REPLIIK: Loevad asjad, mida raha eest osta ei saa

Möödunud nädalavahetusel ootamatult vallandunud vihmasajust tilkuvana lillepoodi sisenedes oli kohe selge, et tegemist on üle “harju keskmise” teeninduskultuuriga. Paraku ei osanud aimata, et sõbralik ja professionaalne teenusepakkumine ei lõpe arve tasumisega, vaid jätkub Kuressaare linnaruumis. Teades, et linna keskväljak saab peagi uue kuue, ei valmista mõningane akrobaatikaharjutuste harrastamine tänavatel probleeme. Isegi paduvihmas kõrgemaid tasapindu otsides on hea tahtmise korral võimalik sihtkohta jõuda.

Kui aga kohalik lillepoe töötaja pakub kliendile vajalike käikude sooritamiseks oma vihmavarju ja saadab hiljem ostu sooritanud kliendi kuiva katust pakkudes oma poest autoni, siis on tegemist positiivse šoki ehk kliendi kõigi ootuste ületamisega.

Vaieldamatult sai loodud hea teeninduslugu, mis levib ja mille kaudu on poel võimalik oma püsikliendiringi veelgi laiendada. Turundusgurud kasutavad siinkohal mõistet viirusturundus, mis on võrreldav mõne kiirelt leviva nakkushaigusega, kandudes inimeselt inimesele. Siinkohal on oluline mõista, et sõbralike ja heatahtlike inimeste igapäevane töö teenindussektoris on Saare maakonna tervikturunduse oluline osa. Öeldakse, et palju kergem on luua positiivset muljet, kui parandada negatiivset. Suurepärased turismiobjektid ja -keskused võivad saarel olla, kuid ettevõtete ja töötajate väärtushinnangud ning suhtumine määravad külastus-

elamuse ja soovi korduvkülastusteks. Kliendil on otsustusvabadus, kelle poolt oma rahaga hääletada, loevad asjad, mida raha eest osta ei saa. Positiivse ja empaatilise külastuselamuse loomine on meie kõigi ühine asi ning kasu.

Suur aitäh, Lillekoda ja Kairi Pruul.

Karmen Paju
saarlane

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 366 korda, sh täna 1)