ASJA LUGU: Ivar ja Ott Tänaku Scirocco ootab ülesvuntsimist (6)

VÄLJAST TÄITSA AUTO MOODI: Praegu on auto räsitud seisus ja omal jõul ei liigu.
MAANUS MASING

Selleks, et saada kindraliprouaks, tuleb abielluda leitnandiga ja selleks, et saada WRC-auto piloodiks, tuleb alustada sõitmist VW Sciroccoga.

Just sellise võrdluse saab tuua Eesti praegu parima rallisõitja Ott Tänaku puhul, kes oma esimesed katsetused ralliauto roolis tegi sajandi algul isa Ivari VW Sciroccoga. Vahepeal teise peremehe käes olnud sõiduvahend on nüüd juba mõned aastad taas meie esipiloodi oma ja ootab Kärlal OT Racingu garaažis ülesvuntsimist.

Algselt kuulus 1978. aastal toodetud Volkswagen ringrajasõitja Peeter Noodele. Ivar Tänak ehitas selle ringi rallimasinaks ja mõne aasta sai ta sellega ka sõita. Tegu oli Volkswageni suhteliselt vähe levinud kunagise sportversiooniga, mis Tänaku hinnangul sõitis küll kiiresti, aga erilist vaimustust selle roolimine temas ei tekitanud.

Noor Ott Tänak võistlus­kombinesoonis.
Rando Aav

“Ütleme nii, et ega ta mingi eriline lemmikauto ei olnud ja sõit sellega polnud eriti nauditav,” tõdeb ta.

1980. aastate lõpul Kärla kolhoosis rallisõitja karjääri alustanud Ivar Tänak sõitis algul koos Andres Tammeliga ja sõiduvahendiks oli Lada. 1996. aastal tegi ta koos Tõnu Kurvetiga Tartu Emajõe rallil debüüdi Volkswagen Sciroccoga, kui klassis E8 saadi üheksas koht. 1997. aastal tuli ta koos Tõnu Kurvetiga E-2000 klassis Eesti meistriks.

Ivar Tänak.
MAANUS MASING

“Ehitasin endale lõpuks Golfi, mis on lühema teljevahega ja stabiilne auto. Aga kuna Scirocco oli olemas ja Ott hakkas sellega sõitma, siis olude sunnil pidi ta sellega hakkama saama, sest erilisi variante ei olnud,” räägib Ivar Tänak.

Kaheaastaselt esimest korda kardiroolis

Esimest korda sai Ott Tänak sõidumaitse suhu kaheaastaselt, kui isa ta kardirooli taha tõstis. 2001. aasta 11. märtsil sai Ott kirja oma esimese võistluse ja debüüt toimus Saare Kütuse karikavõistlustel jäärajasõidus. Noor Ott tegi kiiret sõitu ja jäi alla ainult oma isale.

Suvel oli ta 13-aastasena Volkswagen Sciroccoga stardis Kogulas toimunud rallikrossi etapil, kui sõitis noorteklassis ja sai teise koha. Järgmisel päeval oli ta juba stardis Kuressaares rallisprindil, kus sai kokkuvõttes 18-nda ja juunioride arvestuses neljanda koha.

TÄHELEPANU! VALMIS olla! LÄKS! Ivar Tänak stardijoonel.

“Istusin Otil linna vahel ikka kõrval, sest nii noorena ei tohtinud ta üksinda veel autoga sõita,” meenutab Ivar Tänak. “Mingid kurvid pidin kõrvalt mina ikka ise rooli kätte võtma. Küll ma püüdsin ikka keerata, sest ma ise olin sel ajal veel tegev sõitja. Eks Ott selline uljaspea too aeg oli. Ega sel ajal tänasega võrreldes eriti palju trenni ju ei tehtud, aga me siin ja seal vahetevahel ikka võimaluste piires sõitsime ka.”

Lisaks rallikrossile ja sprindile osales Ott Tänak veel ka rahva- ja noorterallidel. 2002. aastal debüteeris Ott Tänak koos Alvar Aasmaga noorterallil ja oli hooaja lõpuks kolmas. Kuna Ivar Tänakul sel ajal raha üle ei olnud, pidi ta Scirocco olude sunnil maha müüma ja päris sportrallit Ott Tänak seepärast sellega sõitnud ei olegi.

MEHED KAPOTI ALL: Huvitav, palju hobujõude ka välja annab.
2x Erakogu

Kui 2003. aasta algul sõitis Ivar Tänak veel ise kahel talverallil, siis seejärel vahetati poole hooaja pealt pojaga kohad ja alates Tallinna rallist hakkas Ott ise sõitma, siis juba Volkswagen Golfiga, algul Alvar Aasmaga, hiljem istusid tema kõrval Tõnu Kurvet ja Hannu Lõpp.

Ivar Tänaku sõnul ei teadnudki nad vahepeal, mis sellest VW Sciroccost sai, aga Oti õde leidis selle täiesti juhuslikult üles. “Raplas olid ühe garaaži uksed lahti olnud ja seal see seisis ning nii ta ostis auto tagasi ja kinkis selle Otile 25. sünnipäevaks. Eks ta oli päris suur üllatus meile kõigile,” märgib Ivar Tänak.

Esimene Golf läks juppideks

Mida aasta edasi, seda võimsamaks muutusid ka Ott Tänaku juhitud autod. Lisaks Sciroccole on ta kihutanud VW Golf I, VW Golf II, Honda Type-R, Subaru Impreza WRX ST-ga, hiljem on tema istumise all olnud veel Mitsubishi Lancer EVO X, Ford Fiesta S2000, Ford Fiesta RS WRC, Ford Fiesta R5 ja Toyota Yaris WRC.

Täna on vana Volkswagen Scirocco pere jaoks tõeline reliikvia. “Kindlasti teeme ta mingil hetkel korda ja just selliseks, nagu ta algselt oli,” räägib Ivar Tänak, lisades, et praegu on auto kahjuks pisut räsitud seisus. “Me andsime ära sõitva auto, aga tagasi tuli masin, mis ei tööta ja on seest ära lammutatud, kuigi väljast on täitsa auto moodi.”

Ivar Tänak lisas, et kui Ott aega saab ja kosub, siis püütakse kõik tema vanad autod kokku koguda. “Muidugi see Golf, millega Ott rallit sõitma hakkas, on juppideks lammutatud, osad on maha müüdud ja seda vist ei suuda taastada,” tõdeb meie ralliässa isa.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 400 korda, sh täna 1)