Türgis võitnud Ott Tänak sekkus tiitlikonkurentsi

KOLMAS JÄRJESTIKUNE: Ott Tänak poodiumil koos Türgi presidendi Recep Tayyip Erdoğaniga.
Foto: TIMO ANIS

Türgi MM-rallil esikoha võtnud Ott Tänak ja Martin Järveoja tõusid maailmameistrivõistluste üldkokkuvõttes teiseks ja püsivad kuldmedali konkurentsis.

Maailmameistrivõistluste liider on Hyundaiga sõitev Thierry Neuville, kellel on 177 punkti. Teisel kohal on Ott Tänak 164 ja kolmas Fordiga sõitev tiitlikaitsja Sebastien Ogier 154 punktiga. “Maailmameistritiitel on lahtine ja me jätkame surumist,” märkis Ott Tänak.

Viimasel päeval Türgis esikoha kindlustamise nimel sõitnud Tänak tunnistas, et ralli oli keeruline. “Juba alguses teadsime, et see ei ole kiireim sõitja, kes ralli võidab, vaid parim on targim,” rääkis rallipiloot. “Me olime kontsentreerunud ja meil õnnestus ralli läbida ilma suuremate vigadeta või peatuseta mõnel katsel. Kindlasti on suur roll meie meeskonnal, kes suutis ette valmistada suurepärase auto. Õnnitlused ka meeskonnakaaslasele Jari-Matti Latvalale teise koha eest.”

Toyotale kindlustas kaksikvõidu Jari-Matti Latvala, kes jäi Tänakust maha 22,3 sekundit. Kolmanda koha sõitis välja Hyundai piloot Hayden Paddon, kaotust 1.46.

Ott Tänak ei alustanud reedel Türgi rallit just kõige õnnestunumalt, sest oli avakatsel üheksas. Päeva lõpuks suutis saarlane end sõita viiendaks, kaotades Thierry Neuville’ile 31,9 sekundiga. Saarlast edestasid veel Ogier 0,3, Mikkelsen 2,6 ja Latvala 16,3 sekundiga.

“Mul on hea meel, et oleme päeva lõpetanud,” märkis Ott Tänak. “Tingimused polnud hommikul ehk nii halvad, kui oodata võis, aga ikkagi võitlesime palju. Rajal oli lihtsalt palju lahtist kruusa ja rehvidel väga kehv haare ning see on üks valdkond, mille kallal peame veel töötama.”

Õhtul ütles Ott Tänak, et pärastlõuna oli väga raske. “Viimane katse oli päris sujuv, meil oli hea minek ja õnnestus kõige kiirem aeg saada,” rääkis rallipiloot. “Me teeme tõesti kõvasti tööd, et homseks tulemust parandada. Jätkame võitlust kõrgete kohtade eest ja me ei ole enam kaugel. Väga tore oli näha nii palju fänne meid ergutamas ja see annab meile lisahoogu.”

Laupäeva esimesel katsel lõhkus liider Thierry Neuville oma auto vedrustuse ja liidriks tõusis Sebastien Ogier. Järgmisel katsel tekkisid aga ka prantslase autol probleemid ja kuigi ta sai oma Fordi sõidukõlblikuks, kihutas mees 12. kiiruskatsel rajalt välja. Ja kui Mikkelsen lõhkus oma auto tagumise parema rehvi, tõusis liidriks juba Tänak, kelle edu Jari-Matti Latvala ees oli 13,1 ja Hayden Paddoni  ees 1.10,5.

“Kokkuvõttes oli see meie jaoks kindlasti positiivne päev,” lausus Ott Tänak. “Ma ütlesin juba algul, et selle ralli võitmine ei sõltu kiirusest, vaid usaldusväärsusest ja vigade vältimisest.”

“Arvan, et siiani oleme teinud head tööd,” tõdes Tänak laupäeva õhtul. “Koos Jari-Mattiga oleme suuri probleeme vältinud ja on meeldiv olla sellel positsioonil. Samas on ikkagi veel neli katset minna ja nagu täna nägime, on olud keerulised ja kõike võib juhtuda. Me peame säilitama keskendatuse ja loodetavasti toome selle võidu koju.”


Ken Torn katkestas liidripositsioonilt

Türgi MM ralli juunior WRC arvestuses alustasid Ford Fies­taga sõitvad Ken Torn ja Kuldar Sikk tagasihoidlikult, kuid targalt sõites võideti kolm katset ja tõusti avapäeva lõpuks teisele kohale, jäädes liider Julius Tannertist maha 7,9 sekundiga. Ken Torn ütles, et kuna oli juba ette teada, et olud on keerulised, siis oli taktika sõita kindla peale ja mitte võtta üleliigseid riske. “Nagu ütleb ka uus Türgi vanasõna – kes arukalt sõidab, see ralli ka võidab. Selle loogikaga katsumegi finišijoone poole pürgida,” lausus ta.

Ken Torni sõnul sai juba katsete esimesel läbimisel selgeks, et küsimus ei ole, kas kividest mööda sõita, vaid millistest kividest, sest teel olid sügavad rööpad, milles omakorda suured kivimürakad. “Teisel ringil jõudsime aga esimese katse poole peal järele ees sõitnud prantslasele, kes korraliku tolmupilve tekitas ja temast mööduda kuidagimoodi võimalik ei olnud, kuniks lõpuks purunes tal pooltelg,” rääkis noor rallipiloot, lisades, et kõigest hoolimata oli taktika edukas ja kuuest katsest õnnestus võita koguni kolm.

Sündmusterohke kolmas päev lõppes Ken Tornile positiivselt. Tornil oli juba kümnendal kiiruskatsel võimalus liidriks tõusta, kuid tema ees sõitnud sakslane Julius Tannert keeras oma auto üle katuse ja jäi saarlasele ette. Tannert sõitis finišini rahulikus tempos ega lubanud taga olevat Torni mööda. Nii ei jäänud muud üle, kui võistluste žüriile avaldus teha.

“Intsident sakslasega, kelle katse lõpus kätte saime, lõppes meie jaoks positiivselt. Apelleerisime situatsiooni ning õnneks kohtunikud rahuldasid selle ja lõpetasime päeva liidripositsioonil,” ütles Ken Torn, kelle edu oli päeva lõpuks rootslase Emil Bergkvisti ees 25,3 sekundit. Paraku tegid pühapäeval liidrikohalt alustanud Ken Torn ja Kuldar Sikk päeva teisel katsel sõiduvea, sõitsid rajalt välja ja olid sunnitud ralli katkestama.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 39 korda, sh täna 1)