Rallil on mitmeid uuendusi (VIDEO) (6)

FAVORIIDID: Georg Gross (paremal) ja Raigo Mõlder asuvad starti uue generatsiooni Ford Fiesta WRC-ga.
MAANUS MASING

Uue korraldustiimi vedamisel sõidetav 51. Saaremaa ralli toob rajale tiheda konkurentsi ja uued võistlusautod ning pakub uusi kiiruskatseid ja mõningaid üllatusi.

Saaremaa ralli direktor Villi Pihl ütles, et ettevalmistused legendaarseks võidusõiduks on kulgenud plaanipäraselt ja suurim muudatus on kaks uut kiiruskatset Metskülas ja Karujärvel, mida on kunagi ka sõidetud.

“Tahtsime midagi huvitavamat teha ja ka teeninduspark on üle pikkade aastate taas Kuressaares. Ralli uus koduleht on väga interaktiivne ja sealt saab palju huvitavat infot,” märkis ta. “Sportlik tase on ka väga hea, sest kui me arvestasime 120 autoga, siis registreerus 136. Eesti tipud on kohal, stardis on kaks WRC-d ja 20 veoautot, mille kihutamine peaks pealtvaatajatele ka kindlasti huvitav olema.”

Favoriitidena asuvad starti Georg Gross ja Raigo Mõlder uue generatsiooni Ford Fiesta WRC-ga. Tegu on eelmisel aastal norralase Mads Ostbergi käsutuses olnud autoga, mille ostis Ott Tänak OT Racingule. Georg Gross ütles, et võimaluse selle autoga sõita pakkus välja Ott, kuid kas vahetus on lõplik, ei osanud ta veel öelda.

Kolmapäeval M-Sporti meeskonna inseneri ja mehaaniku juhendamisel uue autoga esimesed testkilomeetrid läbinud rallipiloodi sõnul ajaliselt väga suurt vahet ei ole, aga potentsiaal on hoopis teine. “Auto tundub sõitmisel palju kergem,” märkis ta.

Grossi sõnul on seatud eesmärk muidugi ralli ära võita ja kui kõik hästi läheb, siis ei tohiks see võimatu olla. “Konkurents saab olema korralik,” lisas ta. “Kõik Eesti poisid on alati kiired ja eks Valeri Gorban on aasta läbi tihedalt kannul olnud, eeldan aga, et temaga peaks ma hakkama saama. Usun, et kõikidele sõitjatele meeldib sõita pigem kuiva kui libedaga ja loodetavasti näeme tänavu ka rohkem lõpetajaid.”

Saarlastest teeb 4WD Ford Fiesta R5-ga debüüdi Ken Torn, kellele loeb koduteedel kaarti varem Saaremaa rallil Timmu Kõrgega sõitnud Kaido Kaubi. Janar Tänak toob starti Ford Fiesta R2T koos kaardilugeja Silver Bakoffiga. Veoautode klassis esindavad kodusaart Priit Liblik ja Imre Kuusk GAZ 52-l.

Tavapärasest erinev on ka Kuressaares sõidetav linnakatse. “Meie teadmist mööda pidi kesklinna remont olema selleks ajaks pargi äärde jõudnud, aga kuigi nii pole, siis me sellega riskima ei hakanud ja tegime muudatused,” selgitas Villi Pihl. “Enne linnakatset saab rahvas näha ka krosskartide showd ja selleks võiks varem kohal olla. Viis masinat sõidab raja kolm korda läbi ja see on hea vaatamine, sest nende riistade sõit on väga atraktiivne.”

51. Saaremaa ralli korralduse juures on 22–25 inimesest koosnev tuumik, võistluse ajal on ametis aga koguni 350 töötajat. Eelmiste aastate põhitiimist ei ole kedagi toimetamas, kuid vajadusel on nad oma nõu ja jõuga abiks olnud.

Villi Pihl ütles, et kuigi korraldustiim on uus, on enamik neist ralli korraldamise juures ka varem olnud ja kogemus seega olemas. “Kõik on oma töölõiguga tuttavad ja varem asja juures olnud. Võistluste juht Gabriel Müür on juba aastaid seda tööd teinud,” kinnitas ta.

51. Saaremaa ralli start antakse reedel Auriga keskuse parklas. Reedel sõidetakse kolm katset, millest esimene on Metskülas. Avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare linnakatse. Laupäeval sõidetakse kaheksa kiiruskatset, mille hulgas ka ralli klassika Kaugatoma, Undva ja Leedri. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul veidi alla 133 katsekilomeetri.

Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Erki Berends ja Olaf Suuder ning katse finišitest toovad värskeid sõitjate muljeid kuulajateni Gunnar Siiner, Mikk Saarela ja Siim Metsmaa.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 3 140 korda, sh täna 1)