Talvise teehoolduse tase tõuseb (7)

Sellest hooajast suureneb Saaremaal 126 kilomeetri võrra nende teede hulk, millele hakkavad kehtima kõrgemad hooldetasemed.

Maanteeameti Lääne regiooni hooldusvaldkonna juht Hannes Vaidla (pildil) ütles, et lumetõrjel võib pingutada palju tahad, aga füüsikareeglite vastu ei saa.

“Võime panna soola neli korda rohkem, aga kui liiklust teel ei ole, siis libedustõrje toimima ei hakka. Teel peab sõitma ööpäevas vähemalt 250 autot, siis hakkab mahapuistatud kloriid tööle,” selgitas ta.

Aasta tagasi määrati talvine tase 2 ehk tee puhastamine libedusest 8 ja lumest 12 tunni jooksul teelõikudele, kus keskmine liiklussagedus on 500 autot ööpäevas. See tähendab regulaarset libedustõrjet ning enamasti on sõidujäljed lume- ja jäävabad. Kuid edaspidi algab talvine tase 2 juba alates liiklussagedusest 250 autot ööpäevas. Saaremaal suureneb selle taseme teede hulk 53 km kilomeetri võrra.

Sel talvel algab talvine tase 3 ehk tee puhastamine pärast lumesaju lõppu viie ja libedustõrje nelja tunni jooksul teelõikudel alates keskmisest liiklussagedusest 1500 autot ööpäevas ning Saaremaal suureneb selle taseme teede hulk 73 km võrra. Kõige kõrgema tasemega teede 3+ tase algab liiklussagedusest 3000 autot ööpäevas, kuid sellist taset ei saavuta Saaremaal ka Kuivastu–Kuressaare maanteel, sest öösel langeb sõiduintensiivsus märgatavalt.

Saare maakonnas on talihooldele eraldatud 0,8 miljonit eurot ja võrreldes eelneva talvega on see suurenenud 0,15 miljonit eurot. Hooldetöid hakkavad tegema kümme täisvarustuses (puistur, sahad jne) hooldeautot, üheksa traktorit ja viis teehöövlit.

Maanteeamet soovitab juhtidel võimalusel kasutada ka uuenenud portaali Tark tee, kus teel olevate ohtude ja oluliste takistuste info jõuab peagi kaardile nii häirekeskusest (liiklusõnnetused) kui ka liiklejatelt maanteeinfo numbri 1510 kaudu.

Lisaks on sellest talvest mobiilse Waze’i kasutajatele nähtavad tööd tegevad hooldeautod, mis asuvad liiklejast kuni 1 km raadiuses.

Hannes Vaidla tuletab liiklejatele meelde, et kuigi maanteeamet ja teehooldajad annavad endast parima, võib talvel teedel olla ikkagi lund ja libedust. Muutlike ilmaolude korral, nagu viimastel talvedel tavaks on saanud, muutub teede hooldamine keerukamaks, kuna ilma mõju teedele ei ole alati ette prognoositav.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 238 korda, sh täna 1)