Lennuhanke vastu tundis huvi viis lennufirmat (3)

HUNDIRATAST VISATES SAAREMAALE: Võimalik, et Kuressaare ja Tallinna vahelt hakkab lendama Nordica lennuk. Juuli lõpul tõi poolakate ja eestlaste ühisettevõte otse Budapestist Kuressaarde Ungari ooperiteatri inimesed.
MAANUS MASING

Eile kukkunud tähtajaks esitas maanteeametile Tallinna ja saarte vahelise liini teenindamise hankel osalemise taotluse viis lennuettevõtet. Neist kaks on esitanud taotluse ühiselt.

Riigihangete registrist selgub, et liini vastu on huvi üles näidanud AS Airest, Nordica kaubamärki kasutav riiklik lennufirma AS Nordic Aviation Group, Nordica ja Poola LOT-i kaasosalusega Regional Jet OÜ, praegu liini teenindav Leedu ettevõte Transaviabaltika ning kaubalennufirma NyxAir OÜ. Taotlusi esitati aga, nagu juba mainitud, kokku neli.

Nordica on seejuures varem Saarte Häälele kinnitanud, et nad on saarte liinide opereerimisest kindlasti huvitatud ning ettevõttel on liinide teenindamiseks lennukipargis olemas ka ideaalne lennukitüüp turbopropellerlennuk ATR72. Lätlaste au ja uhkus AirBaltic, kes on samuti oma huvi varem kinnitanud, ei ole nüüd taotlust aga esitanud.

Maanteeameti riigihangete talituse juhataja Andry Palu juhtis seejuures tähelepanu, et kõnealuse hanke puhul on tegemist konkurentsipõhise läbirääkimistega hankemenetlusega ehk kaheetapilise hankega. Esimeses etapis esitasid taotlejad üksnes taotlused hankes osalemiseks ja kvalifitseerimiseks vajalikud dokumendid. “Vastavalt riigihangete seadusele pakkumisi esimeses etapis ei esitata,” selgitas Palu.

Pärast taotlejate kvalifitseerimise otsuste tegemist esitatakse kvalifitseeritud pakkujatele pakkumuse esitamise ettepanek. Seadusest tulenevalt on minimaalne pakkumiste esitamise tähtpäev tema sõnul 25 kalendripäeva alates ettepaneku tegemisest. Seejärel algavad pakkujatega läbirääkimised ja pärast läbirääkimiste lõppu tehakse ettepanek lõplike pakkumiste esitamiseks.

Praegu käib riigihangete talituse juhataja sõnul taotlejate kvalifikatsiooni kontroll. Maanteeamet ei saa seejuures spekuleerida, kui kaua see aega võib võtta. “Kõik sõltub sellest, kui korrektselt on taotlejad dokumendid esitanud,” märkis Andry Palu.

Lennuliinide teenindajat otsitakse perioodiks 1. juuni 2019 kuni 31. mai 2024.

Hankel osalev pakkuja peab teenust osutama Kärdla lennuliinil vähemalt 19 reisijakohaga lennukiga ja Kuressaare lennuliinil vähemalt 33 reisijakohaga lennukiga. Kumbki lennuk ei tohi pakkumuse esitamisel olla vanem kui 20 aastat.

Saarte Hääl on varem kirjutanud, et Saaremaa ja Hiiumaa saavad järgmise nelja aasta jooksul lennuühenduse pidamiseks 22,7 miljonit eurot, mis tagab senisest parema ühenduse nii Kuressaare kui ka Kärdla liinidel. Kui seni oli saarte lennuühenduste jaoks aastas 2,6 miljonit eurot, siis järgmisel aastal on see summa 5,53 miljonit ja edaspidi kolmel aastal 5,73 miljonit eurot.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 668 korda, sh täna 1)