Silla mõjuanalüüsis Hiina investoritega ei arvestata

HIINLASTE EHITUSTÖÖ USA-S: New Yorgis Alexander-Hamilton silla renoveerimistööd läksid maksma 419 miljonit dollarit.
CNBC

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul pole Saaremaa püsiühenduse kevadel valmivas mõjuanalüüsis kolmandatest riikidest pärit investorite kaasamisega arvestatud.

“Valitsuse seisukohast oleme küll vaadanud võimalusi, et Eesti riik panustab ühel või teisel viisil Saaremaa püsiühenduse loomisesse, kuid kolmandatest riikidest pärit investorite kaasamist selles analüüsis minu parima teadmise juures pole olemas,” ütles Kadri Simson eile valitsuse pressikonverentsil.

Kirjutasime eile Saarte Hääles, et Hiina riikliku ehitusfirma esindajad kinnitasid kolmapäeval valmisolekut kontsessiooni alusel Muhu saare ja Mandri-Eesti vahelise silla ehitamiseks.

Muhumaal käisid China Construction Communication Engineering Group CO. Ltd esindajad, ettevõtte rahvusvahelise osakonna peadirektori asetäitja Yufei Tangi ja rahvusvahelise äriosakonna juhataja assistent Song Liqi.

“Saaremaa sild muutub reaalsemaks, kui kaasata raha, mis ei koorma Eesti riigi eelarvet. Ja selline võimalus hiinlastega on tekkinud,” ütles koos hiinlastega Muhus riigikogu aseesimehe Kalle Laanetiga kohtumas käinud transpordikonsultant Andrus Villem.

Juuni alguses Eestisse saadetud tahteavalduses kirjutas CSCEC Comm peadirektori asetäitja Shuqiang Zhao, et Hiina riikliku ehituskonglomeraadi kogemuste, pühendumuse, tehnoloogia ja rahalise tugevusega on olemas vahendid, mis aitavad kaasa kohalike elanike kasu saamiseks kavandatud projektidele. Zhao märkis, et firmal on rikkalikud kogemused sillaehitusel USA-s (New Yorgi Alexander-Hamilton sild), Tais (RAMA VIII Bangkokis) ja kõikjal Hiinas.

Andrus Villemi sõnul on tema suhtlus Hiina riikliku ehitusettevõtte tütarfirma esindajatega kestnud pool aastat, kokkusaamine Muhus Liival oli esimene kohtumine riigivõimu esindajatega.

Andrus Villemi sõnul oleks Hiina ettevõte valmis silla valmis ehitama kontsessiooni alusel ja pärast kontsessioonilepingu lõppemist jääks rajatis Eesti riigile, samas ei mindud kohtumisel detailidesse.

Minister Kadri Simson kinnitas, et tema Hiina delegatsiooniga kohtunud pole.

Ettevõtja Raivo Hein loodab riigi soosiva suhtumise korral juba 2020. aastal alustada Suurele väinale silla ehitamist, mis peaks valmima kolme aastaga ja läheks maksma kuni 500 miljonit eurot.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 563 korda, sh täna 1)