta oma marsruudil sõita ei saa..!
Tiitsonil oli maa ja ilm aega bussiliinide graafikuid korrigeerida, vajadusel tihendada. Riik eraldas selleks raha. Nagu nimme seda ei tehta, ikka edasi samad bussisõidugraafikud mis Pihel&kompanii … keerasid, nagu sõjajärgne aeg oleks. Ju Tiitson loodab paari suvekuuga, mil puhkuste aeg on tõestada, et tasuta bussisõit ei tasu end ära, vähe sõitjaid jne. Läheb, või juba käis see härrake välismaal ju nutipõhist liiklemist õppima.
Ükski heategu ei jää karistuseta. Olge õnnelikud, et paljud saavad kasutada tasuta bussi. Küll leitakse nnende jaoks ka lahendus, kellele praegused kellaajad ei sobi. Laste sõidud kooli ja huvikooli olid ju seni ka tasuta valla toetusel. Aitäh, ütlen mina. Sain Tallinnas korra olles veenduda kui hea on tasuta transport.
Mille eest ma äitäh ütlen, kui makskumaksjana sellest toredusest mitte ühte senti ise kasutada ei saa?
Lg penskar. Sul on see jah ehk kasulik aga mõtle ka sellele, et väga paljudele on oma auto ja mitte keegi ei hakka seepärast bussi sõitma, et see on “tasuta”. Oma auto omamine on luksus ja sellega saab lisaks palju kiiremini kohale. Kuskil … penskaritega bussis loksuda… eiii aitäh!
lgp. “to pensionär”!
Sulle ei sobi koos penskaritega koos bussis loksuda……Kunagi saad ka sina pensionäriks. Kas siis hoiavad inimesed sinust ka eemale?
Suur, suur tänu prooua Simsonile!
Au keskerakondlikule kolhoosikorrale, tuli õnn ka meie õuele!
to to pensionär sulle on penskarid ebameeldivad, ei kõlba samas bussis loksuda – no, loodame, et ise ikka pensionini välja vead.
Erinevalt mõnest siin- või siis pigem enamikust. Kavatsen mina ka pensionil olles end pesta ja ka riideid vahetada. Mõne penskari riietuse puhul ei saa küll aru kas on veebruar või juuli. Pole ime, et see higi haisema läheb.
Tasuta? Huvikooli? sa pensionär ilmselt ei tea, mis ajani huvikoolid tegutsevad. Kahjuks siis pensionär ammu kodus, kui laps huvikoolist-ringist tuuakse, mitte mingi tasuta bussiga! Ikka papa-mamma rahakotiga, sest kõik lapsed ei saa korraga muusikakoolitunnis olla või kõik ringid üheaegselt spordihoones. Ei tasu rääkida, kui päris elu ei tea.
end igatahes diskrimineeritu ja petetuna. Ma tahan ka tasuta sõita, pole võimalik. Pean kasutama autot, et käia tööl, ise kuidagi ära elada ja riigile maksud ära maksta. Minu maksudest läheb ju ka raha selle paganama tasuta bussisõidu peale. K….pea kolmandik palgast kulub kütusele ainuüksi. Vähemalt aktsiisivaba kütust võiks mulle ja sadadele minusugustele võimaldada. Mille poolest olen ma sitem kodanik? Selle pärast, et püüan maal elamisega hakkama saada, selle kiuste, et valitsus vägisi tahab maaelu välja suretada.
Ma tahaks näiteks Nasva kauplusest tasuta õlut saada peale tööd. Küsi palju tahes, ikka ei anta. Eks meil kõik ole omad mured. Mõnel suuremad, mõnel väiksemad :)
Tahab jah välja suretada.. PAKUB tasuta trantsporti ei tea kellele..neile pentskaritele kes nagunii niisama sõidavad. Just lootsin et saan Tagaverelt linna tööle tasuta sõita ja vot ei saagi.. Enda viga et siin elan eks!? Aga ma ei ole ka sellega nõus et pool Saaremaad sõidab niisama tasuta aga mina pean maksma. Miks vallas elavad inimesed võrdsed ei ole ? Kas pannakse siia ka maaliini bussid käima ükskord!?
Tagaverelt ju saab hommikuti tasuta linna. Buss läheb kell 07.04
Lihtne statistika: Inimesed sõidaksid hea meelega bussiga aga esiteks vallal on kellaajad paika panemata et see plaan reaalset töötaks ja tööl käivad inimesed saaks teenust kasutada ja teiseks, kui on tasuta bussisõit Saaremaal välja reklaamitud siis valla asi on ka igal marsruudil see võimalus ka tagada. Nii ei saa et õeldakse ups me Kuressaarest-Orissaarde sõitjatele teenust ei võimalada sest ala mandriliini bussid pole meie rida. Aga kui see mandrile minev buss on Saaremaa pinnal ja inimene teostab sellega maakonna sisest sõitu siis peaks ka see tasuta olema!!!!! Mis vahe tegemine see on siis siin. Tahan ka tasuta koju ja tööle!! See Kairit Lindmäe võiks ka ükskord tööd tegema hakata..! Ei saa inimene sünnikirjade peo kutsete saatmisega hakkama ja tekitab inimestes pettumust ja nüüd ei saa ka inimestele trantspordis võrdseid võimalusi tagada… Palun vallal tööle võtta inimesed keda reaalselt vallas elavad inimesed ka huvitavad !!!!
Sõit on vaja registreerida nullpiletga, et liiniveo korraldajad saaksid bussiliini käigushoidmise vajalikkuse hindamiseks statistikat liinil reisijate arvu kohta.
Niiviisi ongi.
Riigipoolne rahaeraldus on kolmest osast:
1) Senini olnud “dotatsioon”.
2) Senini kehtinud lepingutega kaetud liinivõrgu reisijapileti kompenseerimine vedajale — see ongi see hetkel nähtav [TASUTA] värk.
ja
3) Liinivõrgu ajakohastamise (suurendamise) lisaraha.
1) ja 2) on väga lihtsad asjad, 1) jaoks pole vaja midagi muuta ja 2) jaoks piisab sildist [TASUTA], probleem on aga 3). See viimane ongi see, mis nüüd tuleb järgmise asjana ära teha ja on kõige keerulisem selle asja juures ning selleks ongi vaja teada nii kuidas sõidetakse ja lisaks kuidas soovitakse sõita.
4 aastat tagasi tahtis kohalik IRL Saaremaal teha “tasuta” ühistransporti nii, et (1) oleks tulnud Riigi poolt, (2) oleks tulnud omavalitsustelt ja (3) hoopis ära jäänud. Sarnast lahendust taheti teha ka mujal Eestis ja seda ei võimaldanud IRLi enda minister Juhan Parts ja väga lihtsal põhjusel — Tallinna ühistransport saab Riigilt 1),2) ja 3) summana täpselt 0€! Siis oleks tulnud Riigil hakata doteerima ka Tallinna ühistransporti.
Punkt 2) on tehtud Kadri Simsoni poolt, nüüd on aeg teha punkt 3), seda keegi teine teha ei saa — https://www.saartehaal.ee/2013/02/02/tasuta-uhistransport-oleks-moeldav-ka-saaremaal/#comment-164298 , sest ilma selleta on asjal vähe mõtet. (Kui ei saa sõita sinna, kuhu ja milla vaja, siis pole mõtet sõita tasuta muul ajal mujale. Sama, mis Olukorrast Riigis Andrus Karnau toodud näide — päris tasuta on ainult Ruhnu laevaliiklus hetkel, kui laev ei sõida aga sellisest tasuta asjast pole kellegi kasu!)
PS. Kogu “doteerimise” asi keerleb tegelikult “riigiabi” mõiste ümber. Näiteks mõned nädalad tagasi valitsus eraldas ligi 150K€ Saaremaa vallale laevaühenduse korraldamiseks Abruka ja Visandiga. Raha eraldamise otsus mahtus paari lausesse aga sellele järgnes mitu lehekülge põhjendust, miks on see vajalik ja kuidas asja teha nii, et ELi silmis ei oleks tegemist keelatud riigiabiga. Selleks tuligi punktid 2) ja 3) lahus hoida — kehtivad ju üle Eesti vedajatega sõlmitud lepingud. Riigiabi probleem ka näiteks selle lennuliiklusega, mille hanketingimused lõpuks paika said. Kui võrrelda kasvõi Läänemere B7 saari, siis Saaremaa ja Hiiumaa on ainsad saared, kust saab lennata ainult ühel suunal ja samas on need ka ainsad saared, kus lennuliiklust doteeritakse. Riigiabi tohib anda ainult tingimustes, kus pole konkurentsi ja konkurentsi ei saa tekkida, kui keegi saab kõrvalt “dopingut”. Suletud ring — mida rohkem doteerida üht vedajat, seda väiksem on lootus, et vedajaid tuleb juurde.
Tanel Talve ühistranspordi “bussiUBERi” asi sai Saaremaa valla volikogult üksmeelse “JAH”i ning sinna see jäi ja pole näha, et kuhugi liiguks ka — isegi Saaremaa vallas ei saa kasutada seda 3) lisaraha sellise asja jaoks, sest seadused seda ei võimalda ning Riigikogu pole ühtegi seadusemuudatud Tanel Talve selle pilootprojekti jaoks teinud. Juba räägitakse sotsiaaltranspordi korraldamisest sellise lahendusega aga sotsiaaltransport ja ühistransport on täiesti erinevad asjad ning sotsiaaltranspordi kuidagi mahutaks kirjeldatud raamisesse just tänu sellele, et sotsiaaltranspordi puhul ei kehti ühistranspordi ranged seadused.
Kuule Volli, pea nüüd ikka natuke hoogu. Ega sa pea ju igat artiklit siin purjuspeaga kommenteerima. Mis sa mehikene pidevalt jahud, saa kõigepealt kaineks ja pohmakast priiks, alles siis torka oma räpased näpud arvutisse.
Täiesti kummastav on lugeda millist vihkamist tuntakse pensionäride vastu. Ometi on nad ju kellegi vanemad, vanavanemad. Oma panuse Essti riigile on nad juba andnud. Ütleb ju laulgi, et kõik me jääme vanaks. Jääte ka teie, kes te vanu inimesi siin mõnuga siunate ning halvustate!
Imestajaga 100% nõus. Noorena jõuab palju, jõudsime ka meie. Nüüd, vanaduses sooviks vaid, et lastel läheks hästi ja kusagilt ei valuta. Ei hakka me bussidega niisama ringi paarutama, olge mureta.
Kuressaarest Sörve ja Kihelkonna poole läeb ka öhtuti busse.Samas Kuivastu maanteele ei saa enam öhtul millegiga .
Tuleb käiku panna nii varahommikune Kuivastu – Kuressaare kui ka öhtune Kuressaare – Kuivastu . Ja seda ikka läbi Valjala,Tagavere.
Sama on Mustjala suunaga, viimane buss koju väljub 17.15. Kui jõuda päevase bussiga näiteks Sauverest 14.30 liikuma hakates ja kell 16.00 linna, ei jõuakski vahepeal kusagile trenni ega huviringi enne bussi tagasisuundumist.
Räägi enda eest– ma joon end libalakku täis ja lähen kõige pikema bussiliini peale. Siis hakkan seal laulma ja räuskama ja oh õudust, kui bussis WC-d ei ole.
Mulle jääb arusaamatuks, et tehti tasuta ja ikka ving. Oleks varem võinud mõelda, et muidugi tasuta sõita ei saa, kui sõidad kaugiinibussiga vallas. Tallinnas ka ei saa tasuta sõita, kui inimene soovib sõita Tallinnast-Haruteele, kuid kasutab Tallinn-Kuressaare bussi, kuigi linnaliinibussiga, trolliga, trammiga ja elektrirongiga Tallinna piires saab.
Einoh , Sa vist ei saa aru et jutt käib sellest et nt Tagaverele saadki vaid mandri bussiga..sinna ei lähe ühegi maakonnasisest bussi ! Inimesed kes elavad kaugel..linnast 30 jne km..nemad kasutaksid kindlasti teenust kõige rohkem..lausa eluks vajalik ka neile kes vaesemad. Ja kui on Saaremaal tasuta bussisõit siis vald peaks ikka üle vaatama graafikud ja marsruudid et igasse nurka tasuta kasvõi korra päevas sõita saaks.
Kuidas sa kujutad sellist võimalust kaugliinibussides???
kui meeldi tasuta siis void endise pileti raha nüüd iga sõidu järel riigile ule kanda ju siis jääb süda rahule.olge õnnelikud sest märtsist tuleb proua kallas ja saate maksta uuesti ja rohkem kui ennem
Just nimelt! Valige oma reformierakond valitsema ja igasugune tasuta transport kaob! Kaob ka enamus raha teie pisikesest rahakotist ja rändab rikkurite suurde kotti kokku! Nii lihtne see kõik ongi! Valige jälle reform ja “ettevõtjad” ning pankurid löövad jälle õitsele, teie aga närite küna
Minu arvates oleks pidanud bussiliinid uuesti tagasi panema mis omal ajal ära jäeti, et oleks ka hilised ja varased pussid igale poole saaremaa nurka ja päevas iga teatud aja tagant, sellised liinid, mis sõidavad igast külast läbi vähemalt buss käib, mõtlesime hiljuti et läheks Sõrve majaka juurde bussiga ja tagasi ja kuidagi ei leidnud sellist bussiliini mis iga päev sõidab. Läheks nädalavahetusel üheks päevaks külla, siis isegi Laimjalga saad paariks tunniks. Selle asemel, et tasuta peaks olema võimalus igast Saaremaa nurgas elada, et saaks bussiga tööl käia ja kõigil ei ole tööaeg 9-17, kusjuures väga raske on leida sellise tööajaga kohta
Kui ma liigun väljas ilma arvuti ja telefonita, polegi võimalik ühegi bussi sõiduaega teada,bussigraafikuid ei ole väljas või on need aegunud, 10 aasta tagused.Ühtegi viita, kus linnas bussijaam on, pole samuti, kui keegi soovitab bussijaamast vaadata. Kus on Kuressaares bussijaam? Ma olen väga rahul, et sõit on tasuta, aga selle “kokkulugemise” asemel võiks tõesti tööd paremini korraldada. Kust saab Kuressaarest osta bussigraafikute kohta teavet andvat infovoldikut? Ma nägin arvutis mingit paariaasta tagust asja, aga kahjuks annavad need juba nüüd valeinfot.
Saarebussijaam.ee arveldatakse EEK-dega????? Sellist raha pole ammu käibel enam. Kas Lehtsi ei tea seda? Euro tuli 2011…